Gå til innhold

problemmage

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har problemer med fordøyelsen. Og ikke bare litt problemer! Jeg har alltid hatt problemer med fordøyelsen, fra jeg var spedbarn. Jeg kastet opp mye, og moren min fikk beskjed om at jeg fikk for mye melk. Siden ble jeg plaget med forstoppelse. Dette var et så alvorlig problem at jeg var på rønken med tarmene, og også hos barnepsykolog fordi de antok det var et psykisk problem. Psykologen sa det ville gå over når jeg kom i puberteten. På en måte hadde han rett, for det ble mye bedre. Men de siste årene har jeg hatt omvendt problem. Jeg har stadig diare. For to år siden var det så ille at jeg hadde mangel på mange vitaminer, mineraler, veldig jernmangel, og mangel på B12. Jeg ble sykemeldt, og var sykemeldt i 13 uker. Jeg fikk antideprissive, og ble sendt til gastroskopi. Legen mistenkte cøliaki. Imidlertid viste gastroskopien at alt var normalt. Jeg tok ikke de antidepressive tablettene, fordi jeg ikke var deprimert. Jeg var slapp, og lei av å fly på do. Jeg ble bedre, men nå har det forverret seg igjen. Jeg må stadig på do, er kvalm, og kaster opp ved inntak av melkeprodukter, og særlig melk i ren form ( men noen ganger kaster jeg ikke opp). Jeg får smerter i magen i forbindelse med diareen, nederst i magen. Jeg kvier meg for å gå til legen, fordi jeg følte jeg ikke ble tatt seriøst sist. Jeg er ikke deprimert, jeg ville visst det hvis jeg var deprimert! Gastroskopien utelukket cøliaki og melkeallergi. Hva mener du det kan være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43907-problemmage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære juli

Med så store problemer MÅ du gå til legen. Cøliaki må nok vurderes på nytt - det er ikke alltid testene slår ut der de skal. Du må IKKE slutte med glutenholdig kost uten en sikker diagnose - du kan imidlertid unngå søt drikkemelk og se om det hjelper. Men først og fremst - gå til legen din så snart du kan.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43907-problemmage/#findComment-166105
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...