Panang Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Selv har jeg mange depressive perioder, der jeg for det meste gjør ingenting. Altså ingenting. Skulle så gjerne ha gått meg en tur, dratt på treningssenteret, kino o.l, finne på et eller annet.. det kan jo ikke være helt sunt å bli sittendes isolert på et rom bort fra omverdenen? Det er jo akkurat det jeg gjør, og som jeg er fullt klar over. Men enten er jeg for sliten, har absolutt null energi eller så er det angsten som tar overhånd. Da blir det fort til at man bare sitter der og blir sittendes/liggendes å tenke, eller venter forgjeves på at oppturen skal komme, men så gjør den kanskje ikke det da.. ikke enda ihvertfall. Så sitter man der da, venter... tenker, og venter enda litt lenger, men ingenting skjer.. blir som en ond sirkel som en ikke kommer seg ut av til slutt. Noe kan man vel gjøre for å unngå alt dette? Jeg har prøvd, og jeg har prøvd.. men depresjonen kommer alltid tilbake, uansett. Virker nesten ut som det noe jeg ikke blir kvitt, at jeg er fanget i det? er man det? Har som sagt i mine forrige tråder at jeg har perioder der allting ser lysere ut, har mer energi og at jeg har det bedre med meg selv, men nedturene.. vel, kommer alltid tilbake. Det er de jeg har mest av, og mest på vinterstid. Er derfor ikke så veldig glad i vinteren, har derfor vurdert flere ganger å flytte til et varmere strøk. Skjer nok ikke.. men lov å drømme. Nå spør jeg dere.... Hva gjør du når du har en dårligere periode? hva gjør du for å friske opp humøret litt? Noen tips/erfaringer med dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Jeg fortsetter som normalt. Har hunder, og de må på tur om jeg vil eller ikke. Jeg aksepterer at jeg syns livet er dritt, mens jeg fortsetter å gjøre det jeg ellers ville gjort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 5 minutter siden, Trine skrev: Jeg fortsetter som normalt. Har hunder, og de må på tur om jeg vil eller ikke. Jeg aksepterer at jeg syns livet er dritt, Konstant, absolutt hele tiden? Anonymkode: cdac7...374 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 1 time siden, Panang skrev: Selv har jeg mange depressive perioder, der jeg for det meste gjør ingenting. Altså ingenting. Skulle så gjerne ha gått meg en tur, dratt på treningssenteret, kino o.l, finne på et eller annet.. det kan jo ikke være helt sunt å bli sittendes isolert på et rom bort fra omverdenen? Det er jo akkurat det jeg gjør, og som jeg er fullt klar over. Men enten er jeg for sliten, har absolutt null energi eller så er det angsten som tar overhånd. Da blir det fort til at man bare sitter der og blir sittendes/liggendes å tenke, eller venter forgjeves på at oppturen skal komme, men så gjør den kanskje ikke det da.. ikke enda ihvertfall. Så sitter man der da, venter... tenker, og venter enda litt lenger, men ingenting skjer.. blir som en ond sirkel som en ikke kommer seg ut av til slutt. Noe kan man vel gjøre for å unngå alt dette? Jeg har prøvd, og jeg har prøvd.. men depresjonen kommer alltid tilbake, uansett. Virker nesten ut som det noe jeg ikke blir kvitt, at jeg er fanget i det? er man det? Har som sagt i mine forrige tråder at jeg har perioder der allting ser lysere ut, har mer energi og at jeg har det bedre med meg selv, men nedturene.. vel, kommer alltid tilbake. Det er de jeg har mest av, og mest på vinterstid. Er derfor ikke så veldig glad i vinteren, har derfor vurdert flere ganger å flytte til et varmere strøk. Skjer nok ikke.. men lov å drømme. Nå spør jeg dere.... Hva gjør du når du har en dårligere periode? hva gjør du for å friske opp humøret litt? Noen tips/erfaringer med dette? Forsøker å gjøre noe, om ikke mye, så ihvertfall litt. Anonymkode: cdac7...374 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konstant, absolutt hele tiden? Anonymkode: cdac7...374 Livet er ikke dritt absolutt hele tiden. Hvorfor lurer du på det? Det er mest dritt, men er noen hyggelige øyeblikk innimellom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 10 minutter siden, Trine skrev: Livet er ikke dritt absolutt hele tiden. Hvorfor lurer du på det? Det høres så veldig trist ut. Anonymkode: cdac7...374 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres så veldig trist ut. Anonymkode: cdac7...374 Jeg har hatt dystymi så lenge jeg kan huske, så jeg kjenner egentlig ikke til noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 I dag har jeg en skikkelig dårlig dag. Føler meg 'langt nede i kjelleren. Er både sint, oppgitt og fortvilt på en gang. Men jeg tvinger meg ut av huset. Har nettopp løpt 5 km på møllen på 24 minutter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maggie55 Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Setter i gang med innsparingstiltak.😊 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 1 minutt siden, Maggie55 skrev: Setter i gang med innsparingstiltak.😊 hehe, jeg bruker heller mer penger når jeg har dårlige dager.. det er det som er så ille med meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gråstein Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Drikker en iskald kokka. (Men det gjør jeg hver dag da.) Men men. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Jeg har ikke hatt depresjon, men sånn tatt rett ut av lufta så ville jeg prøvd å gjøre bitte, bittelitt, og ikke tenkt så mye på alt jeg ikke fikk gjort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 1 time siden, Gargamel skrev: Jeg har ikke hatt depresjon, men sånn tatt rett ut av lufta så ville jeg prøvd å gjøre bitte, bittelitt, og ikke tenkt så mye på alt jeg ikke fikk gjort. Du har et poeng. Det er ikke lurt å kreve for mye av seg selv. Det beste er å bare forsøke å gjøre bitte bitte litt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.