Gå til innhold

Hjelp! Hva skal jeg gjøre nå?!


mamre

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 25 år, og har siden 97 vært syk pga en revmatisk autoimmun sykdom. Har til nå gått på rehab penger, men ble anbefalt i fjor høst av trygdekontor og primærlege å søke om uføretrygd.

Søknaden ble avslått av Fylkestrygdekontoret fordi de mente at Attføring ikke var prøvd i tilstrekkelig grad.

Jeg har tre ganger prøvd å begynne på utdanning av eget intinativ, itilegg til en gang isamarbeid med AETAT.

Etter vedtaket kom har jeg hatt samtale med AETAT,Primærlege og Mitt lokale trygdekontor som mener vedtaket fra Fylkestrygdekontoret er urimelig.

Yrkesrettet attføring vil ikke primærlegen min anbefale for han mener at da vil min helsesitausjon forverres. Primærlegen min vil heller ikke anbefale rehabiltering for han mener at den medesinske behandling ikke vil medføre bedring på lengre sikt.

Så nå har Trygdekontoret og jeg sendt inn anmodning om omgjøring av vedtak til Fylkestrygdekontoret.

Så nå om dagen har jeg altså O-,kr å leve av.

Hva skal jeg gjøre videre?

Har du noen gode råd??

Dette tærer virkelig på nattesøvnen..

Jeg syns nå det er rart at Fylkestrygdekontorets lege kan gåimot anbefalinger fra både min primærlege, og legen til Trygdekontoret lokalt??

Håperpå snarlig svar og Gode råd!!

Mvh

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Det å ha rett er en ting - det å få penger er en helt annen ting!

Frem til vedtaket blir omgjort har du ingen rettigheter og får ingenting hvis ikke du søker attføring eller rehabilitering.

Jeg råder derfor folk til å søke attføring hvis de trenger penger mens de venter! (en søknadsprossess er jo ikke helseskadelig, for da skjer det ikke noe aktivt likevel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...