Gå til innhold

Litiumdilemma:(

Gjest elina777

Anbefalte innlegg

Gjest elina777

Er i veldig god form på abilify maintena og litium. Har søkt skole, har møte med NAV ang å få praksis i butikk eller lignende, er med venner, trener med PT og får høre jeg er veldig sterk og nå meal prepper jeg. Lager sunn mat og har i bokser. I kjøl og i frys. Så skulle jeg hvile litt og kjente sulten selv om jeg hadde spist. Dro og kjøpte mere mat for å meal preppe lasagne, gryterett og pizza. (Vet det ikke er sunt). Endte med å spise opp HELE pizzaen. Og sjokoladeboller. 

Da jeg gikk på lamictal gikk jeg ned 15 kg, men ble innlagt pga mani med psykose. Fikk litium. Gått opp 15 kg igjen og sikkert snart ennå mer!!!

Føler jeg må begynne på lamictal igjen og kutte ut denne litiumen!!!!! Alle venninnene mine som har gått på litium har gått opp kraftig 

men på lamictal vet jeg at jeg blir manisk!

topimax nekter psykiatrien skrive ut.

jeg får vel bare bli manisk da!! Lære meg å takle det uten å bli innlagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på litium i et par år. Ikke gått opp en eneste kilo. I perioder har jeg supplert med antipsykotika og da har vekta gått opp noen kg, og så har jeg gått tilsvarende ned igjen ved seponering. 

Det er kanskje et dumt spørsmål, men drikker du nok vann? Jeg har i alle fall alltid lyst på noe søtt, og jeg har alltid lyst på mere mat enn jeg burde til middag. Hvis jeg passer på å drikke nok, ca. 3 l per dag småspiser jeg ikke, og overspiser ikke til middag. Jeg tror den bevisste vanndrikkinga mi hjelper meg å holde vekta på litium, men jeg kan jo ikke være sikker. 

Anonymkode: d0a6b...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjikk ikke opp da jeg forsøkte litium, gikk vel på det i ca et år. Jeg sluttet fordi jeg følte meg følelsesmessig nummen, og det gjorde meg faktisk mer deprimert og destruktiv. Zyprexa derimot... Den vil jeg holde meg unna.

Det finnes jo en jungel av ap der ute som kan beskytte mot mani. Seroqel går for å være det snilleste mtp bivirkninger, men det trenger ikke nødvendigvis å være riktig for deg.

Jeg vil heller råde deg til å i mest mulig grad holde deg aktiv så du ikke overspiser, og bytte ut de usunne matvarene med sunne ting du liker. Tomater? Stangseleri? Gulrøtter? Kålrot? Erter? Lag heller en god dip på lettrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
2 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Jeg gjikk ikke opp da jeg forsøkte litium, gikk vel på det i ca et år. Jeg sluttet fordi jeg følte meg følelsesmessig nummen, og det gjorde meg faktisk mer deprimert og destruktiv. Zyprexa derimot... Den vil jeg holde meg unna.

Det finnes jo en jungel av ap der ute som kan beskytte mot mani. Seroqel går for å være det snilleste mtp bivirkninger, men det trenger ikke nødvendigvis å være riktig for deg.

Jeg vil heller råde deg til å i mest mulig grad holde deg aktiv så du ikke overspiser, og bytte ut de usunne matvarene med sunne ting du liker. Tomater? Stangseleri? Gulrøtter? Kålrot? Erter? Lag heller en god dip på lettrømme.

Jeg overspiser ikke direkte, men klarer ikke holde meg på 1200 kcal noe jeg må, men på lamictal klarer jeg det fint!!!:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...