AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Hei jeg har vært under tidens verste dps i 2 år. leste nylig epikriser derfra. Og er i sjokk over hva som står. Diagnose jeg ikke har, problemer jeg ikke har. Feilt årstall når jeg ble syk. Og nesten som en mistro på at jeg har vært syk. Det er så krenkende og graverende. dette skaper problemer hos ny fast lege og nåværende behandler. hvordan kan jeg få rettet opp dett? Anonymkode: 45864...0a0 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soer10 Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Hvis man skal følge vanlige etiske normer på dette så skal epikrisen gåes gjennom med pasienten før den ferdigstilles men DPS er kanskje ikke så nøye på det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Er det alvorlig og graverende nok, og du har en god sak og er tøff nok, så gå til avisa/mediene hvis ikke de vil ordne opp. Det pleier å skremme sånne arrogante maktmennesker til å gjøre rett og skjel for seg, og ordne opp i ting de har gjort feil. Anonymkode: 24f31...bd3 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg har vært under tidens verste dps i 2 år. leste nylig epikriser derfra. Og er i sjokk over hva som står. Diagnose jeg ikke har, problemer jeg ikke har. Feilt årstall når jeg ble syk. Og nesten som en mistro på at jeg har vært syk. Det er så krenkende og graverende. dette skaper problemer hos ny fast lege og nåværende behandler. hvordan kan jeg få rettet opp dett? Anonymkode: 45864...0a0 Du har min fulle medfølelse. Opplevd det samme men orker ikke ta opp kampen. Jeg går i terapi et annet sted nå og sliter med å ha tillit til behandleren pga det. Det er en svært ubehagelig når lege og andre ikke ser deg for den du er fordi en journal har gitt de et feilt bilde. Man kan sikkert gå til pasientombudet med saken. Har hørt at det er svært vanskelig å gjøre om det som står i journalene. Men man kan be om en ny utredning? Anonymkode: e4602...346 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 På 30.1.2018 den 23.01, soer10 skrev: Hvis man skal følge vanlige etiske normer på dette så skal epikrisen gåes gjennom med pasienten før den ferdigstilles men DPS er kanskje ikke så nøye på det? Hvor streng er de på dette? Hva skjer hvis de ikke gjør det? Jeg finner ingen regler på dette. Jeg har opplevd å få epikrise i posten som jeg ikke forstår/kjenner meg igjen i alt som står der. Det er dypt krenkende! Anonymkode: 03fb6...a6b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 På 30.1.2018 den 21.19, AnonymBruker skrev: Hei jeg har vært under tidens verste dps i 2 år. leste nylig epikriser derfra. Og er i sjokk over hva som står. Diagnose jeg ikke har, problemer jeg ikke har. Feilt årstall når jeg ble syk. Og nesten som en mistro på at jeg har vært syk. Det er så krenkende og graverende. dette skaper problemer hos ny fast lege og nåværende behandler. hvordan kan jeg få rettet opp dett? Anonymkode: 45864...0a0 Du kan be dem rette/slette det som er feil eller føye til at du er uenig. Les pasientrettighetsloven og helsepersonell loven § 42 og 44 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-07-02-64?q=Helsepersonelloven https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-07-02-63 § 5-2 Anonymkode: 03fb6...a6b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Jeg har aldri fått vite mine rettigheter på en god måte av helsevesenet. Først lenge etter at grovt misvisende og feilaktige epikriser med diverse diagnoser hadde florert sammen med mitt navn til ulike instanser som senere fargela nye behandleres syn på meg, fant jeg ut at jeg kunne sperre journal/epikriser. Det har stått beskyldninger om meg som jeg ikke kjenner meg igjen i og som ikke er så lett å motsi, akkurat. Retting og sletting fant jeg ut av rettigheter på egenhånd etter å ha tatt dypdykk i Lovdata. Kun når det har vært tvangsinnleggelse har jeg fått vite at jeg kunne klage til Kontrollkommisjonen. Ellers ikke fått vite om rett til fornyet vurdering, for eksempel. I en tid da et sted jeg ofte var, tviholdt på visse vurderinger (som viste seg å være feil!). Anonymkode: 77a2f...33e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 På 30.1.2018 den 21.19, AnonymBruker skrev: Hei jeg har vært under tidens verste dps i 2 år. leste nylig epikriser derfra. Og er i sjokk over hva som står. Diagnose jeg ikke har, problemer jeg ikke har. Feilt årstall når jeg ble syk. Og nesten som en mistro på at jeg har vært syk. Det er så krenkende og graverende. dette skaper problemer hos ny fast lege og nåværende behandler. hvordan kan jeg få rettet opp dett? Anonymkode: 45864...0a0 Faktafeil har du rett til å få rettet på som f.eks. hvis det står at du har tre søsken, men bare to i virkeligheten. Se også lenger ned i tråden om dine rettigheter. Anonymkode: 03fb6...a6b 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.