Gå til innhold

Gode erfaringer med DPS/medisin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En kjapp tur innom internettet og man overveldes av fryktelige historier om både medisinbruk og mangel på reell hjelp fra psykologer osv. 
Er det noen som har gode erfaringer å dele i forhold til dette? 
Har noen fått faktisk hjelp fra DPS feks? Noen som bruker medisin som hjelper og ikke bare forsterker problemene?

Anonymkode: 0eb8f...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kjapp tur innom internettet og man overveldes av fryktelige historier om både medisinbruk og mangel på reell hjelp fra psykologer osv. 
Har noen fått faktisk hjelp fra DPS feks? Noen som bruker medisin som hjelper og ikke bare forsterker problemene?

Jeg har god erfaring. Medisiner vil jeg bruke for all tid da jeg ikke vil utsette meg selv for en ny depresjon. 

Anonymkode: 3236e...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at de som har fått god hjelp sitter ikke på internett og skriver om dårlige erfaringer :-) 

Anonymkode: acc5e...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at de som har fått god hjelp sitter ikke på internett og skriver om dårlige erfaringer :-) 

Det er et godt poeng. 

Endret av AnnePanda
Feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i en livskrise nå hvor jeg nok må be om hjelp men alle skrekkhistoriene skremmer meg litt. Vil jo helst ikke gjøre vondt verre og havne på enda dypere vann når først man er satt ut av funksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i en livskrise nå hvor jeg nok må be om hjelp men alle skrekkhistoriene skremmer meg litt. Vil jo helst ikke gjøre vondt verre og havne på enda dypere vann når først man er satt ut av funksjon.

Ville du latt vær å kontakte lege dersom du hadde en svulst? Ville du unngått sykehus og all hjelp om du hadde nyresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville du latt vær å kontakte lege dersom du hadde en svulst? Ville du unngått sykehus og all hjelp om du hadde nyresten?

Det er nettopp pga sykdom og tidligere dårlige møter med helsevesenet jeg er i ulage. Ønsker jo ikke å være skeptisk men leser jo mye rart - også på disse sidene. 

Derfor jeg forsøker å lytte etter dem som faktisk har fått den hjelpen de trengte i en sårbar situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp pga sykdom og tidligere dårlige møter med helsevesenet jeg er i ulage. Ønsker jo ikke å være skeptisk men leser jo mye rart - også på disse sidene. 

Derfor jeg forsøker å lytte etter dem som faktisk har fått den hjelpen de trengte i en sårbar situasjon.

Ok. Gode erfaringer finnes det som sagt få av på nett så der er du kanskje kommet på litt feil sted. Skepsis er forøvrig sunt! Lykke til uansett hva du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gode erfaringer med dps. Det som er viktig å huske på når man går til behandling/terapi er at det er du selv som må gjøre jobben og at medisiner fikser ikke alt, men kan hjelpe slik at det blir lettere. Tror dessverre at det er mange som går i terapi som gjør en altfor liten innsats med å følge opp råd og veiledning, derfor vil ikke terapi hjelpe noe særlig.

Når det gjelder medisiner så kan det ta litt tid å finne den rette for deg. 

Med riktig innstilling så tror jeg du også kan få gode erfaringer med dps. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...