Gå til innhold

Til dere som går eller har gått i Dixi-gruppe

Anbefalte innlegg

Gjest Meliann

Lurer på erfaringer med en slik gruppe?

Bør jeg bli med i en slik gruppe?Og hvor finns slike grupper? I alle store byer?

Ble voldtatt for tre år siden, og har bearbeidet mye. Savner likevel noen å prate med om det av og til.

Hilsen Meliann

Fortsetter under...

Hei Meliann!

Jeg begynte i en Dixi-gruppe for tre år siden, men jeg var der kun fire ganger. Det hele ble en relativt lei opplevelse fordi hun ene i gruppa tok helt overhånd og regelrett kjørte over oss andre. De som ledet gruppen klarte ikkeå få kontroll over situasjonen.

Der og da bestemte jeg meg for Aldri-mer-Dixi!!!, men nå er jeg inne på tanken å prøve igjen ( ;-) Grete! ). Jeg tror muligens jeg er mer klar for å snakke nå enn det jeg var for tre år siden. Da ble Dixi en ting jeg ble oppfordret til å prøve, men som jeg ikke var særlig gira på selv....

Det hadde jo også vært dumt om den dårlige erfaringen fra forrige gang skulle frata meg muligheten til noe som virkelig kan bli en hjelp i årene framover!

Så jeg oppfordrer deg til å prøve! Når jeg bare får mannet meg opp igjen skal jeg også gjøre det!

Klem fra

Gjest DIXI Stavanger

Hei Meliann!

Jeg begynte i en Dixi-gruppe for tre år siden, men jeg var der kun fire ganger. Det hele ble en relativt lei opplevelse fordi hun ene i gruppa tok helt overhånd og regelrett kjørte over oss andre. De som ledet gruppen klarte ikkeå få kontroll over situasjonen.

Der og da bestemte jeg meg for Aldri-mer-Dixi!!!, men nå er jeg inne på tanken å prøve igjen ( ;-) Grete! ). Jeg tror muligens jeg er mer klar for å snakke nå enn det jeg var for tre år siden. Da ble Dixi en ting jeg ble oppfordret til å prøve, men som jeg ikke var særlig gira på selv....

Det hadde jo også vært dumt om den dårlige erfaringen fra forrige gang skulle frata meg muligheten til noe som virkelig kan bli en hjelp i årene framover!

Så jeg oppfordrer deg til å prøve! Når jeg bare får mannet meg opp igjen skal jeg også gjøre det!

Klem fra

Hei

Vi har positive opplevelser fra DIXI gruppene. Det er for vår sin del de som har hjulpet oss mest med bearbeidelsen av overgrepene. Det å møte andre som har opplevd det samme og å ha noen som virkerlig forstår hva en snakker om er uvurderlig hjelp videre på veien.

Gruppene er i utgangspunktet selvhjelpsgrupper, med en veileder.

Hvis du har lyst til å gå i en gruppe så kan du ta kontakt med ditt nærmeste krisesenter.

Du kan også ringe til et av ressurssentrene våre

Stavanger: 51520360 onsdager 18-21

Oslo: 22114320 tirsdager 18-21

Lykke til videre

Veronica og Guro

DIXI Stavanger

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...