Gå til innhold

Han sier: Jeg er ikke forelsket i deg lenger - uten forklaring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg beklager å være skarp i mine svar til deg, Mina.

Men problemet ditt er at det du holder på med her ikke har noe med kjærlighetssorg å gjøre. Det er tvangstanker, en del av patologien rundt tvangstanker. Å aldri legge  noe bak deg, å hele tiden søke bekreftelser og forsikringer, å gnage på et tema til hele omverdenen går lei. Alt er en del av samme sykdom.

Alle her som gir deg velmente svar er egentlig bare med på å gjøre deg verre. Det vedlikeholder sykdommen din. Det eneste som hjelper, er behandling mot tvangstanker.

Det er av denne grunn jeg håper folk slutter å svare deg og at du heller oppsøker hjelp for det som egentlig er problemet.

Hvordan VET du at det er tvangstanker??? Har hun diagnosen? 

Anonymkode: 7d0e5...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg beklager å være skarp i mine svar til deg, Mina.

Men problemet ditt er at det du holder på med her ikke har noe med kjærlighetssorg å gjøre. Det er tvangstanker, en del av patologien rundt tvangstanker. Å aldri legge  noe bak deg, å hele tiden søke bekreftelser og forsikringer, å gnage på et tema til hele omverdenen går lei. Alt er en del av samme sykdom.

Alle her som gir deg velmente svar er egentlig bare med på å gjøre deg verre. Det vedlikeholder sykdommen din. Det eneste som hjelper, er behandling mot tvangstanker.

Det er av denne grunn jeg håper folk slutter å svare deg og at du heller oppsøker hjelp for det som egentlig er problemet.

Oioioi, nå må du huske at på seg selv kjenner man kun seg selv ;) Det kan godt være at Mina har tvangstanker, men om du har fulgt henne like lenge som meg (og det tror jeg du har), burde du ha fått med deg at utfordringene er mer sammensatt og komplekse enn feks dine. Hverken du, jeg, eller de fleste som svarer her på dol er psykologer, og vi skal a l d r i diagnostisere eller på annen måte «leke» psykolog/lege/psykiater. Dette har spesielt du fått beskjed om mange ganger, både av admin og NHD. Mina burde gå til psykolog, det er de fleste enige om, og det er denne som skal gi behandling, inkl en evt diagnose, ikke du, jeg eller andre.

Ellers må jeg innrømme at det blir det ganske komisk at du ber alle slutte å svare, mens du selv fortsetter, fnis... ;) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg beklager å være skarp i mine svar til deg, Mina.

Men problemet ditt er at det du holder på med her ikke har noe med kjærlighetssorg å gjøre. Det er tvangstanker, en del av patologien rundt tvangstanker. Å aldri legge  noe bak deg, å hele tiden søke bekreftelser og forsikringer, å gnage på et tema til hele omverdenen går lei. Alt er en del av samme sykdom.

Alle her som gir deg velmente svar er egentlig bare med på å gjøre deg verre. Det vedlikeholder sykdommen din. Det eneste som hjelper, er behandling mot tvangstanker.

Det er av denne grunn jeg håper folk slutter å svare deg og at du heller oppsøker hjelp for det som egentlig er problemet.

Du tar feil om en ting her. Det å beskylde de som støtter henne med å si at de gjør ting verre og for så å mene at din metode er den rette er en smule arrogant?. De som prøvde å vise forståelse og gjøre henne trygg fikk henne «på gli» til å søke hjelp. Og det var faktisk det jeg ønsket . Mens andre fikk henne til å gå i forsvar og bli usikker på å søke hjelp. Det å vær nedlatende og lite profesjonell i tilmærmingen kan ikke gjemmes bak fine ord som « realitetsorientering» eller man kan ikke « holde sykdommen ved like». Dette må det være opp til fagfolk å vurdere. Men hva vet jeg. Har jo forstått at du blir sett på som en klok og flink person på dette forumet så kanskje du vet best. Vi får bare være enig om å være uenig. :)

Anonymkode: 57e26...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, issomethingwrong skrev:

For et hylekor!

Mina har i X tråder sagt at hun har tvangstanker. Tror dere jeg tar ting ut av lufta?!

Er dette svaret på det jeg sier ? Hvem mener du er « hylekoret»?. Alle som ikke svarer som deg ? Og faktisk også en ganske nedlatende måte å svare på. Jeg vet absolutt hva tvangstanker er. Har selv OCD og har vært til behandling hos den beste ekspertisen på området. Jeg tror ikke du tar ting ut av lufta. Tror bare at man ikke kan behandles gjennom nettet på denne måten. 

Anonymkode: 57e26...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette svaret på det jeg sier ? Hvem mener du er « hylekoret»?. Alle som ikke svarer som deg ? Og faktisk også en ganske nedlatende måte å svare på. Jeg vet absolutt hva tvangstanker er. Har selv OCD og har vært til behandling hos den beste ekspertisen på området. Jeg tror ikke du tar ting ut av lufta. Tror bare at man ikke kan behandles gjennom nettet på denne måten. 

Anonymkode: 57e26...388

Svaret var ikke til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, issomethingwrong skrev:

Jeg beklager å være skarp i mine svar til deg, Mina.

Men problemet ditt er at det du holder på med her ikke har noe med kjærlighetssorg å gjøre. Det er tvangstanker, en del av patologien rundt tvangstanker. Å aldri legge  noe bak deg, å hele tiden søke bekreftelser og forsikringer, å gnage på et tema til hele omverdenen går lei. Alt er en del av samme sykdom.

Alle her som gir deg velmente svar er egentlig bare med på å gjøre deg verre. Det vedlikeholder sykdommen din. Det eneste som hjelper, er behandling mot tvangstanker.

Det er av denne grunn jeg håper folk slutter å svare deg og at du heller oppsøker hjelp for det som egentlig er problemet.

Du ser altså ikke på meg som et ondt og grusomt menneske? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mina1 skrev:

Du ser altså ikke på meg som et ondt og grusomt menneske? 

Hva tror du han kommer til å svare på dette spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ColaZero skrev:

Hva tror du han kommer til å svare på dette spørsmålet?

Tror at han kommer til å si at han mener at jeg er en god person selv om jeg havner i tvangstanker. 

Fagpersoner har sagt det samme til meg: De tror ikke at det er kjærlighetssorg, men de tror at jeg havnet i et tankekjør av måten bruddet skjedde på. Den var veldig fiendtlig, og jeg ble jo mobbet og utstøtt som barn, og minnes opplevelser fra vonde avvisninger fra den tid, og derfor så havnet jeg i en tankesirkel. Noe som ikke jeg kan hjelpe for, men som jeg må komme ut av. 

Det er bare å unngå tråden for dem som har problemer med den. 

Ellers: jeg forsøker å se fremover og tenke positivt, og jeg aksepterer at tankene om det kommer, men jeg må forsøke å se mer positivt på det. Nå har jeg noe spesiellt i livet mitt som jeg gleder meg til og. Har nesten lyst å fortelle hva det er her, men jeg må være forsiktig med det. Er redd for å utlegge for mye. Forsøker å finne gleder å se frem til som setter fokus på litt andre tanker. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mina1 skrev:

Tror at han kommer til å si at han mener at jeg er en god person selv om jeg havner i tvangstanker. 

Fagpersoner har sagt det samme til meg: De tror ikke at det er kjærlighetssorg, men de tror at jeg havnet i et tankekjør av måten bruddet skjedde på. Den var veldig fiendtlig, og jeg ble jo mobbet og utstøtt som barn, og minnes opplevelser fra vonde avvisninger fra den tid, og derfor så havnet jeg i en tankesirkel. Noe som ikke jeg kan hjelpe for, men som jeg må komme ut av. 

Det er bare å unngå tråden for dem som har problemer med den. 

Ellers: jeg forsøker å se fremover og tenke positivt, og jeg aksepterer at tankene om det kommer, men jeg må forsøke å se mer positivt på det. Nå har jeg noe spesiellt i livet mitt som jeg gleder meg til og. Har nesten lyst å fortelle hva det er her, men jeg må være forsiktig med det. Er redd for å utlegge for mye. Forsøker å finne gleder å se frem til som setter fokus på litt andre tanker. 

 

Det var det som var poenget mitt. Du vet hva han ville svart. Og hvorfor da stille spørsmålet? Prøv å tenke litt på det.

Jeg har ikke problemer med tråden din.

Men kjempeviktig - hvordan gikk det hos legen i  dag? Greide du å formidle det du ville og som var viktig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Mina1 skrev:

Du ser altså ikke på meg som et ondt og grusomt menneske? 

Hehe, ikke så veldig :) 

Neida. Du er ikke det. Men du sliter veldig med dette, det skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Hehe, ikke så veldig :) 

Neida. Du er ikke det. Men du sliter veldig med dette, det skjønner jeg.

Takk for forståelsen om at det er bare sånn at jeg sliter mye med det. Har kommet frem til at det kan stamme litt fra mine opplevelser gjennom livet som fikk meg til å sette meg fast. Det har vært som å løpe i en labyrint desperat etter utgangen uten å klare å finne den. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tar feil om en ting her. Det å beskylde de som støtter henne med å si at de gjør ting verre og for så å mene at din metode er den rette er en smule arrogant?. De som prøvde å vise forståelse og gjøre henne trygg fikk henne «på gli» til å søke hjelp. Og det var faktisk det jeg ønsket . Mens andre fikk henne til å gå i forsvar og bli usikker på å søke hjelp. Det å vær nedlatende og lite profesjonell i tilmærmingen kan ikke gjemmes bak fine ord som « realitetsorientering» eller man kan ikke « holde sykdommen ved like». Dette må det være opp til fagfolk å vurdere. Men hva vet jeg. Har jo forstått at du blir sett på som en klok og flink person på dette forumet så kanskje du vet best. Vi får bare være enig om å være uenig. :)

Anonymkode: 57e26...388

Du har vært veldig proff i svarene til meg. Jeg var helt på tuppa da de andre svarte slik som de gjorde. Og så kom du med dine beroliggende svar. Må si dine rolige svar har vært til best hjelp. Og gargamel sine : de har vært til beste hjelp de også. Dere fikk meg til å bli roligere. For å havne i slikt tankekjør kan iblant gjøre meg skikkelig frustrert. Og da blir jeg utav meg men så ble deres svar som en beroliggende medisin. Takk til deg og gargamel. :)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Mina1 skrev:

Dersom du hadde en hund i et og et halvt år... rar sammenligning men sant. Så kunne du blitt lei deg hvis hunden forsvant ut av livet ditt og kjent et savn. Det savner måtte du gjerne leve med. 

Jeg hadde en hund som kun ble 13 mnd. Jeg fikk ha han i livet mitt i 11 mnd. før han ble revet fra meg. Han hadde aldri tatt kveletak på meg, aldri slått, aldri gjort meg noe vondt. Han var bare snill. Litt valpete rampestreker, så klart. Men det mest godhjerta vesen jeg har vært borti. Han betydde mer for meg enn noe menneske noen gang har gjort. Vi bodde jo også sammen. Alt her hjemme hadde en forbindelse til han. Om to uker er det nøyaktig 2 år siden han døde. Selvfølgelig savner jeg han, og selvfølgelig er det situasjoner hvor det stikker ganske jævlig i meg. Men du finner ingen tråder på 22 sider, om denne lille fyren som brått forlot meg. Du kan sikkert finne et og annet innlegg om at psykiateren lurte på om jeg burde legges inn, og hvor jævlig urettferdig jeg syns verden er. Men det var de første dagene. Du finner ikke side opp og side ned om hvor grusomt det er at han forsvant. Og hadde jeg ikke hatt kroniske tanker om at det hadde vært bedre om jeg var dø, hadde heller aldri innleggelse vært noe tema. Altså, jeg var/er ikke mentalt stabil i utgangspunktet, det var eneste grunnen til at psykiateren ble bekymret. Folk blir ikke lagt inn fordi de er triste eller føler et savn. Det må ligge noe mer bak, som gjør at enkelte ikke kommer seg videre. Selv jeg har jo kommet meg videre. Og her ligger det veldig mye bak. Og du, du har hengt deg opp, uten at jeg klarer å fatte hvordan du kan bli så besatt av en person slik du beskriver han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Trine skrev:

Jeg hadde en hund som kun ble 13 mnd. Jeg fikk ha han i livet mitt i 11 mnd. før han ble revet fra meg. Han hadde aldri tatt kveletak på meg, aldri slått, aldri gjort meg noe vondt. Han var bare snill. Litt valpete rampestreker, så klart. Men det mest godhjerta vesen jeg har vært borti. Han betydde mer for meg enn noe menneske noen gang har gjort. Vi bodde jo også sammen. Alt her hjemme hadde en forbindelse til han. Om to uker er det nøyaktig 2 år siden han døde. Selvfølgelig savner jeg han, og selvfølgelig er det situasjoner hvor det stikker ganske jævlig i meg. Men du finner ingen tråder på 22 sider, om denne lille fyren som brått forlot meg. Du kan sikkert finne et og annet innlegg om at psykiateren lurte på om jeg burde legges inn, og hvor jævlig urettferdig jeg syns verden er. Men det var de første dagene. Du finner ikke side opp og side ned om hvor grusomt det er at han forsvant. Og hadde jeg ikke hatt kroniske tanker om at det hadde vært bedre om jeg var dø, hadde heller aldri innleggelse vært noe tema. Altså, jeg var/er ikke mentalt stabil i utgangspunktet, det var eneste grunnen til at psykiateren ble bekymret. Folk blir ikke lagt inn fordi de er triste eller føler et savn. Det må ligge noe mer bak, som gjør at enkelte ikke kommer seg videre. Selv jeg har jo kommet meg videre. Og her ligger det veldig mye bak. Og du, du har hengt deg opp, uten at jeg klarer å fatte hvordan du kan bli så besatt av en person slik du beskriver han.

Jeg syns det mest triste er måten vi skilles på : i hat og uvennskap. Det er mest det som plaget meg og jeg kan ikke for det : jeg satt meg helt fast i det. Håpet på at vi kunne fikse opp oss i mellom med å forlate hveandre med hyggeligere tone. Men hans valg. Det er ikke mitt. Så slår meg til ro med det. Han må få tenke hva han vil om meg. 

Vi er alle ulike. Og det er ikke bare meg som kan reagere på en tung måte pga fortid. Det kunne vært verre uansett og de som ikke ser den behøver ikke å skrive i tråden. :)

Det er en årsak til at folk sliter. Enten det er fortid eller nåtid. Så ikke noe å sammenligne med hva du gjør eller ville gjort. 

Jeg tror ikke dette er så mye med kjærlighetssorg å gjøre. Det har med konflikten etterpå å gjøre. Det oppsto en konfliktsituasjon. Og vi er bare mennesker. Men jeg kunne ønske at alt sluttet på en måte hvor vi begge ønsket hveandre bra. Han fikk spørsmål om det men da sa han at han ville ha bråk. Og ikke en hyggelig avslutning. Men nok om dette. Jeg satte meg fast i tankene om dette desverre. Og i og med at han kom tilbake tidligere og ønsket å rydde opp i konflikten så fikk jeg et håp om at han ville komme tilbake igjen.

Jeg kan ikke hjelpe for det som hendte  Ønsket det helt annerledes. Men han tenker sikkert ikke på det i dag. Og det er bra . Han har sikkert glemt meg helt. :) Med tanke på konflikten som skjedde er det godt å være glemt istedet for pratet drit om. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare : hold dere unna denne syke tråden om den er for syk av meg. :). Dere kan bare ignorere den og stoppe å diskutere hvor snodige tanker og følelser jeg har. ;). Følelser og savn kan sitte i for resten av livet. Men det vonde her var konflikten. 

Bare hold dere unna om dere synes dette er helt sykt. Og dere har bidratt i tråden med å si det om igjen og om igjen. Jeg har mine tanker og dere har ikke fått meg til å forandre de annet enn at jeg vet at det satt seg fast og at jeg ikke skal dømme meg selv for det. Og at jeg må roe ned med det. :).  Og leve livet mitt videre uten å fordømme meg selv lenger for det som skjedde. 

Anonym bruker og gargamel er de som har vært en støtte for meg slik at jeg roet meg ned med situasjonen mer nå. Hjelper ikke med flere sånne : hva er det med deg som bidrar deg til å skrive osv ? Jeg er den jeg er men jeg hadde ikke skrevet mer hadde ikke dere skrevet videre om det. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mina1 skrev:

Sier bare : hold dere unna denne syke tråden om den er for syk av meg. :). Dere kan bare ignorere den og stoppe å diskutere hvor snodige tanker og følelser jeg har. ;). Følelser og savn kan sitte i for resten av livet. Men det vonde her var konflikten. 

Bare hold dere unna om dere synes dette er helt sykt. Og dere har bidratt i tråden med å si det om igjen og om igjen. Jeg har mine tanker og dere har ikke fått meg til å forandre de annet enn at jeg vet at det satt seg fast og at jeg ikke skal dømme meg selv for det. Og at jeg må roe ned med det. :).  Og leve livet mitt videre uten å fordømme meg selv lenger for det som skjedde. 

Anonym bruker og gargamel er de som har vært en støtte for meg slik at jeg roet meg ned med situasjonen mer nå. Hjelper ikke med flere sånne : hva er det med deg som bidrar deg til å skrive osv ? Jeg er den jeg er men jeg hadde ikke skrevet mer hadde ikke dere skrevet videre om det. 

Dette synes jeg faktisk er dårlig gjort av deg å si. Du har spurt og spurt og spurt etter hjelp og meninger og maaaange har prøvd å hjelpe deg etter beste evne. Tråd etter tråd. Nå kan vi bare holde oss unna.

Og det eneste vi har greid å forandre med deg er at du har forstått at du satt fast, at du ikke skal dømme deg selv og at du må roe deg med det og at du må leve livet ditt videre. Ja, det var skikkelig dårlig uttelling, står til karakteren stryk for oss. At vi ikke kunne hjelpe deg mer! En skam.

Så bruker du splitt og hersk metoden. Det er kun Anonym bruker og Gargamel som har vært en støtte og roet deg ned. Og dessuten, tråden hadde ikke blitt så lang om vi bare ikke hadde skrevet i den slik at du skrev i den. 

Faller det deg inn at det faktisk er en del som kan bli litt såret av at du skriver dette? De som har stått deg bi og brukt masse tid og energi på å svare og engasjere seg?

Det er trolig også mange som lurer på hvordan det gikk hos legen i går. Bl.a jeg. Det har du ikke svart på. Du er i din fulle rett til det. Jeg tror grunnen til manglende svar om dette til flere her inne er at du ikke har vært hos legen. Grunnen til spørsmålet vet du, er at mange, etter å ha brukt masse tid på deg og håpet at denne gangen skulle det gå bra, du ville få en henvisning til psykolog og en ordentlig sjanse til å bli bedre.

Du har fått voldsom respons og feedback. Nok en gang. Jeg håper dette reduseres til det minimale og at folk nå dropper å engasjere seg for mye og bruke så mye tid på dette.

Endret av ColaZero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2018 den 22.36, ColaZero skrev:

Dette synes jeg faktisk er dårlig gjort av deg å si. Du har spurt og spurt og spurt etter hjelp og meninger og maaaange har prøvd å hjelpe deg etter beste evne. Tråd etter tråd. Nå kan vi bare holde oss unna.

Og det eneste vi har greid å forandre med deg er at du har forstått at du satt fast, at du ikke skal dømme deg selv og at du må roe deg med det og at du må leve livet ditt videre. Ja, det var skikkelig dårlig uttelling, står til karakteren stryk for oss. At vi ikke kunne hjelpe deg mer! En skam.

Så bruker du splitt og hersk metoden. Det er kun Anonym bruker og Gargamel som har vært en støtte og roet deg ned. Og dessuten, tråden hadde ikke blitt så lang om vi bare ikke hadde skrevet i den slik at du skrev i den. 

Faller det deg inn at det faktisk er en del som kan bli litt såret av at du skriver dette? De som har stått deg bi og brukt masse tid og energi på å svare og engasjere seg?

Det er trolig også mange som lurer på hvordan det gikk hos legen i går. Bl.a jeg. Det har du ikke svart på. Du er i din fulle rett til det. Jeg tror grunnen til manglende svar om dette til flere her inne er at du ikke har vært hos legen. Grunnen til spørsmålet vet du, er at mange, etter å ha brukt masse tid på deg og håpet at denne gangen skulle det gå bra, du ville få en henvisning til psykolog og en ordentlig sjanse til å bli bedre.

Du har fått voldsom respons og feedback. Nok en gang. Jeg håper dette reduseres til det minimale og at folk nå dropper å engasjere seg for mye og bruke så mye tid på dette.

Jeg må ærlig si at jeg kan ikke forstå at dere har en partner og et forhold som funker slik som dere sitter å jatter i tråden. Og jeg kan ikke tro at dere er lykkelige i forholdet heller slik som dere sitter på nett og skriver mot meg.  Beklager at jeg er frekk tilbake, men jeg synes faktisk ikke noe om din tankegang og måten å skrive på. Sorry!. Og dette gjelder en del til her inne. Synes dere rett og slett er frekke og ufordragelige mennesker i hva dere skriver mot meg. Måtte bare få det ut om hva jeg synes om dere. Kritiser meg så mye dere vil for det jeg skrev nå, men jeg mener det!. Å sitte å skrive at jeg har alvorlige psykiske lidelser som folk har drevet å gjort her inne er tull og oppspinn uten sidestykke!. Nå kommer dere til å skrive her så det hagler, men jeg må bare ærlig si ifra om at jeg synes ikke at dere har vært annet enn noen som virker til å dille med hveandre, og forsøke å få meg til å tro at jeg har sterke psykiske problemer, og sykeliggjøre meg i ytterste grad. Det er min tolkning av oppførselen deres. Måtte bare si at her sitter jeg på forumet og er hyggelig mot dere, og nå er jeg for en gang skyld rett frem tilbake, og må ærlig si hva jeg mener om dere som holder på slik!. 

gargamel, anonym bruker, og stjernestøv er noen av de som jeg synes er koselige men en del av dere andre synes jeg rett og slett er frekke mennesker!. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg tror ikke at du @påskelilje hadde satt pris på å bli møtt på et forum av samme kommentarer som jeg har fått om det var deg. Nå ga jeg bare ditt nick som et eksempel.  Altså at de sykeliggjør deg og komme med usanne spekulasjoner om hva de tror om deg. Vet at jeg kommer til å få så det hagler nå, men sånn er det her inne. :)  

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...