Gå til innhold

Annet nivå på Kvinneguiden i henhold til her inne

Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg surfet litt på nettet og så dukket Kvinneguiden sin side opp. Jeg måtte lese litt der inne og oi lenge siden jeg hadde lest skikkelig. Det virker som om det er mange ganske unge der inne. Og veldig overfladiske tanker og prat. Her er det annerledes. Mange som har registrert det samme? Var så stor forskjell. Godt jeg er utestengt :D

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg surfet litt på nettet og så dukket Kvinneguiden sin side opp. Jeg måtte lese litt der inne og oi lenge siden jeg hadde lest skikkelig. Det virker som om det er mange ganske unge der inne. Og veldig overfladiske tanker og prat. Her er det annerledes. Mange som har registrert det samme? Var så stor forskjell. Godt jeg er utestengt :D

Aner ikke, har aldri vært der inne, men har hørt mye negativt om det nettstedet. :)

Og du - kan du ikke prøve å lære deg hva uttrykket "i henhold til" egentlig betyr? Du bruker det nemlig konsekvent helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har registrert det samme. 

Og i mange tråder utvikler det seg tullete krangler og shitt-kasting. 

Huff a mei :) 

Anonymkode: 2db18...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillemus skrev:

Aner ikke, har aldri vært der inne, men har hørt mye negativt om det nettstedet. :)

Og du - kan du ikke prøve å lære deg hva uttrykket "i henhold til" egentlig betyr? Du bruker det nemlig konsekvent helt feil.

I mitt distrikt så bruker vi ordet i henhold til. Altså da mener vi i forskjell til. :) 

Jeg så på innleggene som ligger i dagen på kg ved en annledning at jeg spratt tilfeldig innom da jeg søkte opp noe. Og så sitter jeg å leser på overfladisk prat, og veldig mye slike tråder. Ganske mye drama også...Følte meg rett og slett for voksen for noe sånnt :D . Helt utrolig at jeg hadde bruker der inne før. Føler at jeg har "vokst" siden den gang. :D   

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

I mitt distrikt så bruker vi ordet i henhold til. Altså da mener vi i forskjell til.

Den misforståelsen finnes i mange distrikter.  "I henhold til" betyr "i samsvar med", altså det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, laban skrev:

Den misforståelsen finnes i mange distrikter.  "I henhold til" betyr "i samsvar med", altså det motsatte.

Ja vi kan si veldig mye ord i vårt distrikt som jeg leser at andre på forumet reagerer på. Men hvert distrikt har sine ordsleng. Men de kan bli helt feil. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg synes det er et enormt sprik på KG. Det er endel merkelig fjas enkelte steder men det finnes og fora med høy kompetanse, gode skriveferdigheter og nøkterne betraktninger på emner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, XbellaX skrev:

Jeg synes det er et enormt sprik på KG. Det er endel merkelig fjas enkelte steder men det finnes og fora med høy kompetanse, gode skriveferdigheter og nøkterne betraktninger på emner.

Jeg husket ikke at det var så barnslig på kg. Men når jeg leste innleggene så høres det ut som en gjeng med barn i barnehagen som hadde skrevet dem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mina1 skrev:

I mitt distrikt så bruker vi ordet i henhold til. Altså da mener vi i forskjell til. :) 

Da må du innimellom regne med at folk misforstår hva du snakker om. :) Jeg vil råde deg til å bruke begrepet slik det skal brukes slik at vi skjønner hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Da må du innimellom regne med at folk misforstår hva du snakker om. :) Jeg vil råde deg til å bruke begrepet slik det skal brukes slik at vi skjønner hva du mener.

Varierer skriftlig norsk egentlig fra et disktrikt til et annet, utover de to målformer? Jeg trodde ikke det, jeg trodde variasjoner primært var muntlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk på KG er så dumme at jeg blir for frustrert til å snakke med dem, men misliker du alle folk, er det vel egentlig en selv det er noe galt med, og det stemmer sikkert passer ikke med folk jeg er for rar tror jeg, men samme kan det være, det gjelder vel egentlig på DOL også her er ikke folk like dumme men kommer ikke overns med dem heller de er annerledes og fokuserer på andre ting her i livet, de har som regel liv også og det er jo bra for dem hehe :P Er vel bare 1 person som jeg er litt på samme planet med til en viss grad

Anonymkode: 5ce28...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Xtra skrev:

Varierer skriftlig norsk egentlig fra et disktrikt til et annet, utover de to målformer? Jeg trodde ikke det, jeg trodde variasjoner primært var muntlige.

Det er slik at vi av og til skriver slik som vi prater. Men ikke alltid. Men vet at mange av de som jeg kjenner skriver slik vi prater på dialekten hele tiden. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt kastet ut så mange ganger fra KG at nå gidder jeg ikke mer.

Så sånn er det.

Anonymkode: 921bb...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så sånn er det.

Har du prøvd deg på diskusjon.no? tok meg 2 innlegg å bli perm banna LOL, var angående skei grande greia, han gavekort admin diskuterte i forumet sammen med andre brukere, og når jeg argumenterte mot han fordi han mente at det var greit å bruke betegnelsen okotberBARN mens å si at skei grande da med den betegnelsen hadde sex med BARN også det var han uenig i og banna meg med en gang, for en taper admin, ble sikkert admin for å "vinne" debatter enklere uten å måtte forholde seg til fakta og ubehageligheter og dyrke PK budskapet som media er så glad i

Anonymkode: 5ce28...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mina1 skrev:

Det er slik at vi av og til skriver slik som vi prater. Men ikke alltid. Men vet at mange av de som jeg kjenner skriver slik vi prater på dialekten hele tiden. 

Uansett bare flisespikking, ble litt nysgjerrig :). Noen, for det meste helt unge folk, skriver alt på dialekt, slik at det blir nærmest uforståelig for de som ikke kan dialekten. Har ikke særlig sans for det, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykere av å henge på Kvinneguiden. Dette er mitt første innlegg på DoktorOnline.

Anonymkode: 31077...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xtra skrev:

Uansett bare flisespikking, ble litt nysgjerrig :). Noen, for det meste helt unge folk, skriver alt på dialekt, slik at det blir nærmest uforståelig for de som ikke kan dialekten. Har ikke særlig sans for det, nei.

Eg kan skrive alt på dialekt sånn som eg prøver å gjøre nå,  men eg er ikkje vant med å skrive på denne måten. Eg er opplært med å skrive på norsk bokmål og ikkje dialekt. ;)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så sånn er det.

Er det du som har Asperger og startet en del tråder om blant annet AS der du blir beskyldt for trolling? Jeg har også Asperger og lever et ensomt liv med uføretrygd, så jeg føler med deg i mye av det du har skrevet om hvor vanskelig og håpløst ting er og kan være.

Hvis det ikke er deg så virker jo dette veldig teit. Beklager, i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble sykere av å henge på Kvinneguiden. Dette er mitt første innlegg på DoktorOnline.

Jeg ble helt syk av kg også. Ble veldig opphengt i helt feile ting og tang av å henge der inne. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

innlagtonline
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det du som har Asperger og startet en del tråder om blant annet AS der du blir beskyldt for trolling? Jeg har også Asperger og lever et ensomt liv med uføretrygd, så jeg føler med deg i mye av det du har skrevet om hvor vanskelig og håpløst ting er og kan være.

Hvis det ikke er deg så virker jo dette veldig teit. Beklager, i så fall.

Mente ikke "liker" ang at du har det vanskelig og håpløst altså, bare støtte til han du snakker om som ble bannet og følte seg dårlig behandlet jeg synes også det, han er en god gutt i en vanskelig livssituasjon og blir ikke forstått ofte

edit: og velkommen til forumet

Endret av innlagtonline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...