Gå til innhold

Seroquel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å bli veldig kvalm og få hodepine og økt angst ved seponering?

Anonymkode: 98b1e...828

Ingen som har vært borti det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som har vært borti det?

Jo jeg ble kvalm og uvel når jeg prøvde å slutte, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer bl.a. an på: Hvor lenge har du brukt det? I hvor store doser? Hvor raskt har du trappet ned/sluttet?

Anonymkode: 700cf...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpeful

Hvilken dose tok du og hvor fort seponerer du? 

Det kan skje at man får reaksjoner på å seponere, da man fjerner noe som kroppen er vant til.

jeg brukte 600 mg daglig og seponerte ca 100mg ukentlig, jeg ble som deg veldig kvalm.

økt angst er trolig fordi seroquel hjalp mot angst i den dosen du sto på, også blusser det opp igjen. Noen vil sikkert påstå at det er withdrawal, men det er veldig lite rebound-effekt på antipsykotikum enn på antidepressiver(spesielt SSRI). 

Fortsetter det så må du heller bare seponere saktere eller lide deg igjennom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært nede i 50 mg nå, men i går kveld tok jeg 100 mg igjen. Da ble jeg veldig urolig og fikk masse angst, tror jeg prøver 75 mg i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Jo jeg ble kvalm og uvel når jeg prøvde å slutte, 

Takk for svar. Da er det sikkert vanlig å bli sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Merket ingenting, men jeg tok bare 25-50 mg daglig.

Anonymkode: 911bc...04f

Samme som meg, men jeg har stått en god stund på det fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer bl.a. an på: Hvor lenge har du brukt det? I hvor store doser? Hvor raskt har du trappet ned/sluttet?

Anonymkode: 700cf...fd3

Har bare tatt 25-50 mg.,men har stått på det en god stund fast og har brått sluttet helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg har vært nede i 50 mg nå, men i går kveld tok jeg 100 mg igjen. Da ble jeg veldig urolig og fikk masse angst, tror jeg prøver 75 mg i kveld. 

Er det ikke sånn at mer man tar desto mindre blir angsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Håpeful skrev:

Hvilken dose tok du og hvor fort seponerer du? 

Det kan skje at man får reaksjoner på å seponere, da man fjerner noe som kroppen er vant til.

jeg brukte 600 mg daglig og seponerte ca 100mg ukentlig, jeg ble som deg veldig kvalm.

økt angst er trolig fordi seroquel hjalp mot angst i den dosen du sto på, også blusser det opp igjen. Noen vil sikkert påstå at det er withdrawal, men det er veldig lite rebound-effekt på antipsykotikum enn på antidepressiver(spesielt SSRI). 

Fortsetter det så må du heller bare seponere saktere eller lide deg igjennom det.

Jeg har kun brukt 25-50 mg. og trodde det var for liten dose til at det skulle gi noe utslag, men jeg har stått fast på det en god stund og selv den lille dosen forstår jeg nå at har hjulpet meg veldig. Jeg forstår innmari godt at du må ha merket det godt såpass store doser som du har brukt. Hvor lang tid varte kvalmen etter at du seponerte det? Er så innmari ubehagelig også merker jeg angsten for fullt selv om jeg også bruker ssri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trappet ned fra 400 mye og fikk symptomer som generelt uvel, lignet litt på begynnende forkjølelse. Symptomene varte i hele nedtrappings tiden ,flere uker.Etter at jeg hadde vært medisin fri i noen dager gikk symptomene over.

Anonymkode: 23b1b...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trappet ned fra 400 mye og fikk symptomer som generelt uvel, lignet litt på begynnende forkjølelse. Symptomene varte i hele nedtrappings tiden ,flere uker.Etter at jeg hadde vært medisin fri i noen dager gikk symptomene over.

Anonymkode: 23b1b...d08

Akkurat sånn jeg føler det også, begynnende forkjølelse. Håper at det gir seg etter noen dager, for sånn kan jeg ikke ha det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle tro det men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpeful
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kun brukt 25-50 mg. og trodde det var for liten dose til at det skulle gi noe utslag, men jeg har stått fast på det en god stund og selv den lille dosen forstår jeg nå at har hjulpet meg veldig. Jeg forstår innmari godt at du må ha merket det godt såpass store doser som du har brukt. Hvor lang tid varte kvalmen etter at du seponerte det? Er så innmari ubehagelig også merker jeg angsten for fullt selv om jeg også bruker ssri.

Det varte vel et par uke mener jeg å huske. Drikke Biola hjalp litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke sånn.

For antipsykotika må dosen være helt riktig. Mot angst eller depresjon må man bruke en lavere dose enn f.eks mot psykose. Høye doser antipsykotika kan gi angstsymptomer. Hva som er riktig dose akkurat for deg må legen finne ut av. Egentlig synes jeg at denne typen behandling (off-label) bør være en spesialistoppgave. Har hørt om så mange fastleger som baller dette til. 

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Håpeful skrev:

Det varte vel et par uke mener jeg å huske. Drikke Biola hjalp litt

Da skal jeg prøve Biola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, issomethingwrong skrev:

Nei, det er ikke sånn.

For antipsykotika må dosen være helt riktig. Mot angst eller depresjon må man bruke en lavere dose enn f.eks mot psykose. Høye doser antipsykotika kan gi angstsymptomer. Hva som er riktig dose akkurat for deg må legen finne ut av. Egentlig synes jeg at denne typen behandling (off-label) bør være en spesialistoppgave. Har hørt om så mange fastleger som baller dette til. 

Da forstår jeg hvorfor jeg har fått såpass lav dose. Blir fulgt opp av spesialist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da forstår jeg hvorfor jeg har fått såpass lav dose. Blir fulgt opp av spesialist.

Vet du forresten hvor stor dose Seroquel  det er greit å blande  med Lamictal og ssri? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...