Gå til innhold

Kastet ut av DPS?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Er en kvinne på 21 år som sliter med diverse psykiske plager. Har gått til dps i midtnorge i litt over et år, men ingen av de 3 behandlerene jeg har har hatt har klart å finne riktig diagnose, noe som sannsynligvis er fordi ingen av den har gjort noe særlig utredning, og det har aldri blitt brukt strukturerte intervjuer, spørreskjemaer e.l. Det har dog vært snakk om bipolar lidelse, personlighetsforstyrrelser, eller tilbakevendende depressiv lidelse. Personlig tror jeg at det er bipolar lidelse, men min nåværende behandler vil ikke gjøre utredning (det har heller ingen andre gjort) eller ta stilling til dette. Han vil dog kaste meg ut av DPS grunnet at jeg ikke nytteliggjør meg av behandling, da jeg bare blir verre. Har fremdeles selvmordsforsøk (har dog 4 forøsk med noen måneders mellomrom i sykehistorien). Han mener at jeg ikke "vil" jobbe for å bli bedre og at jeg bare sløser tiden hans. Er dette greit?

Anonymkode: 51602...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke greit men det er dessverre slik DPS fungerer mange steder. Passer man ikke inn i "pakken" de tilbyr så er det rett ut. Mitt inntrykk er at DPS  ikke er der for pasientene men for at noen skal ha en jobb å gå til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å gå til behandling hvis du ikke drar nytte av det? 

Anonymkode: f5a09...8d0

I håp om riktig diagnose og riktig hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Er en kvinne på 21 år som sliter med diverse psykiske plager. Har gått til dps i midtnorge i litt over et år, men ingen av de 3 behandlerene jeg har har hatt har klart å finne riktig diagnose, noe som sannsynligvis er fordi ingen av den har gjort noe særlig utredning, og det har aldri blitt brukt strukturerte intervjuer, spørreskjemaer e.l. Det har dog vært snakk om bipolar lidelse, personlighetsforstyrrelser, eller tilbakevendende depressiv lidelse. Personlig tror jeg at det er bipolar lidelse, men min nåværende behandler vil ikke gjøre utredning (det har heller ingen andre gjort) eller ta stilling til dette. Han vil dog kaste meg ut av DPS grunnet at jeg ikke nytteliggjør meg av behandling, da jeg bare blir verre. Har fremdeles selvmordsforsøk (har dog 4 forøsk med noen måneders mellomrom i sykehistorien). Han mener at jeg ikke "vil" jobbe for å bli bedre og at jeg bare sløser tiden hans. Er dette greit?

Hvorfor har det vært tre ulike behandlere i denne perioden?

Hva konkret er det behandler ønsker at du selv skal gjøre? 

Anonymkode: da853...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil de ikke sette diagnose?

Anonymkode: 590d5...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har det vært tre ulike behandlere i denne perioden?

Hva konkret er det behandler ønsker at du selv skal gjøre? 

Anonymkode: da853...6f9

Behandlere har flyttet, slik at jeg hat fått nye. Usikker hva han ønsker at jeg skal gjøre, han spør meg omtrent kun "hva gjorde du forrige uke?" Det føles mer ut som støttesamtaler, og han gir få/ingen tips, råd e.l. Er i grunn ganske usikker på hva vi holder på med, da vi kun snakker om hvordan jeg har det, men utredning ønsker han ikke å gjøre, han ønsker heller ikke å gi meg tips/råd evt hjelpe meg å endre tankegang med kognitiv terapi eller lignende heller. Det går for det meste i "hvordan fikk det deg til å føle deg?" "Hmmm" "Okei". Dette gjør at jeg egentlig blir mer og mer frustrert, og jeg har nok vist litt av denne frustrasjonen for han. Han mener at jeg ikke blir bedre av "behandling" og får dårlig selvtillit av å ha meg som pasient, siden jeg ikke blir bedre. Derfor mener han at jeg kanskje bare bør bli "kastet ut" av dps. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil de ikke sette diagnose?

Anonymkode: 590d5...cb3

Behandler ønsker ikke å utrede meg, han synes det er for vanskelig når jeg er såpass "ustabil". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
På 11.2.2018 den 14.55, AnonymBruker skrev:

Behandler ønsker ikke å utrede meg, han synes det er for vanskelig når jeg er såpass "ustabil". 

Hei!

Akkurat det samme har hendt meg. På Nidaros DPS. Pga litt sinneutbrudd og reaksjoner på behandling som jeg ikke følte fungerer. Å dette er noe av det jeg trenger hjelp med. Rart hvordan de kan jobbe med psykiatri å håndterer en situasjon slik.

Jeg jobber med å få klaget på dette til fylkesmann å har advokat som hjelper meg på saken også.

Om du ser dette, vil jeg gjerne prate med deg om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forundrer meg veldig over at så unge mennesker ikke blir tatt mer på alvor. Tror kanskje at hvis en behandler selv hadde hatt « barn» i den alderen ville de kanskje forstå at unge voksne ikke er det samme som andre voksne. Det er mange ting i livet som enda skal på plass liksom. Det er så mye håp om en bedre fremtid med rett og god hjelp. Ikke gi opp. 

Anonymkode: d031f...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, duntacceptdis skrev:

Hei!

Akkurat det samme har hendt meg. På Nidaros DPS. Pga litt sinneutbrudd og reaksjoner på behandling som jeg ikke følte fungerer. Å dette er noe av det jeg trenger hjelp med. Rart hvordan de kan jobbe med psykiatri å håndterer en situasjon slik.

Jeg jobber med å få klaget på dette til fylkesmann å har advokat som hjelper meg på saken også.

Om du ser dette, vil jeg gjerne prate med deg om dette.

Hei. Hva vil du prate om? Jeg kan gjerne sende deg en melding om du vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...