Gå til innhold

Å beskrive til behandleren hva man egentlig føler ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir ikke klok på dette med depresjon. Føler det ofte blir tatt lite på alvor så lenge man ikke er alvorlig suicidal eller vipper over i psykose. Dessuten forstod jeg ikke at jeg var deprimert da jeg kom på DPSen og var ekstremt angst og tvangspreget. Psykologen spurte meg bare:» er du deprimert ?». Nei sa jeg. Det gjør bare så vondt i følelsene mine at jeg orker ikke å leve med det et sekund lenger. Hjelp meg!!». Da slo behandleren seg til ro med at jeg ikke var deprimert men at jeg « bare» hadde angst. Så var behandlingen å fortelle meg hvor ufarlig angst er og at det beste for meg var å komme meg i jobb og fokusere på noe annet. Dette er noen år siden og jeg har etter hvert fått flere diagnoser. Både angst, PTSD , OCD og depresjon. Jeg strever enda med å beskrive følelsene mine. Føler at angst, depresjon , tvang og traumereaksjonene er en eneste stor masse av følelser som sitter seg i kroppen som en kontinuerlig følelse som jeg ikke helt kan sette ord på. Jeg har en gang vært sengeliggende og helt ute av stand til å fungere men for det meste er den en konstant følelse som har vært der så langt tilbake jeg kan huske. Som varierer i styrke og som kan forverres helt uten videre. Syns det er så vanskelig å forklare behandleren hvordan jeg har det og om man skal øke opp eller minke ned medisiner. En uke er jeg bedre og psykiateren sier :» Kanskje vi snart skal reduserer vi dosen». Men neste gang er jeg mer deprimert igjen. Så lurer jeg på hva som er hva. Er det medisinen som gjør meg deprimert eller er det fordi jeg har blitt uføretrygdet og må tilpasse meg et annet liv ?. Er det fordi jeg har isolert meg fra venner? Hva er hva? Føler meg forvirret og fanget. Jeg gir opp hele greien. Er det andre som kjenner seg igjen i dette?. 

Anonymkode: 5b877...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du stilt psykologen din de samme spørsmålene?

Jeg synes også det er vanskelig å få tak på følelsene og beskrive de, men heldigvis så har jeg en behandler som er flink til å hjelpe meg med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...