Gå til innhold

Hotellbestilling, reservasjon av beløp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske tom på konto frem til jeg får lønn denne måned. Men skulle bestille et hotell som var på "salg" . Det er en stund til reisen, men jeg har ikke dekning på konto dersom de trekker reservasjon akkurat nå. Derfor lurer jeg på om noen vet hva som skjer om jeg bestiller uten å ha dekning til reservasjonen? Jeg tør derfor ikke å bestille før lønnen kommer, men jeg kan risikere at hotellprisen stiger imellomtiden. 

 

Anonymkode: faefe...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske tom på konto frem til jeg får lønn denne måned. Men skulle bestille et hotell som var på "salg" . Det er en stund til reisen, men jeg har ikke dekning på konto dersom de trekker reservasjon akkurat nå. Derfor lurer jeg på om noen vet hva som skjer om jeg bestiller uten å ha dekning til reservasjonen? Jeg tør derfor ikke å bestille før lønnen kommer, men jeg kan risikere at hotellprisen stiger imellomtiden. 

 

Anonymkode: faefe...3dd

Det kommer an på reservarsjonen. På de fleste bookingsider kan man velge om man vil betale alt med en gang (ofte billigst) eller vente med betaling. 

 

Det beste for deg vil jo være å betale med kredittkort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Xtra skrev:

Det kommer an på reservarsjonen. På de fleste bookingsider kan man velge om man vil betale alt med en gang (ofte billigst) eller vente med betaling. 

 

Det beste for deg vil jo være å betale med kredittkort. 

Før jeg bestillte så sto det: at ingen beløp blir trukket nå, men samtidig så sto det etter at jeg hadde bestillt at hotellet kan reservere et beløp på forhånd. Og dersom de gjør det så vil jo et beløp bli satt ut av min konto og jeg vil gå i minus, og mulig før lønnen kommer på konto... Veldig forvirrende.. 

Anonymkode: faefe...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Før jeg bestillte så sto det: at ingen beløp blir trukket nå, men samtidig så sto det etter at jeg hadde bestillt at hotellet kan reservere et beløp på forhånd. Og dersom de gjør det så vil jo et beløp bli satt ut av min konto og jeg vil gå i minus, og mulig før lønnen kommer på konto... Veldig forvirrende.. 

Anonymkode: faefe...3dd

Ja, kan hende blir beløpet reservert uten at det blir trukket, jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, kan hende blir beløpet reservert uten at det blir trukket, jeg vet ikke.

Ja, og da tror jeg at man må ha dekning for det reserverte beløpet på konto. Jeg husker at det skjedde i sommer, og da ble jeg sjokket fordi jeg hadde beregnet at de ikke trakk noe før jeg skulle sjekke inn på hotellet. Plutselig så ser jeg at 1600 kroner var borte fra saldoen på kontoen, og det viste seg at de hadde reservert et beløp på 1600 kroner, og det var de pengene jeg skulle klare meg for resten av måneden med frem til jeg fikk feriepenger og lønn. Men jeg kunne ikke bruke de. Jeg forstår at et hotell velger å reservere et beløp, men jeg synes at det kunne gått tydeligere frem i forklaring når man bestiller. :) 

Anonymkode: faefe...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og da tror jeg at man må ha dekning for det reserverte beløpet på konto. Jeg husker at det skjedde i sommer, og da ble jeg sjokket fordi jeg hadde beregnet at de ikke trakk noe før jeg skulle sjekke inn på hotellet. Plutselig så ser jeg at 1600 kroner var borte fra saldoen på kontoen, og det viste seg at de hadde reservert et beløp på 1600 kroner, og det var de pengene jeg skulle klare meg for resten av måneden med frem til jeg fikk feriepenger og lønn. Men jeg kunne ikke bruke de. Jeg forstår at et hotell velger å reservere et beløp, men jeg synes at det kunne gått tydeligere frem i forklaring når man bestiller. :) 

Anonymkode: faefe...3dd

Med så stram økonomi at en natt på hotell velter hele månedsbudsjettet burde man kanskje revurdere hele reisingen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Xtra skrev:

Med så stram økonomi at en natt på hotell velter hele månedsbudsjettet burde man kanskje revurdere hele reisingen ;) 

Jeg går verken på konserter, kinoer eller noe som helst så noe må jeg unne meg iblant. Men jeg strammer kraftig inn for å klare det. :) . 

Anonymkode: faefe...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Xtra skrev:

Med så stram økonomi at en natt på hotell velter hele månedsbudsjettet burde man kanskje revurdere hele reisingen ;) 

Vel og merke så fikk jeg flybilettene gratis. 

Anonymkode: faefe...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går verken på konserter, kinoer eller noe som helst så noe må jeg unne meg iblant. Men jeg strammer kraftig inn for å klare det. :) . 

Anonymkode: faefe...3dd

Er det ikke lurer å betale ned på gammel gjeld?

Anonymkode: 880d2...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel og merke så fikk jeg flybilettene gratis. 

Anonymkode: faefe...3dd

Fint det, men det er jo gjerne ikke flybilletter som er største utgiften når man er på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Fint det, men det er jo gjerne ikke flybilletter som er største utgiften når man er på tur.

Det vet jeg. Men jeg får dekket hotellet også, men får ikke pengene inn på konto før om en stund. Så må legge ut på forhånd til det. 

Anonymkode: faefe...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...