Gå til innhold

de to(?) orgasmene?


Gjest hey!

Anbefalte innlegg

når typen slikker meg og suger på klitten, er det veldig deilig. til slutt får jeg nærmest en sånn "stramme musklene"-opplevelse. da er det så utrolig godt at jeg nesten setter meg opp. iallefall strammer jeg alle muskler. da er det liksom på topp.. for meg.. jeg er ganske så sikker på at dette er en klitoris-orgasme, og lurer på hva om dere tror det samme? ..hva er forresten forskjellen på klitoris og g-punkt orgasme, og kommer det alltid sånn eukasjon(?)-greie ved g-punkt orgasme?? oppnår man dette ved å ligge sammen, eller bare ved å bli fingret? går det an å få g-punkt orgasme uten å euk... (?)

->husker ikke navnet på væska som kommer ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er såvidt jeg har forstått det, + egne erfaringer:

En orgasme er vistnok en orgasme i fysisk forstand, det vil si at du får sammentrekninger i musklene i skjeden og har det deilig! Kvinnelig ejaulasjon er litt omstridt hva det er /om det er, men det er på ingen måte noe som følger med orgamser for de fleste av oss.

Når det gjelder forskjell på klitoral og g-punks eller vaginal orgasme får jeg svare for meg selv. Klitoralorgasmen er som alpene (høye,spisse), mens g-punkts orgasmen er som dovrefjell (lavere og rundere). Begge er deilige og de forsterker hverandre. Den beste måten å finne ut av hva som passer for deg er å lære mest mulig om deg selv gjennom å kjæle for deg selv og eksperimentee sammen med kjæresten din.

Orgasmer blir bedre og bedre med trening. Min personlige favoritt er klitoralorgasme først og så mye stimulering av g-punktet etterpå (fingre eller pikk - alt er deilig) for å få vaginalorgasme. Men alle har sikkert sitt mønster.

Hvis du vil vite mer har jeg lest en bok som heter "hot sex" som jeg synes er en rett på grei og informativ bok som sier ting slik som de virkelig er.

Lykke til - slutt aldri å lære..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er såvidt jeg har forstått det, + egne erfaringer:

En orgasme er vistnok en orgasme i fysisk forstand, det vil si at du får sammentrekninger i musklene i skjeden og har det deilig! Kvinnelig ejaulasjon er litt omstridt hva det er /om det er, men det er på ingen måte noe som følger med orgamser for de fleste av oss.

Når det gjelder forskjell på klitoral og g-punks eller vaginal orgasme får jeg svare for meg selv. Klitoralorgasmen er som alpene (høye,spisse), mens g-punkts orgasmen er som dovrefjell (lavere og rundere). Begge er deilige og de forsterker hverandre. Den beste måten å finne ut av hva som passer for deg er å lære mest mulig om deg selv gjennom å kjæle for deg selv og eksperimentee sammen med kjæresten din.

Orgasmer blir bedre og bedre med trening. Min personlige favoritt er klitoralorgasme først og så mye stimulering av g-punktet etterpå (fingre eller pikk - alt er deilig) for å få vaginalorgasme. Men alle har sikkert sitt mønster.

Hvis du vil vite mer har jeg lest en bok som heter "hot sex" som jeg synes er en rett på grei og informativ bok som sier ting slik som de virkelig er.

Lykke til - slutt aldri å lære..

Ikke alle kvinner får orgasme, og ikke alle kvinnene som får orgasme ejukulerer(?).Vanskelig å forklare, men skjønte du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Her er såvidt jeg har forstått det, + egne erfaringer:

En orgasme er vistnok en orgasme i fysisk forstand, det vil si at du får sammentrekninger i musklene i skjeden og har det deilig! Kvinnelig ejaulasjon er litt omstridt hva det er /om det er, men det er på ingen måte noe som følger med orgamser for de fleste av oss.

Når det gjelder forskjell på klitoral og g-punks eller vaginal orgasme får jeg svare for meg selv. Klitoralorgasmen er som alpene (høye,spisse), mens g-punkts orgasmen er som dovrefjell (lavere og rundere). Begge er deilige og de forsterker hverandre. Den beste måten å finne ut av hva som passer for deg er å lære mest mulig om deg selv gjennom å kjæle for deg selv og eksperimentee sammen med kjæresten din.

Orgasmer blir bedre og bedre med trening. Min personlige favoritt er klitoralorgasme først og så mye stimulering av g-punktet etterpå (fingre eller pikk - alt er deilig) for å få vaginalorgasme. Men alle har sikkert sitt mønster.

Hvis du vil vite mer har jeg lest en bok som heter "hot sex" som jeg synes er en rett på grei og informativ bok som sier ting slik som de virkelig er.

Lykke til - slutt aldri å lære..

Slik du beskriver kvinnens forskjellige former for orgasme, så stemmer det godt med hva kvinner også har fortalt meg. At det er i hvert fall to forskjellige former, den klitorale og den vaginale. Den klitorale er spiss, den vaginale er mer dump, dyp og "oppfyllende". De felste foretrekke den vaginale fordi den er helere, fyller opp kroppen mer. En kombinasjon er kanskje det beste.

Orgasmen sitter ikke i underlivet. Den sitter oppe i hjernen.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

professor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...