Gå til innhold

overføring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt i gruppeterapi og føler på tiltrekning til psykologen min, noe som er svært vanlig terapi. Det er lenge siden jeg har følt tiltrekning til det annet kjønn etter det siste bruddet med min eks, derfor ønsker jeg dette velkomment.Det er deilig å kjenne på følelsen av at det faktisk finnes andre menn her på kloden som er interessante og attraktive.  Selvfølgelig skal det aldri bli noe mellom meg og min psykolog, men slike overføringer er så vanlige i terapi at jeg nærmest venter på dem. Kanskje kan jeg bruke dette til noe positivt. Jeg har denne tanken i dag at når jeg kan finne han attraktiv så er det muligheter for at jeg kan finne noen andre også attraktive. Dette har ikke vært så åpenbart for meg i det siste. Ikke på lenge tider faktisk. Det er lenge siden jeg har klart å tenke på at andre menn enn min eks kan være attraktive, selv om jeg virkelig ikke vil ha min eks tilbake igjen. Det er dette som er interessant med å gå i terapi. XbellaX har du noe intersant å komme med?

Anonymkode: 006c2...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har begynt i gruppeterapi og føler på tiltrekning til psykologen min, noe som er svært vanlig terapi. Det er lenge siden jeg har følt tiltrekning til det annet kjønn etter det siste bruddet med min eks, derfor ønsker jeg dette velkomment.Det er deilig å kjenne på følelsen av at det faktisk finnes andre menn her på kloden som er interessante og attraktive.  Selvfølgelig skal det aldri bli noe mellom meg og min psykolog, men slike overføringer er så vanlige i terapi at jeg nærmest venter på dem. Kanskje kan jeg bruke dette til noe positivt. Jeg har denne tanken i dag at når jeg kan finne han attraktiv så er det muligheter for at jeg kan finne noen andre også attraktive. Dette har ikke vært så åpenbart for meg i det siste. Ikke på lenge tider faktisk. Det er lenge siden jeg har klart å tenke på at andre menn enn min eks kan være attraktive, selv om jeg virkelig ikke vil ha min eks tilbake igjen. Det er dette som er interessant med å gå i terapi. XbellaX har du noe intersant å komme med?

Anonymkode: 006c2...d22

Ikke det grann, du klarer deg utmerket på egenhånd. Jeg liker tankene dine -du har fått øynene opp for at det faktisk finnes andre menn som er attraktive ..og kanskje du etterhvert også vil kjenne deg mer attraktiv for deg selv (...og dermed også andre menn) . Men lov at du holder et øye med terapien også! :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp med masse utrygghet og var veldig redd menn. Jeg var sikker på at menn ville utnytte meg, og jeg var redd for at de skulle bli sinte osv. Jeg gjorde også alt for at de ikke skulle reagere negativt på meg. 

Så fikk jeg i terapi erfare mye trygghet, og jeg lærte at min oppfatning om menn var feil. Dette brukte jeg konstruktivt, jeg overførte det til resten av livet mitt. 

Idag omgås jeg menn både i fritiden og i jobben uten problemer. 

Bruk overføringen konstruktivt, det er gull verdt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MxxM skrev:

Jeg har vokst opp med masse utrygghet og var veldig redd menn. Jeg var sikker på at menn ville utnytte meg, og jeg var redd for at de skulle bli sinte osv. Jeg gjorde også alt for at de ikke skulle reagere negativt på meg. 

Så fikk jeg i terapi erfare mye trygghet, og jeg lærte at min oppfatning om menn var feil. Dette brukte jeg konstruktivt, jeg overførte det til resten av livet mitt. 

Idag omgås jeg menn både i fritiden og i jobben uten problemer. 

Bruk overføringen konstruktivt, det er gull verdt 😀

Jeg må legge til at jeg har begynt å bli litt utrygg igjen, bla på jobben idag var det en mannlig lege (kollega) som ble litt vel nærgående, og da rygget jeg litt unna merket jeg. Men jeg hentet meg inn igjen, og tror det er fordi jeg er veldlg sliten for tiden og automatisk tror at noe er på ferde. Grunnen til at han ble mærgående var nok bare fordi han ga utrykk for at det er trist at jeg skal slutte (noe han også sa). 

Jeg antar det vil bli noen slike tilbakefall, men det viktigste er å reise seg igjen. Lykke til, ts :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...