Gå til innhold

Nå sitter jeg fint i det.

stjernestøv

Anbefalte innlegg

Bestilte vival på mandag, men har enda ikke fått. Den robot legen har jo makta, maktsyk som faen. Skal bestemme, og etter hvordan han har behandlet sønnen min går jeg ikke dit mer. Utrolig hva leger kan finne på å skrive i journaler, ting som ikke stemmer i det hele tatt. Det er alt etter hvem som skriver. Og psykiateren ville heller ikke gi meg vival, har noen få igjen. De må jeg spare til jeg skal til tannlege, nå blir livet tøft. Dårlig gjort å ikke skrive ut til meg, savner legen min. Enig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Bestilte vival på mandag, men har enda ikke fått. Den robot legen har jo makta, maktsyk som faen. Skal bestemme, og etter hvordan han har behandlet sønnen min går jeg ikke dit mer. Utrolig hva leger kan finne på å skrive i journaler, ting som ikke stemmer i det hele tatt. Det er alt etter hvem som skriver. Og psykiateren ville heller ikke gi meg vival, har noen få igjen. De må jeg spare til jeg skal til tannlege, nå blir livet tøft. Dårlig gjort å ikke skrive ut til meg, savner legen min. Enig? 

Har du ring og spurt hvorfor du ikke får?

Kanskje du har brukt for mye?

Anonymkode: 03dc8...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er dårlig gjort at du ikke får en tilbakemelding fra fastlegen din. Han bør heller ikke brått seponere vival, men heller lage en plan for evt nedtrapping om han mener at det ikke er faglig korrekt å fortsette medisinering avtalt med den legen han har tatt over praksisen til.

Anonymkode: 11ba5...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ring og spurt hvorfor du ikke får?

Kanskje du har brukt for mye?

Nei har ikke brukt for mye, sist jeg fikk var 50 stk i romjula. Han nektet jo å skrive ut melantonin til sønnen min, da må jo vival være livsfarlig! Væææ! Og ringer jeg kan det hende de sier han vil snakke med meg, det vil jeg sletts ikke. Blir vel tvangsinnlagt da av en sånn lege, han er veldig spesiell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kan du kontakte ham og spørre hva annet han kan råde deg til å bruke for å roe ned? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dårlig gjort at du ikke får en tilbakemelding fra fastlegen din. Han bør heller ikke brått seponere vival, men heller lage en plan for evt nedtrapping om han mener at det ikke er faglig korrekt å fortsette medisinering avtalt med den legen han har tatt over praksisen til.

Anonymkode: 11ba5...771

Ja det er dårlig gjort, kan jo bli dårlig av å ikke ta vival og jeg nå. Og han bare unnlater å skrive resept...uten noen forklaring. Min egentlige fastlege vet jo at jeg ikke misbruker det, han er grei han men er sykemeldt. Håper denne her forsvinner snart, han er jo farlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, XbellaX skrev:

Kan du kontakte ham og spørre hva annet han kan råde deg til å bruke for å roe ned? 

Var til sykepleieren i dag fra dagsenteret, hun kom med forslag. Men har jo prøvd det meste av alt, klarer ikke roe meg selv ned. Erfaring etter maaange år, så da blir jeg liggende å ha det helt for jævlig. Tør ikke kontakte han, han er skummel. Men psykiateren ville gjøre en medisinvurdering på meg, vet ikke om det kan hjelpe? Han og nekter jo å skrive ut vival, får vel noe apedop. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er dårlig gjort, kan jo bli dårlig av å ikke ta vival og jeg nå. Og han bare unnlater å skrive resept...uten noen forklaring. Min egentlige fastlege vet jo at jeg ikke misbruker det, han er grei han men er sykemeldt. Håper denne her forsvinner snart, han er jo farlig. 

Neppe noe mer enn at du fint overlever. Hvis du har tatt 50 siden romjulen, blir det under 5mg i snitt i døgnet så abstinensmessig er det neppe noen fare for liv og helse. De fleste leger krever dessuten konsultasjon for B-preparater. Virker helt sinnsykt at du får lov til å droppe inn bestillinger på vival.

Anonymkode: e9181...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neppe noe mer enn at du fint overlever. Hvis du har tatt 50 siden romjulen, blir det under 5mg i snitt i døgnet så abstinensmessig er det neppe noen fare for liv og helse. De fleste leger krever dessuten konsultasjon for B-preparater. Virker helt sinnsykt at du får lov til å droppe inn bestillinger på vival.

Javel, jeg overlever nok skal du se. Ser ikke hva som er sinnssykt med det? Det er jo de som ikke skriver ut som er sinnssyke! Litt må man få bestemme over sitt eget liv, litt...som f.eks hva man putter i munnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Javel, jeg overlever nok skal du se. Ser ikke hva som er sinnssykt med det? Det er jo de som ikke skriver ut som er sinnssyke! Litt må man få bestemme over sitt eget liv, litt...som f.eks hva man putter i munnen. 

De er leger, ikke langere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De er leger, ikke langere. 

Leger som vil meg vondt? De har jeg ikke mye tro på,trodde de var der for å hjelpe folk før men har mistet troen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hvis det var slik ville du kunne kjøpe fritt over disk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Leger som vil meg vondt? De har jeg ikke mye tro på,trodde de var der for å hjelpe folk før men har mistet troen. 

Det er vanedannende preparater. En lege har etiske regler og lovverk å forholde seg til og kan ikke skrive ut preparater som kan gjøre pasienten til misbruker i hytt og pine. Da kan de bli saksøkt av samme pasient som maser om piller senere når den personen er blitt avhengig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt vanlig det. Jeg bare sender en bestilling pr sms når jeg trenger ny resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var slik ville du kunne kjøpe fritt over disk.

Ja sånn kunne det vært! Man får jo kjøpt alkohol og røyk, det er da farligere det? Man blir jo avhengig av det og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanedannende preparater. En lege har etiske regler og lovverk å forholde seg til og kan ikke skrive ut preparater som kan gjøre pasienten til misbruker i hytt og pine. Da kan de bli saksøkt av samme pasient som maser om piller senere når den personen er blitt avhengig. 

Hadde aldri saksøkt noen, og jeg er ingen misbruker. Det vet min egentlige lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja sånn kunne det vært! Man får jo kjøpt alkohol og røyk, det er da farligere det? Man blir jo avhengig av det og. 

Ja alkoholabstinenser og diazepamabstineneser er jo en sann fest. Virkelig noe å trakte etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, stjernestøv skrev:

Gjennom flere år har du klaget på at du må ta medisiner. Nå er det omvendt. Ikke lett og bli klok på deg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja alkoholabstinenser og diazepamabstineneser er jo en sann fest. Virkelig noe å trakte etter. 

Jeg trakter ikke etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...