Tvetydig87 Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Har nylig blitt diagnostisert med ADHD - uoppmerksom type. Var inne til medisinvurdering og forventet at jeg skulle begynne på Ritalin. Istedet ville legen diskutere kostholdet mitt, og forlangte at jeg skulle slutte å spise sukker. Det var ikke snakk om noe medisin før jeg hadde gjort det i 2 uker. Er det flere som har opplevd dette? Har flere venner som har ADHD og går på medisin, og de måtte ikke gjøre dette først. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janus30 Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 8 timer siden, Tvetydig87 skrev: Har nylig blitt diagnostisert med ADHD - uoppmerksom type. Var inne til medisinvurdering og forventet at jeg skulle begynne på Ritalin. Istedet ville legen diskutere kostholdet mitt, og forlangte at jeg skulle slutte å spise sukker. Det var ikke snakk om noe medisin før jeg hadde gjort det i 2 uker. Er det flere som har opplevd dette? Har flere venner som har ADHD og går på medisin, og de måtte ikke gjøre dette først. Spiser du usunt og mye sukker? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Det er ingen studier som viser at kosthold har noen som helst betydning for ADHD - på gruppenivå. Slik sett er legen din på ville veier. Derimot er det helt klart at enkeltpersoner med ADHD forteller at de blir verre nå de spiser mye enkelt sukker. Disse bør selvsagt redusere sukkerinntaket. Anonymkode: d0750...e9f 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow ledbetter Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 At en blir hyper av sukker er vel tilbakevist for lenge siden. Men enkelte spiser for mye godteri (eller mat generelt) for å døyve rastløshet, akkurat som at mange med ADHD er storrøykere eller drikker for mye alkohol. Og det er selvsagt ikke bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 2 timer siden, yellow ledbetter skrev: At en blir hyper av sukker er vel tilbakevist for lenge siden. Men enkelte spiser for mye godteri (eller mat generelt) for å døyve rastløshet, akkurat som at mange med ADHD er storrøykere eller drikker for mye alkohol. Og det er selvsagt ikke bra. Jeg blir trøtt og rastløs og urolig av for mye sukker. Anonymkode: 28541...4e6 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow ledbetter Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir trøtt og rastløs og urolig av for mye sukker. Anonymkode: 28541...4e6 For mye sukker er ikke bra for noen, men det er ikke sånn at det er verre for folk med ADHD enn andre, så vidt jeg har skjønt. Jeg har aldri likt sukker eller spist mye godteri, så jeg kan ikke si at jeg snakker av erfaring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.