Gå til innhold

Kan dere vise nåde ?

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om ordet nåde?. Dette å være så raus med andre sine feil og overtramp at man er villig til å la det ligge. Da jeg hadde gjort en alvorlig feil holdt jeg på å bli gal av anger og dårlig samvittighet. Jeg hadde et stort behov for å bli møtt med nåde. At noen var glad i meg og gav meg nye sjanser uansett. Er vi litt for harde og dømmende mot hverandre ? Og da mener jeg ikke bare sånn venner imellom men også mot fremmede som virkelig har rotet det til. 

Anonymkode: 25c35...130

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/440467-kan-dere-vise-n%C3%A5de/
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om ordet nåde?. Dette å være så raus med andre sine feil og overtramp at man er villig til å la det ligge. Da jeg hadde gjort en alvorlig feil holdt jeg på å bli gal av anger og dårlig samvittighet. Jeg hadde et stort behov for å bli møtt med nåde. At noen var glad i meg og gav meg nye sjanser uansett. Er vi litt for harde og dømmende mot hverandre ? Og da mener jeg ikke bare sånn venner imellom men også mot fremmede som virkelig har rotet det til. 

Alle feiler i livet, å vise nåde er viktig og rett mener jeg. 

Ikke å sparke andre som ligger nede. Samtidig er det veldig merkelig at mennesker som tydelig har store psykiske vanskeligheter velger å være i bestemte yrker såsom lege og sykepleie og vernepleie og lærer. Enkelte mennesker er bare veldig merkelige.

Anonymkode: a620d...ec0

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke å sparke andre som ligger nede. Samtidig er det veldig merkelig at mennesker som tydelig har store psykiske vanskeligheter velger å være i bestemte yrker såsom lege og sykepleie og vernepleie og lærer. Enkelte mennesker er bare veldig merkelige.

Jo men samtidig er vi ikke alle som tror våre egne øyne i dag.

Jo men samtidig er vi ikke alle som tror våre egne øyne i dag.

Kanskje er det ikke for ingen ting at så mange må se seg om etter et annet yrke i dag. 

Beklager men jeg forstår virkelig ikke hva du skal frem til her ? . Mener du at mennesker i omsorgsyrket  er nådeløse hvis de selv har hatt utfordringer ? Eller mener du at man ikke skal vise disse nåde ? Kanskje du selv har hatt dårlig erfaring med helsepersonel og lærere??

Annonse

Gjest Gargamel
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk er for harde mot fremmede, ja.

For å ta et ekstremt eksempel: Jeg tviler på om de som slapp bomben over Hiroshima ville vært i stand til å banke opp en uskyldig liten unge, men de kunne gjøre uendelig mye verre ting så lenge de slapp å se ofrene i øynene. Det er nok sånn verden fungerer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...