AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Jeg har vært invalidisert av tvangstanker/handlinger i 17 år, har brukt utallige medisiner uten hell. Men for halvannet år siden begynte jeg på brintellix 20 MG og quitapine 50 mg(samtidig ) og tvangstankene er så og si borte. Det er fantastisk, men skulle virkelig visst om det var brintellix eller quitapine som fungerer så bra. Jeg ønsker egentlig å slutte på brintellix ettersom jeg føler meg litt»død» innvendig , men er livredd for at det er den som fungerer. Noen råd?? Anonymkode: 9aa60...762 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har vært invalidisert av tvangstanker/handlinger i 17 år, har brukt utallige medisiner uten hell. Men for halvannet år siden begynte jeg på brintellix 20 MG og quitapine 50 mg(samtidig ) og tvangstankene er så og si borte. Det er fantastisk, men skulle virkelig visst om det var brintellix eller quitapine som fungerer så bra. Jeg ønsker egentlig å slutte på brintellix ettersom jeg føler meg litt»død» innvendig , men er livredd for at det er den som fungerer. Noen råd?? Anonymkode: 9aa60...762 Det skulle stå brintellix 10 mg Anonymkode: 9aa60...762 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Det er sannsynligvis kombinasjonen som gir totaleffekten. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Jeg har en OCD diagnose . Hadde veldig god hjelp av behandling ved et OCD team. Likevel trengte jeg også medisiner. Rett og slett fordi at tankene «levde sitt eget liv». De raste avgårde i ett spor og jeg klarte liksom ikke å « skifte spor». Da startet jeg med antidepressiva. Først cipralex og så brintellix ( 20 mg). OCD en er betydlig bedre. Det er som om tankene har fått « bremser « på . Jeg er nå på nedtrapping av Brintelix og har enda ikke opplevd at tvangstankene har øket på. Tror tankene har fått så mye « ro» over tid at jeg nå mer kan la være å la tankene ta overhånd liksom. Må ikke prøve å hente de frem igjen og ikke la de « styre « meg. Jeg kan ikke svare deg om det er Brintellix eller quitapine som ha hjulpet deg mest. Uansett er det greit å prøve å trappe ned. Det er ikke noe særlig med bivirkningene heller. Men lykke til . Anonymkode: 2c63b...986 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 La oss høre fra deg (AB..986) om 4-6 mnd etter seponering hvordan dette går. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 10 minutter siden, kupton skrev: La oss høre fra deg (AB..986) om 4-6 mnd etter seponering hvordan dette går. Ja. Tror nok jeg må vente noen mnd før jeg virkelig vet hvordan det går. Anonymkode: 2c63b...986 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Tror nok jeg må vente noen mnd før jeg virkelig vet hvordan det går. Anonymkode: 2c63b...986 Glemte å si noe viktig : jeg trapper ned med tett oppfølging av psykiater . Anonymkode: 2c63b...986 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Jeg kjenner ikke noen av de medikamentene du nevner, men ble selv kvitt tvangstankene mine på Cipralex. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Tusen takk for svar, blir så glad for hvert eneste! Anonymkode: 9aa60...762 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caprioli Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Har du vært i kontakt med OCD-teamet på Haukeland sykehus i Bergen? De er jo kjent for 4-dagersformatet sitt, hvor de kan vise til gode resultater. https://helse-bergen.no/ocd-teamet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Det skal undersøkes! Anonymkode: 9aa60...762 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Jeg har hatt ekstreme tvangstanker, se mest groteske du kan ha. Jeg har trodd jeg har hatt alle legninger som eksisterer , av verste sort. Tok nesten livat av meg, tenkte at om jeg virkelig var av den verste sorten , ville det bety selvmord for min del! Er så glad at jeg ikke gjorde det, ettersom dette kun var tull og tøys. Det begynte med at jeg fikk noen sammentrekninger etter fødsel(noe som er normalt , men som jeg ikke visste)jeg trodde dette betydde at jeg var -ja- , og hver gang jeg begynte å tenke slike tanker fikk jeg sammentrekninger. Jeg tørre omtrent ikke være nær mitt eget barn, og ammingen ble selvfølgelig kuttet tvert. Dette var jævlig, jævlig- jævlig! Den dag i dag, tenker jeg bare at det er spinnvilt hva hodet faktisk kan innbille seg når du er virkelig ute. Anonymkode: 9aa60...762 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Det skulle stå brintellix 10 mg Anonymkode: 9aa60...762 Enig med de som mener det er sammenkoblingen som gjør det maks bra, det er ofte det. Anonymkode: 72724...aec 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Hva har andre opplevd av tvangstanker? Noen som tør å fortelle? Anonymkode: 9aa60...762 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært invalidisert av tvangstanker/handlinger i 17 år, har brukt utallige medisiner uten hell. Men for halvannet år siden begynte jeg på brintellix 20 MG og quitapine 50 mg(samtidig ) og tvangstankene er så og si borte. Det er fantastisk, men skulle virkelig visst om det var brintellix eller quitapine som fungerer så bra. Jeg ønsker egentlig å slutte på brintellix ettersom jeg føler meg litt»død» innvendig , men er livredd for at det er den som fungerer. Noen råd?? Anonymkode: 9aa60...762 Denne medisinen skulle jeg virkelig selv ha hatt. Jeg har tvangstanker og er tiltider bedre, men nå er jeg i en langt verre fase om dagene. Jeg verstetenker om alt som kan skje selv usannsynlige ting. Må forsikre meg hele tiden med kontroll om at alt er bra rundt meg til enhver kanter osv. Jeg er ganske så lei av det. Og har blitt litt vel ekstrem i det siste. Har fått diagnose av legen som : nevrose/ angst tidligere,men jeg har hatt et liv preget av mer eller mindre tvangstanker og handlinger. Handlingene går på å forsikre meg om at alt er bra rundt meg. Jeg skal være perfekt, og alt skal gjøres perfekt osv. Er veldig lei av å ha det sånn. Anonymkode: c6ae3...795 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har andre opplevd av tvangstanker? Noen som tør å fortelle? Anonymkode: 9aa60...762 Hvis jeg tok i et håndtak , handlevogn, trafikk osv ville de som tok i det samme etterpå dø. Hvis jeg gav andre råd ville mine råd lede til død. På det verste var det nok at jeg gikk forbi et menneske eller pustet på det for at jeg skulle få tvangstanker om at det ville føre til dø. Hadde det slik lenge. Uutholdelig tøfft. Det var som å leve i en konstant katastrofeberedskap der jeg følte sjokket ved å være skyld i død igjen og igjen og igjen. Anonymkode: 2c63b...986 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har andre opplevd av tvangstanker? Noen som tør å fortelle? Anonymkode: 9aa60...762 Jeg har konstante omtrent. Tenker på alt som kan gå galt i livet. Kjempeplagsomt. Jeg funker i jobb og alt, men tankene surrer og spinner, og så mister jeg hukommelsen med at jeg sier til meg selv: Hva tenkte jeg på nå? var det noe viktig? Jeg skal liksom ha full kontroll på meg selv og alt rundt meg. Skikkelig irriterende. Jeg er i en verre periode om dagen. Anonymkode: c6ae3...795 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg tok i et håndtak , handlevogn, trafikk osv ville de som tok i det samme etterpå dø. Hvis jeg gav andre råd ville mine råd lede til død. På det verste var det nok at jeg gikk forbi et menneske eller pustet på det for at jeg skulle få tvangstanker om at det ville føre til dø. Hadde det slik lenge. Uutholdelig tøfft. Det var som å leve i en konstant katastrofeberedskap der jeg følte sjokket ved å være skyld i død igjen og igjen og igjen. Anonymkode: 2c63b...986 Jeg har det på en måte som du sier. Jeg er livredd for å gjøre feil, eller gjøre noe galt osv. Jeg tror det må være tvangstanker. Jeg blir verre i perioder. Jeg går rundt å konsenterer meg i hundre hele tiden på det verste. Jeg må ha kontroll på alt jeg gjør, og sier. Jeg må ha kontroll på alt. Jeg blir også redd for at min redsel på å gjøre noe galt, kan føre til at jeg gjør det uten at jeg vil gjøre det. Og derfor går jeg hele tiden rundt i alarmberedskap i perioder og følger med på meg selv. Men jeg vet innerst inne at det er bare tanker og ikke virkelighet. Men jeg må alltid forsikre meg selv om at alt er bra rundt meg. Anonymkode: c6ae3...795 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Uff, det er forferdelig å ha det slik, det tar så mye krefter og energi. Som regel blir det mye verre i situasjoner med mye stress. Jeg tror jeg ble»rammet» fordi jeg er en veldig følsom person og jeg er livredd for å gjøre noe feil og galt. Jeg stoler for lite på meg selv og har alltid slitt med dårlig selvbilde. Men synes det er ganske utrolig at jeg har blitt så mye bedre av brintellix og quitapinen, tror neppe det er tilfeldig i og med at jeg har hatt dette i 17 år! Men det er kun tvangstankene som har roet seg, jeg sliter enda med angst og en mild depresjon. Merkelig. Anonymkode: 9aa60...762 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Takk for at dere deler Anonymkode: 9aa60...762 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.