AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 Til Dere Kvinner Hva føler dere inni dere når dere får servert fakta som er ubehagelige, ting dere virkelig håper ikke er sant men som dere innser at det er umulig å argumentere mot fordi det er fakta Da snakker jeg om fakta som går på gruppenivå, ingen uthengig av enkeltindivider, kun snakk om styrker og svakheten til en gruppe, f.eks menn og kvinner Hva føler dere om jeg sier at menn er dårligere på skolen enn jenter, menn tar mer selvmord, menn er mer voldelige, menn må fengsles mye oftere enn kvinner og for lengre tid, menn er oftere massemordere, etc - i snitt. Ble du fornærmet nå, av at jeg sa det om en gruppe, ble du såret? Føler du at jeg nå diskriminerte menn, var jeg urettferdig, burde jeg ikke nevnt dette om det var relevant i en eller annen sammenheng ? Føler du at jeg seksuelt trakasserte menn, når jeg sa dette? Var jeg slem ond rasistisk etc ? Og om jeg sa dette på en arbeidsplass, burde jeg få sparken for denne manne-hetsingen jeg kom med nå ? Ville du rapportert meg til adminsa om jeg sa dette på et forum ? Og hva om faktaene isteden for å "gå ut over menn" rammet "din" gruppe som kvinne, hva om jeg sa noen "negative" fakta om kvinner, ville dette ført til samme respons fra deg ? Ville du følt det samme som du følte når jeg sa disse tingene om menn ? Og sist men ikke minst, hvordan tror du dine og andre kvinners følelser angående dette, kan påvirke beslutninger som tas om grupper, om en alltid ser bort ifra ubehagelige fakta om grupper, og tar beslutninger om grupper ved å se bort ifra disse, kan det hende beslutninger en tar blir feil/lite hensiktsmessige ? Jeg kan f.eks komme med et politisk forslag om å gi alle gutter 2 gratispoeng på skole snittet siden jenter får 2 poeng mer i snitt, at jenter får 2 poeng mer må jo skyldes diskriminering sant, det er eneste muligheten med mindre du er rasistisk og hevder at det er forskjeller på gutter og jenter og at det fører til karakterforskjellen, du er vel ikke en jævla sexistisk rasist eller noe og påstår dette vel? Nei, så stem ja for 2 guttepoeng, ellers vil jeg frata deg jobben for du er uforskammet hatefull rasist etc, ser du at slike holdninger og faktaforakt kan føre til at en presser gjennom beslutninger på feil grunnlag som kan være lite hensiktsmessig, "like utfall" er ikke det samme som rettferdighet eller likestilling, og det er ikke nødvendigvis bra. Kjør debatt kvinner, vis at dere er verdige stemmeretten Anonymkode: d7467...9f2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville du rapportert meg til adminsa om jeg sa dette på et forum ? Du er klar over at mye av dette diskuteres i samfunnet i dag, det virker ikke helt slik? Her feks: https://forskning.no/skole-og-utdanning/2018/02/flere-tilleggspoeng-til-menn-i-hoyere-utdanning Anonymkode: 89f60...2ed 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er klar over at mye av dette diskuteres i samfunnet i dag, det virker ikke helt slik? Her feks: https://forskning.no/skole-og-utdanning/2018/02/flere-tilleggspoeng-til-menn-i-hoyere-utdanning Anonymkode: 89f60...2ed Overrasker meg ikke, men, hvorfor går de ikke lenger, når gutter får 2 mindre poeng ut av videregående er de jo etter på alt de søker på, det burde justeres først før en går på individuelle studieretninger, eller ikke, at gutter får 2 poeng mindre i alt mye værre enn dette andre som handler om hva gutter søker på av studier? Å søke på noe er fritt valg, at gutter får mindre poeng til å begynne med tyder på systematisk diskriminering ? Anonymkode: d7467...9f2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Overrasker meg ikke, men, hvorfor går de ikke lenger, når gutter får 2 mindre poeng ut av videregående er de jo etter på alt de søker på, det burde justeres først før en går på individuelle studieretninger, eller ikke, at gutter får 2 poeng mindre i alt mye værre enn dette andre som handler om hva gutter søker på av studier? Å søke på noe er fritt valg, at gutter får mindre poeng til å begynne med tyder på systematisk diskriminering ? Anonymkode: d7467...9f2 Jeg skjønner ikke hva du mener nå? 2 mindre poeng etter VGS? Jeg (kvinne) fikk ikke ekstra poeng for å ha fullført vgs Anonymkode: 89f60...2ed 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hva du mener nå? 2 mindre poeng etter VGS? Jeg (kvinne) fikk ikke ekstra poeng for å ha fullført vgs Anonymkode: 89f60...2ed Jenter får mye bedre karakterer på skolen enn gutter, i snitt. Og det er jo ikke rettferdig for de karakterene avgjør om du kommer inn på studieplass Så det burde vært et "likestillings" poeng som ble utdelt til alle gutter for alle studier, for å jevne ut denne urettferdigheten, om en skal bruke den logikken Jeg mener ikke at vi skal det, men jeg sier det blir den logiske slutningen om en skal tenke slik. Men en bør vel heller tenke på andre metoder enn kvotering og kjønnspoeng, kanskje teste ting gutta er gode på i skolen etc, gutter er jo duganes de også bare på forskjellige måter enn jenter (i snitt) og skolen er veldig jentete (i snitt) Anonymkode: d7467...9f2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gråstein Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Til Dere Kvinner Hva føler dere inni dere når dere får servert fakta som er ubehagelige, ting dere virkelig håper ikke er sant men som dere innser at det er umulig å argumentere mot fordi det er fakta Da snakker jeg om fakta som går på gruppenivå, ingen uthengig av enkeltindivider, kun snakk om styrker og svakheten til en gruppe, f.eks menn og kvinner Hva føler dere om jeg sier at menn er dårligere på skolen enn jenter, menn tar mer selvmord, menn er mer voldelige, menn må fengsles mye oftere enn kvinner og for lengre tid, menn er oftere massemordere, etc - i snitt. Ble du fornærmet nå, av at jeg sa det om en gruppe, ble du såret? Føler du at jeg nå diskriminerte menn, var jeg urettferdig, burde jeg ikke nevnt dette om det var relevant i en eller annen sammenheng ? Føler du at jeg seksuelt trakasserte menn, når jeg sa dette? Var jeg slem ond rasistisk etc ? Og om jeg sa dette på en arbeidsplass, burde jeg få sparken for denne manne-hetsingen jeg kom med nå ? Ville du rapportert meg til adminsa om jeg sa dette på et forum ? Og hva om faktaene isteden for å "gå ut over menn" rammet "din" gruppe som kvinne, hva om jeg sa noen "negative" fakta om kvinner, ville dette ført til samme respons fra deg ? Ville du følt det samme som du følte når jeg sa disse tingene om menn ? Og sist men ikke minst, hvordan tror du dine og andre kvinners følelser angående dette, kan påvirke beslutninger som tas om grupper, om en alltid ser bort ifra ubehagelige fakta om grupper, og tar beslutninger om grupper ved å se bort ifra disse, kan det hende beslutninger en tar blir feil/lite hensiktsmessige ? Jeg kan f.eks komme med et politisk forslag om å gi alle gutter 2 gratispoeng på skole snittet siden jenter får 2 poeng mer i snitt, at jenter får 2 poeng mer må jo skyldes diskriminering sant, det er eneste muligheten med mindre du er rasistisk og hevder at det er forskjeller på gutter og jenter og at det fører til karakterforskjellen, du er vel ikke en jævla sexistisk rasist eller noe og påstår dette vel? Nei, så stem ja for 2 guttepoeng, ellers vil jeg frata deg jobben for du er uforskammet hatefull rasist etc, ser du at slike holdninger og faktaforakt kan føre til at en presser gjennom beslutninger på feil grunnlag som kan være lite hensiktsmessig, "like utfall" er ikke det samme som rettferdighet eller likestilling, og det er ikke nødvendigvis bra. Kjør debatt kvinner, vis at dere er verdige stemmeretten Anonymkode: d7467...9f2 Du må da skjønne at kvotering bare er greit når den går en vei! Sånn er det bare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 Del Skrevet 18. februar 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jenter får mye bedre karakterer på skolen enn gutter, i snitt. Og det er jo ikke rettferdig for de karakterene avgjør om du kommer inn på studieplass Så det burde vært et "likestillings" poeng som ble utdelt til alle gutter for alle studier, for å jevne ut denne urettferdigheten, om en skal bruke den logikken Jeg mener ikke at vi skal det, men jeg sier det blir den logiske slutningen om en skal tenke slik. Men en bør vel heller tenke på andre metoder enn kvotering og kjønnspoeng, kanskje teste ting gutta er gode på i skolen etc, gutter er jo duganes de også bare på forskjellige måter enn jenter (i snitt) og skolen er veldig jentete (i snitt) Anonymkode: d7467...9f2 Enig i at noe må gjøres men å få ekstra poeng bare for å gjennomføre vgs er vel neppe riktig signal å sende Anonymkode: 89f60...2ed 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.