Gå til innhold

Andre med Munchausen syndrom?


pasient02

Anbefalte innlegg

 Er veldig sikker selv på at jeg har Munchausen. Elsker å være i en sykerolle og har simulert symptomer på psykisk sykdom lenge. Er ogsp andre ting som passer inn i diagnosen. Lurer egentlig på om det er andre her med munchausen?

Endret av pasient02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg har ikke Munchausen men jeg drev en side på nett før, hvor det var ei som lurte oss alle som sa hun hadde den sykdommen siden var for, før hun flere måneder senere "came clean" og ba om unnskyldning. Ingen ble særlig sure. Men jeg skjønner ikke hvorfor hun lurte oss.

Anonymkode: 62f6a...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er mye vanligere enn folk tror. Det er bare veldig vanskelig å avsløre da personer med denne lidelsen er ekstremt flinke til å «spille» 

Jeg tenker at veldig mange mennesker har et dypt behov for å bli sett og å få omsorg, og gjerne ikke får dekket dette behovet, så tyr noen i et desperat rop om hjelp til slike handlinger. 

Personlig synes jeg det er tragisk og veldig trist at Noen tyr til slik for å føle en form for nærhet og kjærlighet.  Det er uansett ikke riktig å simulere og spille syk, det er ganske destruktivt. 

Anonymkode: 246e0...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pasient02 skrev:

 Er veldig sikker selv på at jeg har Munchausen. Elsker å være i en sykerolle og har simulert symptomer på psykisk sykdom lenge. Er ogsp andre ting som passer inn i diagnosen. Lurer egentlig på om det er andre her med munchausen?

 

1 time siden, pasient02 skrev:

 Er veldig sikker selv på at jeg har Munchausen. Elsker å være i en sykerolle og har simulert symptomer på psykisk sykdom lenge. Er ogsp andre ting som passer inn i diagnosen. Lurer egentlig på om det er andre her med munchausen?

Da bør du kanskje be om psykologisk hjelp. Det er absolutt ikke greit og simulere og lure folk. Ønsker deg lykke til med behandlingen! 

Anonymkode: 246e0...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Da bør du kanskje be om psykologisk hjelp. Det er absolutt ikke greit og simulere og lure folk. Ønsker deg lykke til med behandlingen! 

Anonymkode: 246e0...521

Får hjelp av psykolog, men er innlagt på psykiatrisk for noe jeg simulerer. Har vært her i over 15 måneder. Har perioder der jeg faktisk har sagt sannheten og fortalt om at jeg har løyet. Men de tror ikke på meg, avviser det med at jeg benekter sykdommen min eller så tror de jeg hører stemmer som sier at jeg må lyve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, pasient02 skrev:

Får hjelp av psykolog, men er innlagt på psykiatrisk for noe jeg simulerer. Har vært her i over 15 måneder. Har perioder der jeg faktisk har sagt sannheten og fortalt om at jeg har løyet. Men de tror ikke på meg, avviser det med at jeg benekter sykdommen min eller så tror de jeg hører stemmer som sier at jeg må lyve

Så fint at du faktisk har innrømmet dette. Men va er motivasjon din for å spille syk? Har du hatt lite kjærlighet i livet, vert mye ensom ?

Anonymkode: 246e0...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fint at du faktisk har innrømmet dette. Men va er motivasjon din for å spille syk? Har du hatt lite kjærlighet i livet, vert mye ensom ?

Anonymkode: 246e0...521

Jeg veg egentlig ikke helt hvorfor. Men Foreldrene mine er ikke de beste til å trøste. De er veldig hyggelige og jeg er veldig veldig glad i dem. Men trøsten og omsorgen som ligger i å trøste var ingen av dem veldig gode på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pasient02 skrev:

P

Jeg veg egentlig ikke helt hvorfor. Men Foreldrene mine er ikke de beste til å trøste. De er veldig hyggelige og jeg er veldig veldig glad i dem. Men trøsten og omsorgen som ligger i å trøste var ingen av dem veldig gode på. 

Fortell det til psykriateren

Anonymkode: f6b7d...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic - men dere som så Broen - for en lettelse for Saga å få dokumentert at moren virkelig hadde Münchausen by Proxy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Litt off topic - men dere som så Broen - for en lettelse for Saga å få dokumentert at moren virkelig hadde Münchausen by Proxy!

Ja virkelig!! Men syntes ellers siste episode var litt skuffende, håpet på litt mer spenning

Endret av pasient02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, pasient02 skrev:

Ja virkelig!! Men syntes ellers siste episode var litt skuffende, håpet på litt mer spenning

Fortell psykiateren at du liker å være i sykerollen?

Anonymkode: 6d0ee...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortell psykiateren at du liker å være i sykerollen?

Anonymkode: 6d0ee...ecb

Behandleren min vet det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt på at den type omsorg som du får i helsevesenet ikke er ekte omsorg? Der folk får betalt for å snakke med deg holde  deg i hånden eller hva du nå ønsker er det en jobb for dem? Selvfølgelig bryr de fleste som jobber i helsevesenet seg om folk , men den virkelige omsorgen den er det de der hjemme som får.Jobben og hva som har skjedd i løpe av dagen legger de fleste av seg når de går ut døra etter endt vakt.

Om du har Munchausen syndrom eller ikke vet jeg, det kan like gjerne være en mer vanlig personlighetsforstyrrelser. 

Men det er ihvertfall synd at du kaster bort tiden på å ønske å bli tatt være på av helsevesenet, det vil ikke gi deg noen god fremtid, bare møte nye folk som behandler deg som nok en pasient ,år etter år.

Så slutt å spille vis det er det du gjør , og få hjelp til det du virkelig trenger hjelp til , sånn at du kan treffe mennesker ute i den virkelige verden som du kan utvikle ekte forhold til.

 

Anonymkode: 1285a...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2018 den 15.47, pasient02 skrev:

Ja virkelig!! Men syntes ellers siste episode var litt skuffende, håpet på litt mer spenning

Jeg synes slutten var optimal, på alle plan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
AnonymBruker

Hei.

Hvem eller hvor skal jeg henvende meg til med sterk mistanke om Münchausens syndrom hos kjæresten min?

Anonymkode: df198...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Hvem eller hvor skal jeg henvende meg til med sterk mistanke om Münchausens syndrom hos kjæresten min?

Anonymkode: df198...bd9

Jeg synes at du i første omgang skal fortelle dette til fastlegen din, og høre med henne/ham om hvordan du går videre med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På ‎18‎.‎02‎.‎2018 den 21.21, pasient02 skrev:

 Er veldig sikker selv på at jeg har Munchausen. Elsker å være i en sykerolle og har simulert symptomer på psykisk sykdom lenge. Er ogsp andre ting som passer inn i diagnosen. Lurer egentlig på om det er andre her med munchausen?

Jeg har ikke den diagnosen selv, men har lenge kjente en person som har den. Vedkommende fortalte at hen var redd for livet, redd for å mislykkes, redd for ikke å bli sett og få den gode oppmerksomheten fra andre, og dermed heller begynte å spille en rolle som psykiatrisk syk.  Til slutt så gikk vedkommende så opp i rollen at hen trodde det selv at hen var syk.

Jeg husker at jeg syntes veldig synd på vedkommende, og skulle ønske det hadde vært, noe som kunne få hen til å velge noe annet enn å være syk. Jeg håper for både den personen jeg kjenner og deg, at det er mulig å finne noe som kan motivere til å heller velge å prøve å bli frisk, om det i et hele tatt er mulig å velge da?

Om det er mulig å velge, så tenker jeg at et liv "utenfor" psykiatrien, er bedre, selv om livet mange gagner er vanskelig.

I psykiatrien er man ufri, hjernen ødelegges av medisiner og bivirkninger, særlig om du får medisiner du egentlig ikke trenger, andre bestemmer det meste, selv om det selvsagt også er mye omsorg der og hjelp.

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg håper du finner gode veier til et annet liv enn et liv med simulert psykdom, og jeg håper du har mange muligheter til et verdig liv foran deg.

Du skriver at du har innrømmet det for behandler, at du simulerer og at du elsker rollen som syk, det er jeg glad for å høre. Trist at du ikke helt blir trodd. Kanskje er det skamfullt å innrømme at du simulere, kanskje er du redd for at de du har simulert for skal bli sinte, men kanskje er dette en sjanse du må ta, for å kunne blir frisk.

Om du klarer å forstå deg selv, og hvorfor livet ble som det ble, vil jeg tro du vil sitte på uvurderlig kunnskap som kan være til hjelp og nytte for mange andre.

Å ha vært innlagt i 15 mnd, i psykiatrien er lenge, særlig når du er innlagt for noe du ikke feiler.

Ikke sikkert du er innlagt nå, det er en stund siden du skrev dette ser jeg, jeg håper for deg at du har kommet noe videre, og er et annet sted i dag. Jeg fikk bare så lyst til å skrive dette svaret til deg selv om det er stund siden du skrev her, rett og slett fordi jeg av en eller annen grunn ble berørt av det du skrev.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...