Gjest Mina1 Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 Vet dere om det er noen regler for det? Ta med seg mat på flyreiser, istedet for å kjøpe på flyet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 2 minutter siden, Mina1 skrev: Vet dere om det er noen regler for det? Ta med seg mat på flyreiser, istedet for å kjøpe på flyet? Ja, du kan ta med mat, men må følge de reglene som gjelder for dette. Noe av det som går greit er frukt og brødskiver med tørt pålegg (uten smør eller andre former for smørepålegg). Anonymkode: 9936b...c24 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 3 minutter siden, Mina1 skrev: Vet dere om det er noen regler for det? Ta med seg mat på flyreiser, istedet for å kjøpe på flyet? Ja, men den må kjøpes innenfor sikkerhetskontrollen, du kan ikke ha med hjemmefra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 1 minutt siden, Xtra skrev: Ja, men den må kjøpes innenfor sikkerhetskontrollen, du kan ikke ha med hjemmefra. Det er mye du kan ta med gjennom sikkerhetskontrollen også. Anonymkode: 9936b...c24 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 9 minutter siden, Mina1 skrev: Vet dere om det er noen regler for det? Ta med seg mat på flyreiser, istedet for å kjøpe på flyet? På Avinor sin nettside står blant annet dette: Hvilke matvarer er tillatt å ha med i håndbagasjen? Eksempler på mat som er tillatt: frisk frukt, hele egg, kokosnøtt, tørr kakebunn, kjeks, kjøtt, brunost. Kan jeg ta med kake? Du kan ta med tørre kaker og kjeks. Kaker som inneholder krem, eller annet flytende eller smørbart fyll, er ikke tillatt. Anonymkode: 9936b...c24 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: På Avinor sin nettside står blant annet dette: Hvilke matvarer er tillatt å ha med i håndbagasjen? Eksempler på mat som er tillatt: frisk frukt, hele egg, kokosnøtt, tørr kakebunn, kjeks, kjøtt, brunost. Kan jeg ta med kake? Du kan ta med tørre kaker og kjeks. Kaker som inneholder krem, eller annet flytende eller smørbart fyll, er ikke tillatt. Anonymkode: 9936b...c24 Takk for informasjonen Forstår det slik at det er litt vel mye tørre ting og tang. Jeg er ikke så glad i tørr mat . Men det koster penger å kjøpe mat på flyet, så det er jo lurt å forsøke å ha med seg inn det som er mulig. Tenker på at etter bagasjekontrollen så kan jeg gjerne kjøpe med brus, og hvis jeg finner noe annet billig å spise og ta med.... Koster 250 kroner per person med mat på flyet. Fristende, men tenker på å finne de beste muligheter. Endret 19. februar 2018 av Mina1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mye du kan ta med gjennom sikkerhetskontrollen også. Anonymkode: 9936b...c24 hehe det har jeg opplevd før... Jeg må ærlig talt si at jeg håper at sikkerhetskontrollen har skjerpet seg litt i senere tid :Det var en gang jeg fikk noe med som jeg aldri skulle fått med i håndbagasjen . Og det var virkelig skremmende. Jeg visste ikke at det lå i håndbagasjen engang. Det lå i et rom i vesken jeg ikke hadde sjekket. Og fikk sjokk da jeg så det. Jeg gikk rett gjennom kontrollen uten problem merkelig nok med det i vesken... Noe som jeg vil si var ille nok å få med seg inn med håndbagasjen. Men de skal være glad for at det var meg som satt med det... Endret 19. februar 2018 av Mina1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mye du kan ta med gjennom sikkerhetskontrollen også. Anonymkode: 9936b...c24 Ok, ja det er vel riktig at man kan ha med tørr mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 (endret) 4 minutter siden, Xtra skrev: Ok, ja det er vel riktig at man kan ha med tørr mat. Tørr liker jeg ikke, men men .. så lenge jeg har gått gjennom kontrollen så håper jeg at jeg får mulighet til å ta med litt annen mat.. Ellers får jeg heller kjøpe mat på flyet, men det er mye penger spart med å finne noe billig utenfor . Tenker på sånne hvitløks-snacks-stenger , salami-stenger og slike ting. Pepperoni-stenger og slikt som man får kjøpt på Rema. De er sinnsykt gode å tygge på . De er også vakumerte og holder seg godt. Endret 19. februar 2018 av Mina1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 1 minutt siden, Mina1 skrev: Tørr liker jeg ikke, men men .. så lenge jeg har gått gjennom kontrollen så håper jeg at jeg får mulighet til å ta med litt annen mat.. Ellers får jeg heller kjøpe mat på flyet, men det er mye penger spart med å finne noe billig utenfor . Tenker på sånne hvitløks-snacks-stenger , salami-stenger og slike ting. Pepperoni-stenger og slikt som man får kjøpt på Rema. De er sinnsykt gode å tygge på . De er også vakumerte og holder seg godt. Slikt du snakker om her vil jeg tro er helt trygt å ha med, uten at jeg har helt peiling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 8 minutter siden, Xtra skrev: Slikt du snakker om her vil jeg tro er helt trygt å ha med, uten at jeg har helt peiling. Ja, det er jo godt å tygge på . Men tenkte på en beholder med ferdig-kokt pastaskruer i tillegg, men det er mulig ikke lov.. Jeg vet ikke. Men man skulle tro at jeg kan ta med slike hvitløks-snacks stenger, og italiensk snacksbrød. Det er kjempegodt. Det viktigste er at det smaker som middag på en måte. Og er litt mettende. Men dyrt med mat på flyet, og egentlig skulle vi klare oss med enkle ting og tang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 Klart du kan ha med mat hjemmenifra på flyet. Jeg pleier å ha med hamburgere og hamburgerbrød eller brødskiver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 19. februar 2018 Del Skrevet 19. februar 2018 (endret) 52 minutter siden, Dorthe skrev: Klart du kan ha med mat hjemmenifra på flyet. Jeg pleier å ha med hamburgere og hamburgerbrød eller brødskiver. Nam... Det var genialt Jeg tar med hamburgere tror jeg. Jeg elsker hamburgere og det gjør de andre som er med og!. . Gleder meg!!!!!! Endret 19. februar 2018 av Mina1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 8 timer siden, Mina1 skrev: Vet dere om det er noen regler for det? Ta med seg mat på flyreiser, istedet for å kjøpe på flyet? Nå har vi bare reist til Kreta, Mallorca og Kypros, men ungene spiser ikke flymaten (ikke da de var yngre i alle fall) så vi har alltid hatt med mat. Gjerne hjemmebakte boller, påsmurte skiver (prim, leverpostei), polarbrød og slike ting. Har aldri vært noe problem. Kjøper drikke etter sikkerhetskontrollen da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 9 timer siden, Dorthe skrev: Klart du kan ha med mat hjemmenifra på flyet. Jeg pleier å ha med hamburgere og hamburgerbrød eller brødskiver. Jeg trodde ikke det var lov å ha med væskeholdig mat som hamburgere, men kan godt hende jeg tar feil. Eller at du hadde flaks at de ikke ble oppdaget. En annen ting som er lurt om man vil spare penger er å ha med vannflasker hjemmefra, som man fyller etter sikkerhetskontrollen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 2 timer siden, Xtra skrev: En annen ting som er lurt om man vil spare penger er å ha med vannflasker hjemmefra, som man fyller etter sikkerhetskontrollen. Jeg trodde ikke man fikk med seg tomme flasker på mer enn 100 ml (1 dl) heller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 (endret) 6 minutter siden, Lillemus skrev: Jeg trodde ikke man fikk med seg tomme flasker på mer enn 100 ml (1 dl) heller? Jo, det mener jeg da. Har i hvertfall hatt det med flere ganger, men at det ikke oppdages på screeningen sier jo ikke noe om reglene. Så fant jeg her: https://www.dinside.no/reise/ikke-kast-vannflaska-for-sikkerhetskontrollen/61214938 Endret 20. februar 2018 av Xtra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 4 timer siden, Lillemus skrev: Nå har vi bare reist til Kreta, Mallorca og Kypros, men ungene spiser ikke flymaten (ikke da de var yngre i alle fall) så vi har alltid hatt med mat. Gjerne hjemmebakte boller, påsmurte skiver (prim, leverpostei), polarbrød og slike ting. Har aldri vært noe problem. Kjøper drikke etter sikkerhetskontrollen da. Takk for tipset. Mulig jeg kan ta å bake noen pizzaboller å ta med 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mina1 Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 (endret) 28 minutter siden, Xtra skrev: Jo, det mener jeg da. Har i hvertfall hatt det med flere ganger, men at det ikke oppdages på screeningen sier jo ikke noe om reglene. Så fant jeg her: https://www.dinside.no/reise/ikke-kast-vannflaska-for-sikkerhetskontrollen/61214938 Jeg hadde med meg noe som burde oppdages på screeningen en gang med et uhell altså. Vet ikke om jeg har nevnt det her inne tidligere. Jeg gikk rett igjennom med noe som burde vært stoppet. Jeg hadde klart å glemme å ta av noe fra håndbagasjen som skulle vært tatt av. Og aldri vært med på turen. Men jeg er faktisk glad for om sikkerhetskontrollene er mer nøye nå. Glipp kan nok skje... Og det var nok det som skjedde i mitt tilfelle. Vannflasker er jo en genial idé. Men jeg vurderer å bare kjøpe brus og slikt på flyplass. :). Takker for tipsene. Endret 20. februar 2018 av Mina1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 7 timer siden, Xtra skrev: Jeg trodde ikke det var lov å ha med væskeholdig mat som hamburgere, men kan godt hende jeg tar feil. Eller at du hadde flaks at de ikke ble oppdaget. En annen ting som er lurt om man vil spare penger er å ha med vannflasker hjemmefra, som man fyller etter sikkerhetskontrollen. Nei, vi reiser jo frem og tilbake hele tiden og har stadig med mat. Flymat er jo vondt og dyrt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.