Gå til innhold

Stadige tanker om utroskap. Bipolaritet eller personlighetstrekk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ofte tanker om å være utro. Er gift, og har et fint ekteskap. Samtidig er jeg veldig seksuell, og i perioder hyperseksuell. Fantaserer ofte om andre menn, og lengter etter mer spenning i hverdagen. Jeg har aldri vært utro, men det kan godt hende at det skjer, hvis rett mann hadde vist interesse. Det er nesten daglig at jeg har et slikt nesten ønske om nærhet til andre menn. Når jeg har vært manisk har jeg dratt på date med andre, og jeg har meldt meg inn på sugarbaby-sider, og solgt sex på nettet. Men det verste er at jeg egentlig har lyst til disse tingene utenom manisk fase også. Jeg lurer litt på om dette er typisk for de md bipolar 1, eller om jeg ikke kan skylde på annet enn personligheten min? Lurer også på om jeg bør søke hjelp for det, eller om jeg skal satse på at jeg klarer å la være.

Anonymkode: e6e88...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dukker det opp en mann engang så er det en ting jeg kan love han: Jeg vil aldri være utro. Vil ikke være i forhold med en mann som jeg får lyst til å være utro mot. Da blir det helt feil å være i forhold med han. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ofte tanker om å være utro. Er gift, og har et fint ekteskap. Samtidig er jeg veldig seksuell, og i perioder hyperseksuell. Fantaserer ofte om andre menn, og lengter etter mer spenning i hverdagen. Jeg har aldri vært utro, men det kan godt hende at det skjer, hvis rett mann hadde vist interesse. Det er nesten daglig at jeg har et slikt nesten ønske om nærhet til andre menn. Når jeg har vært manisk har jeg dratt på date med andre, og jeg har meldt meg inn på sugarbaby-sider, og solgt sex på nettet. Men det verste er at jeg egentlig har lyst til disse tingene utenom manisk fase også. Jeg lurer litt på om dette er typisk for de md bipolar 1, eller om jeg ikke kan skylde på annet enn personligheten min? Lurer også på om jeg bør søke hjelp for det, eller om jeg skal satse på at jeg klarer å la være.

Anonymkode: e6e88...241

De som aldri fantaserer om sex med andre menn, misstenker jeg for enten å lyve eller være opp i skyene nyforelsket. 

Trenger ikke være Bipolar for å fantasere, men det er forskjell på handling og tanker. 

Du har allerede gått litt for langt og det vet du. Her må du hente frem litt egostyrke for ikke å ødelegge det fine ekteskapet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Nicklusheletida -- Du bidrar til å holde liv i flammen ved å konstant leke med ilden.

Du har åpenbart sterke drifter, og behøver finne utløp for dem, da fortrinnsvis med mannen din eller ved å tilfredsstille deg selv.

Samtidig har du et mønster hvor du forteller hjernen din at dette er viktig, gjennom å bruke mye tid og tankekraft på det. Da vil hjernen din fortsette å synes det er viktig, og så holdes det i gang. Hva hadde skjedd om du jobbet for å holde deg borte fra disse tankene en periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man sliter med svak impulskontroll bør man forsøke å unngå situasjoner hvor god impulskontroll er nødvendig for å handle riktig.

Dette mener jeg gjelder spesielt for situasjoner hvor det å handle ubetenksomt kan ødelegge to familier. 

Er man inne i en fase hvor sjansen for å være utro er forhøyet, da prøver man å ikke dra på byen og feste uten partner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...