AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Jeg er heeelt forvirra og står helt fast. Aner ikke hva jeg skal studere eller jobbe med. Har litt lyst til flere ting, men ikke veldig lyst til noe. Alt jeg vet er at jeg vil ha en god utdannelse. Jeg vil bli god til noe, og jeg vil kunne bidra i samfunn og gjøre en god jobb. Det nærmer seg søknadsfrist, og jeg er utrolig stressa og redd for å velge feil! Vurderer å prøve proff veiledning, men det er dyrt og jeg er redd for å kaste penger ut av vinduet. Lurte derfor på om noen her har prøvd, hvem dere brukte, og hva dere synes? Setter stor prist på svar! Takk. Anonymkode: 7a7e1...720 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilie Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er heeelt forvirra og står helt fast. Aner ikke hva jeg skal studere eller jobbe med. Har litt lyst til flere ting, men ikke veldig lyst til noe. Alt jeg vet er at jeg vil ha en god utdannelse. Jeg vil bli god til noe, og jeg vil kunne bidra i samfunn og gjøre en god jobb. Det nærmer seg søknadsfrist, og jeg er utrolig stressa og redd for å velge feil! Vurderer å prøve proff veiledning, men det er dyrt og jeg er redd for å kaste penger ut av vinduet. Lurte derfor på om noen her har prøvd, hvem dere brukte, og hva dere synes? Setter stor prist på svar! Takk. Anonymkode: 7a7e1...720 Går du på vgs? Der får du veiledning. Er du over 19 er det flere karrieresenter som tilbyr gratis veiledning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Jeg er over 19 år. Har prøvd gratis, men synes ikke de gjør annet enn å bekrefte alt jeg nevner som kan være positivt. I tillegg har jeg en psykisk lidelse, og det kunne vært allreit å få veiledning som hjelper meg å finne et studie som ikke trigger lidelsen så mye Anonymkode: 7a7e1...720 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er heeelt forvirra og står helt fast. Aner ikke hva jeg skal studere eller jobbe med. Har litt lyst til flere ting, men ikke veldig lyst til noe. Alt jeg vet er at jeg vil ha en god utdannelse. Jeg vil bli god til noe, og jeg vil kunne bidra i samfunn og gjøre en god jobb. Det nærmer seg søknadsfrist, og jeg er utrolig stressa og redd for å velge feil! Vurderer å prøve proff veiledning, men det er dyrt og jeg er redd for å kaste penger ut av vinduet. Lurte derfor på om noen her har prøvd, hvem dere brukte, og hva dere synes? Setter stor prist på svar! Takk. Anonymkode: 7a7e1...720 Fullstendig bortkastede penger, bruk venner, bekjente, nettfora, les og sett deg inn i ulike studie retninger. Lån fagpensum på biblioteket, snakk med studenter som nylig er utdannet eller holder på. Anonymkode: 9ad5e...cba 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilie Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 På 21.2.2018 den 18.49, AnonymBruker skrev: Jeg er over 19 år. Har prøvd gratis, men synes ikke de gjør annet enn å bekrefte alt jeg nevner som kan være positivt. I tillegg har jeg en psykisk lidelse, og det kunne vært allreit å få veiledning som hjelper meg å finne et studie som ikke trigger lidelsen så mye Anonymkode: 7a7e1...720 Jeg tror ikke en karriereveileder kan vite hva som evt vil trigge lidelsen. Det er viktig at du selv bruker tiden fram til 15. april til å gjøre research. Sjekk utdanning.no feks. Så må du tenke gjennom spm som hvor lenge du vil studere, hvor, hva som er realistisk å komme inn på og klare, type jobb du kan tenke deg osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 Del Skrevet 23. februar 2018 Har en datter som har holdt på slik en stund. Vi har prøvd å hjelpe og gi råd men nå har hun endt opp med et studie som jeg ikke har så god magfølelse for. Men hun trives. Andre kan gi råd men du må selv ta et valg for noe. Det hadde vært fantastisk om man kunne se fremover og ha full kontroll på hvordan ting blir men livet er et sjansespill og som oftest vet man ikke hvordan veien blir før man begynner å gå. Jeg har alltid strevd med angst og liker å ha kontroll men samtidig har jeg lett for å kjede meg. Altså må det ikke være for uforutsigbart , overveldende eller for travelt. Samtidig må det ikke bli for ensformig og lange dager der tiden går for seint. Det måtte være noe jeg mestret. Jeg har alltid hatt denne lengselen etter å gjøre noe viktig for andre og endte opp i omsorgsyrke. Noe jeg passet til men min psykiske helse gjorde det vanskelig for meg. Dette med mye ansvar og stress ble veldig angstfremkallende. Jeg klarte ikke å legge jobben fra meg og det gikk utover familielivet. Hva er viktigst for deg?. Anonymkode: 9f0f0...892 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.