Gå til innhold

Etterlattepensjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt oppe i natt pga smerter i nakken og da kom tankene. Jeg har vært samboer i 23 år og har 2 barn. Har aldri giftet oss og har ikke tenkt å gjøre det heller. Men så sa en bekjent at vist noe skjer med meg eller min samboer så har ikke den som sitter igjen krav på etterlattepensjon. Stemmer det? Jeg jobber i fylkeskommen og samboer har jobbet i kommunen før han ble uføretrygdet. Synes at det er rart at man må være gift for å få dette. 

Anonymkode: 1c3d6...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Satt oppe i natt pga smerter i nakken og da kom tankene. Jeg har vært samboer i 23 år og har 2 barn. Har aldri giftet oss og har ikke tenkt å gjøre det heller. Men så sa en bekjent at vist noe skjer med meg eller min samboer så har ikke den som sitter igjen krav på etterlattepensjon. Stemmer det? Jeg jobber i fylkeskommen og samboer har jobbet i kommunen før han ble uføretrygdet. Synes at det er rart at man må være gift for å få dette. 

Anonymkode: 1c3d6...fb7

Hvorfor er det rart? Det er mange goder en bare får om en er gift.

Anonymkode: 4a14d...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er det like mye verdt å være samboer eller gift. 

Anonymkode: 1c3d6...fb7

Det er mange år siden reglene ble mer likestilte. Hvis dere har felles barn og er registrert på samme adresse, spiller det ikke så stor rolle lenger om man er gift eller samboende.

www.nav.no/no/Person/Pensjon/Andre+pensjonsordninger/ytelser-til-gjenlevende-ektefelle

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...