Gå til innhold

Hadde du en drøm som liten om å bli sangartist?

Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

Jeg husker en drøm som liten. Og det var å bli en sangartist. Jeg ble det aldri, men jeg glemmer aldri en del av våre opptrender hvor jeg og en venninne arrangerte egen konsert for venner og familie. :D . Noen her som har hatt samme drømmen? Kom du noen vei? Skulle gjerne vært musikalsk. Elsker musikk, men jeg tror det er for sent nå å gjøre noe med det :D

@stjernestøv, hadde du det? Og alle dere andre? Hehe ser for meg at dere sang og hadde mange konserter dere også Er ikke det de fleste barns drøm? 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Jeg hadde en drøm om å være gitarist. Dessverre skorter det stort på evnene. Synge kan jeg heller. ikke  Men målet om en stor platesamling og så mye brus jeg vil, det har jeg oppnådd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri drømt om å bli artist av noe slag, har overhodet ikke sangstemme. Som helt liten ville jeg bli brannmann eller politi.

Enden på visa var at jeg ikke ble noe:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sunget mye. Opptrådte en del også i ulike sammenhenger både som barn og voksen. Elsker musikk og har en bra stemme. Men følte også så mye press og prestasjonsangst at jeg orket ikke mer. Tror nok man må ha mer enn en god stemme for å takle et liv i rampelyset 😊. 

Anonymkode: a2b05...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vigdis Hjort har skrevet en bok som heter "Drama med Hilde".  Hovedpersonen Hilde er veldig i tvil om hvorvidt hun bør klippe håret på sin to år gamle datter.  Årsaken er at hun selv måtte ha kort hår som barn, og at hun var redd dette ville ødelegge drømmen om at Julie Andrews kommer flyvende inn av vinduet hennes og tilbyr henne å være med i neste versjon av "Sound of Music" - for da må hun jo ha langt hår.

Hilde likner overhodet ikke på meg, bortsett fra akkurat den drømmen.  Jeg var akkurat gammel nok til å se filmen da den kom til Norge - "alle" så den minst to ganger. Veldig mange på min alder har lekt "Sound of Music"-scenene (og Vigdis Hjort er like gammel som meg...).  Foreldrene mine soundtracket på LP-plate (ja, dette var i steinalderen) og jeg spilte den nesten i stykker mens jeg satt og leste den engelske teksten på coveret som jeg ikke forsto noe særlig av. 

En typisk scene som vi lekte (og sang på kvasi-engelsk som vi snappet opp fra platen) er denne her, som virker utrolig teatralsk og fjollete nå: https://www.youtube.com/watch?v=kxjwb5cXTI0 

Så svaret er at jeg nok ikke hadde noen drøm om å bli soloartist, men jeg ville være en av de jentene...

Den yngste (Gretl, jeg kan alle navnene fremdeles) ble faktisk så populær over hele verden at det ble satt ut et rykte om at hun var død, noe hun slett ikke var.  Den eldste, Liesl, døde for noen år siden (altså Charmian Carr som spilte rollen).

Jeg har blitt korsanger, da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn var jeg gjennom faser der jeg ville bli popartist, skuespiller, operasanger(!), fotomodell... med mer :rolleyes:. Man higer jo gjerne etter anerkjennelse og oppmerksomhet i den alderen. Heldigvis ble jeg mer realistisk og ikke minst fikk andre ønsker før jeg nådde tenårene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, laban skrev:

Vigdis Hjort har skrevet en bok som heter "Drama med Hilde".  Hovedpersonen Hilde er veldig i tvil om hvorvidt hun bør klippe håret på sin to år gamle datter.  Årsaken er at hun selv måtte ha kort hår som barn, og at hun var redd dette ville ødelegge drømmen om at Julie Andrews kommer flyvende inn av vinduet hennes og tilbyr henne å være med i neste versjon av "Sound of Music" - for da må hun jo ha langt hår.

Hilde likner overhodet ikke på meg, bortsett fra akkurat den drømmen.  Jeg var akkurat gammel nok til å se filmen da den kom til Norge - "alle" så den minst to ganger. Veldig mange på min alder har lekt "Sound of Music"-scenene (og Vigdis Hjort er like gammel som meg...).  Foreldrene mine soundtracket på LP-plate (ja, dette var i steinalderen) og jeg spilte den nesten i stykker mens jeg satt og leste den engelske teksten på coveret som jeg ikke forsto noe særlig av. 

En typisk scene som vi lekte (og sang på kvasi-engelsk som vi snappet opp fra platen) er denne her, som virker utrolig teatralsk og fjollete nå: https://www.youtube.com/watch?v=kxjwb5cXTI0 

Så svaret er at jeg nok ikke hadde noen drøm om å bli soloartist, men jeg ville være en av de jentene...

Den yngste (Gretl, jeg kan alle navnene fremdeles) ble faktisk så populær over hele verden at det ble satt ut et rykte om at hun var død, noe hun slett ikke var.  Den eldste, Liesl, døde for noen år siden (altså Charmian Carr som spilte rollen).

Herlig! Mamma har også den plata, og jeg elsket den! Så ikke filmen før jeg var voksen, og så musikalen da jeg var ca 16 (med SIssel Kyrkjebø i hovedrollen :D) - men bildene på plata elsket jeg!

Husker ikke at jeg hadde noe ønske om å være noen av dem, men jeg syntes de var utrolig pene!

Do - a deer, a female deer, ray - a drop of golden sun, me - a name I Call myself, far - a longlong way to run....etc <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror aldri jeg drømte om å bli popstjerne. Tror egentlig ikke jeg hadde så himle med drømmer... Har tatt livet dag for dag nesten hele tiden, og er vel litt sløv til å stake ut en bestemt kurs.

Jeg spilte piano på ganske høyt nivå, men drømte aldri om å bli utøvende musiker. Var også aktiv i en idrett, men drømte aldri om å bli toppidrettsutøver. Hadde et ønske om å få mann og barn, og det fikk jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, laban skrev:

Å, jeg elsket Sound og Music, og det ble hyppig sunget/lekt. Gretl og Liesl var sååå pene, og jeg hatet det strenge regimet barna først hadde. I dag er jo C.Plummer skikkelig kjekk i den filmen. Hadde vært najs å ligge i sofaen og sett den nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cilie skrev:

Å, jeg elsket Sound og Music, og det ble hyppig sunget/lekt. Gretl og Liesl var sååå pene, og jeg hatet det strenge regimet barna først hadde. I dag er jo C.Plummer skikkelig kjekk i den filmen. Hadde vært najs å ligge i sofaen og sett den nå!!

Jeg kjøpte den på DVD for noen år siden, så vi så den hjemme for en stund siden. Ungene ble ikke så begeistret som jeg hadde håpet... La godt merke til at det var en del dødtid - tempoet er mye høyere i moderne filmer, så ungene ble litt rastløse. Men jeg tror for så vidt de likte musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

La godt merke til at det var en del dødtid - tempoet er mye høyere i moderne filmer, så ungene ble litt rastløse. 

Har merket det samme når jeg har introdusert barna mine for noen gamle og gode filmer. De blir for stillestående rett og slett og de holder sjelden filmen ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg husker en drøm som liten. Og det var å bli en sangartist. Jeg ble det aldri, men jeg glemmer aldri en del av våre opptrender hvor jeg og en venninne arrangerte egen konsert for venner og familie. :D . Noen her som har hatt samme drømmen? Kom du noen vei? Skulle gjerne vært musikalsk. Elsker musikk, men jeg tror det er for sent nå å gjøre noe med det :D

@stjernestøv, hadde du det? Og alle dere andre? Hehe ser for meg at dere sang og hadde mange konserter dere også Er ikke det de fleste barns drøm? 

Stod med hårbørsten foran speilet og sang med full guffe :D Sang mye med venner også da ;) Og var med i kirkekoret. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg drømte aldri om selv å bli det men beundret dem fælt og gjør det den dag i dag.😊 50 år etter😊

Anonymkode: d88f7...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun avstansbeundring og kanskje litt avstandsforskjellene. Men det var ingen spesiell. Det skiftet hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
11 timer siden, Mina1 skrev:

Nei, jeg skulle bli som frøken detektiv :D

Var helt hekta på frøken detektiv og i minneboka til ei venninne hadde jeg skrevet at jeg skulle bli detektiv når jeg ble stor. 

Ellers var jeg og ei venninne ABBA med hoppetau, men kan ikke huske at jeg drømte om å bli artist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjermer jeg mer og mer fra alle typer media. For mye mediabruk går for mye ut over helse og økonomi for min del. Og nå må jeg bare tenke mye mer på helsa mi og økonomi for nå er vi ikke lenger tre som bor sammen så det er helt nødvendig for meg å prøve å legge om livsstil. Men hører jo en del radio og der er mye bra musikk aynes jeg alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse detektivene skiftet også hele tiden for meg.Så noe ved dem alle men ser som voksen hvor påvirket jeg var av datidas mote og tenkemåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ekstremt umusikalsk og kan ikke huske at jeg noen gang har drømt om det. Jeg var litt guttejente og så veldig opp til George Kirinn fra 5-serien av Enid Blyton. :)

Jeg synger så falskt at jentungen min var 4 (!) år da hun så alvorlig på meg og sa:"Du trenger ikke å synge altså, mamma!" Av barn og fulle folk osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Nei, jeg er ekstremt umusikalsk og kan ikke huske at jeg noen gang har drømt om det. Jeg var litt guttejente og så veldig opp til George Kirinn fra 5-serien av Enid Blyton. :)

Jeg synger så falskt at jentungen min var 4 (!) år da hun så alvorlig på meg og sa:"Du trenger ikke å synge altså, mamma!" Av barn og fulle folk osv...

Ååå, Julian, Dick, George, Anne og Tim 🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Stod med hårbørsten foran speilet og sang med full guffe :D Sang mye med venner også da ;) Og var med i kirkekoret. 

Hehe , så akkurat det for meg før du sa det :D . Så for meg at du sang og sang og sang. Jeg var veldig glad i musikk, og gikk på musikk-skole, og kor gjennom hele oppveksten min. Opptredde rundt om, og hadde det veldig morro, men jeg ble aldri en stor artist. Jeg og en venninne hadde som målsetning og nå frem og bli kjente og store artister. Men det som jeg kan glede meg over i dag er at jeg har noen utrolig flinke i omgangskretsen min som ikke gikk verken i kor eller noe slikt, men allikevel nådde frem dit jeg ønsket å komme. Men det er alldeles velfortjent!!!! 

Det som imponerer meg er de som klarer å spille på gitar samtidig som de synger. Veldig inspirerende å se på. Det er alltid fascinert meg. Hadde en gitar, og orgel som jeg drev å trente på som liten. Jeg elsket musikk, og gjør det fortsatt, men nå lytter jeg bare. Er spesiellt gøy å høre på disse som jeg kjenner på you tube. Noe av det gøyeste jeg gjør når jeg surfer musikk :D . Det er helt wow!!!! 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...