Gå til innhold

Hvor går årets sommerferie?

emilie321

Anbefalte innlegg

I flere år har jeg tatt med datteren på en liten sommerferie, bortsett fra et år, da dro vi 14 dager til Spania. Den turen ga mersmak. Er faktisk litt stolt over at hun ville dra hele 14 dager på tur med bare meg. Men i år blir det nok ingen tur, hverken liten eller stor. Må prioritere å betale et dyrt kredittkort. Og det er helt greit. Satser på å være ajour til neste sommer, så kanskje vi får til en tur da. 

Synes det er litt spennende å reise litt på kartet, kanskje få ideer til nye reisemål. Synes det og er lettere å betale hardt ned på kredittkortet hvis jeg har en gulrot der fremme. 

Så hvor skal dere til sommeren?    Eller hvor kunne dere tenke dere å dra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir hytta i sommer. Dersom været blir bra så finnes det ingen finere steder. :) Men dersom været bare blir dritt finner vi vel på noe annet også antar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Blir hytta i sommer. Dersom været blir bra så finnes det ingen finere steder. :) Men dersom været bare blir dritt finner vi vel på noe annet også antar jeg.

Hytteliv kan være en flott ferie det, spesielt hvis en har hytte ved sjøen.:)

Selv bor jeg like ved mange flotte naturområder, med både stand og svaberg i kort kjøreavstand. Kommer nok til å ha noen fine dagsturer:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, emilie321 skrev:

Hytteliv kan være en flott ferie det, spesielt hvis en har hytte ved sjøen.:)

Selv bor jeg like ved mange flotte naturområder, med både stand og svaberg i kort kjøreavstand. Kommer nok til å ha noen fine dagsturer:) 

Fjellhytte her. Usjenert beliggenhet, kan bare gå rett ut av døra og ut i naturen og gå så langt vi bare orker i nydelig terreng. Elsker det stedet! :wub: Vann like ved og masse tjønner vi kan bade i om været blir bra. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna og jeg skal til Roma i juni og så blir det sørlandssommer som hvert år. Barna elsker å være der nede og tar mer og mer ansvar. Jeg kunne tenke meg en uke eller to alene hjemme, men jeg hadde kommet til å savne dem noe veldig. Men jeg ser altså for meg å dra til Skagen, ta inn på et billig bed and breakfast med pc'en under armen sånn at jeg kan skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Gondor skrev:

Barna og jeg skal til Roma i juni og så blir det sørlandssommer som hvert år. Barna elsker å være der nede og tar mer og mer ansvar. Jeg kunne tenke meg en uke eller to alene hjemme, men jeg hadde kommet til å savne dem noe veldig. Men jeg ser altså for meg å dra til Skagen, ta inn på et billig bed and breakfast med pc'en under armen sånn at jeg kan skrive.

Skagen er så flott, håper du får til det.

Roma og sørlandssommer er heller ikke å forakte, spesielt når en er sammen med sine barn. Lenge siden jeg har vært på Sørlandet, kanskje det hadde vært en ide til en kort tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har ingen reiselyst. Gleder meg ikke til noe. Lengter sånn etter å glede meg til noe. Tror det er antidepressiva som gjør meg likegyldig. Min mann vil at jeg skal finne en ferietur en plass. Han er med på alt og betaler gjerne. Hva hadde dere da valgt ? 

Anonymkode: 70d50...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen reiselyst. Gleder meg ikke til noe. Lengter sånn etter å glede meg til noe. Tror det er antidepressiva som gjør meg likegyldig. Min mann vil at jeg skal finne en ferietur en plass. Han er med på alt og betaler gjerne. Hva hadde dere da valgt ? 

Anonymkode: 70d50...5b5

Hyttetur, kanskje? Det finnes mange hytte man kan leie i marka. Soek på DNT. 

Ellers bruker jeg bare ferien på å sitte på en kafe, lage god eller gå på kino %) Eller gaa turer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
På 28.2.2018 den 7.25, emilie321 skrev:

I flere år har jeg tatt med datteren på en liten sommerferie, bortsett fra et år, da dro vi 14 dager til Spania. Den turen ga mersmak. Er faktisk litt stolt over at hun ville dra hele 14 dager på tur med bare meg. Men i år blir det nok ingen tur, hverken liten eller stor. Må prioritere å betale et dyrt kredittkort. Og det er helt greit. Satser på å være ajour til neste sommer, så kanskje vi får til en tur da. 

Synes det er litt spennende å reise litt på kartet, kanskje få ideer til nye reisemål. Synes det og er lettere å betale hardt ned på kredittkortet hvis jeg har en gulrot der fremme. 

Så hvor skal dere til sommeren?    Eller hvor kunne dere tenke dere å dra?

Jeg har ingen planer om sommerferie ennå. Men jeg skal faktisk ut å reise like om hjørne nå. :) . Og det gleder jeg meg til. Men hvis jeg bruker lite penger på turen så blir det kanskje en liten billig tur til sommeren, men da må jeg bruke ekstremt lite penger. Og det spørs det om jeg klarer. Man kan fint finne billigere reiser for rundt 5000 kroner for to personer er man heldig. Og det gjør det lettere å betale ned på kredittkort.... Får litt mer giv av det :) . Jeg er blitt flinkere å betale ned på lånene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari Y skrev:

Man kan jo bruke ferien på å feriere hjemme. Evt turist i egen by, f eks :)

Nå er ikke min by så stor, så det er gjort på en dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mina1 skrev:

Jeg har ingen planer om sommerferie ennå. Men jeg skal faktisk ut å reise like om hjørne nå. :) . Og det gleder jeg meg til. Men hvis jeg bruker lite penger på turen så blir det kanskje en liten billig tur til sommeren, men da må jeg bruke ekstremt lite penger. Og det spørs det om jeg klarer. Man kan fint finne billigere reiser for rundt 5000 kroner for to personer er man heldig. Og det gjør det lettere å betale ned på kredittkort.... Får litt mer giv av det :) . Jeg er blitt flinkere å betale ned på lånene mine. 

Det er jo ikke bare reisa som koster, men også lommepenger.

Nå har jeg tenkt til å betale det jeg makter på kredittkortet denne sommeren. Kanskje jeg greier å få til en tur til neste sommer som helt og holdent er spart til av meg selv.:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mina1 skrev:

Men hvis jeg bruker lite penger på turen så blir det kanskje en liten billig tur til sommeren, men da må jeg bruke ekstremt lite penger.

Det er vanskelig å bruke ekstremt lite penger på ferie i et land der de ansatte i servicenæringen er avhengige av tips. Det er frekt å gi lite, de lever i stor grad av det.

Les deg opp på gratis aktiviteter før dere drar, slik at dere unngår dyre turistfeller. Du har fått tips av meg tidligere. Planlegg dagene, det er slitsomt å bare surre rundt i støyen på Manhattan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mina1

Interessant :) Jeg må slutte å stresse... Slutte av å være sint for fortid, og tenke positivt på alt jeg kan finne som positiv energi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1

skrev innlegget i feil ... hahaha , sikkert pga stress :D hahaha, må le.... vimsekoppen ;) . Trodde dette var en annen tråd først ;) Sorry!!!! Beklager folkens!!!!. Jeg er ikke så teit at jeg poster slike linker i denne posten egentlig, men jeg gjorde det med uhell, trodde jeg gjorde det i en annen tråd haha. 

Sorry folkens !!!! hehehehe.... ;) :o;) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
1 time siden, laban skrev:

Det er vanskelig å bruke ekstremt lite penger på ferie i et land der de ansatte i servicenæringen er avhengige av tips. Det er frekt å gi lite, de lever i stor grad av det.

Les deg opp på gratis aktiviteter før dere drar, slik at dere unngår dyre turistfeller. Du har fått tips av meg tidligere. Planlegg dagene, det er slitsomt å bare surre rundt i støyen på Manhattan. 

Hehe, helt sant :) Jeg må være forsiktig ... Tror det er utrolig dyrt i USA :) . Jeg har bestemt meg for å ta en turbuss rundt i gaten, sånn guidebuss ;) . 

Takk for tips... Ja kom med tips om dere har noen råd anngående hva som er lurt å gjøre i USA. Sikkert utrolig dyrt.. vet ikke hvordan matprisene er i henholdt til Norge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets sommerferie går vel til et eller annet fjell, som vanlig. Kanskje det er skiføre fortsatt når sommeren kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Mina1 skrev:

Hehe, helt sant :) Jeg må være forsiktig ... Tror det er utrolig dyrt i USA :) . Jeg har bestemt meg for å ta en turbuss rundt i gaten, sånn guidebuss ;) . 

Takk for tips... Ja kom med tips om dere har noen råd anngående hva som er lurt å gjøre i USA. Sikkert utrolig dyrt.. vet ikke hvordan matprisene er i henholdt til Norge :) 

http://gode-reisetips.blogspot.no/2015/09/prisniva-usa.html

Anonymkode: fdbe6...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...