AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Jeg har lest at de kan ha problemer med å ta gode valg for seg selv. Nå har jeg fått konstantert sår på spiserøret fordi jeg har spiseforstyrrelse (overspising). Vanlige råd om slanking har jeg ikke greid å ta til meg. Jeg har lenge vært plaget med halsbrann og hoste, men fastlegen har ikke tatt det så alvorlig, ingen økning i Somac eller fått andre medisiner. Foreldrene mine begynte å mase om at jeg burde ta gastroskopi. Nå er det gjort og legen fant sårdannelse på spiserøret og svak lukkemuskel fra magen. Klart jeg irriterer meg over at jeg ikke har greid å ta bedre vare på meg selv. Tenkte ikke på at jeg kunne få sår på spiserøret. Synes fastlegen har sviktet her, for dette er noe jeg har tatt opp i mange år. Moren min skjefter på meg og sier at jeg har meg selv å takke for dette. Jeg vet jo at det er min skyld, hvis man da ikke er født meg svak lukkemuskel. Men det finnes mange i min situasjon som ikke greier å ta vare på seg selv. Hvis jeg hadde fått sterkere medisiner av fastlegen, kunne det vært unngått, eller hvis hun hadde fortalt meg om konsekvensene. Er det for mye forlangt? Anonymkode: ea1db...9cb 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Nei, det er ikke vanlig. Slikt skyldes personligheten, ikke asperger diagnosen. Anonymkode: 75097...b89 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FGT Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Hvilke sterkere medisiner tenker du på da, når det gjelder Asperger ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FGT Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 (endret) Noen voksne med AS kan være litt sløve med personlig hygiene og kostholdet. Mens andre kan være veldig nøye med hva de spiser for eksempel . Men som det ble nent over her, så spiller personligheten mye inn på hva man er opptatt av ikke så opptatt av. Det er mye som kan spille inn, også på hvordan du takler dine tillegg vansker eller de som du nevner som ikke har med AS å gjøre. Det kan være riktig at de med AS ikke alltid forstår godt nok sine egne behov. Derfor er det også noe i det at du ikke skal spørre en med AS "hvordan har du det ?" Det er ikke alltid godt å vite. Endret 28. februar 2018 av FGT 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.