Gå til innhold

Internett og sladder.

Mari Y

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er virkelig taapelig hvordan godt voksne mennesker kan sitte å psyke ut andre mennesker på nett. 'Synes det er goy når hun driter seg ut', 'Er du dum eller bare later du som?' 'Er du full?' osv. 

Jeg tror disse menneskene må kjede seg veldig som har et så sterkt behov for å vaere spydige. Men at fullstendig voksne mennesker gjoer det er helt flaut. 

F eks når man setter i gang et voldsomt drama over at to tenaaringer driver med spam. De finner tydeligvis et og annet de kan krangle om der inne. Så alt i alt er dette forumet ganske bra :) Lite drama og tull :)

Bare å overse, sikkert. Men noen ganger så klarer jeg ikke å la det uimotsagt. Fordi voksne viderefoerer holdninger til foreldrene. Og når voksne mobber, hvordan kan man da forvente at barn ikke skal mobbe? Jeg synes vi burde lagt ned forbud hos enkelte aa få lov til å reformere(litt satt på spissen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Mari Y skrev:

Ingen som vil svare 

Je skjønner overhodet ikke hva du skriver om, hva slags medier eller hva. Har ikke slike erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Xtra skrev:

Je skjønner overhodet ikke hva du skriver om, hva slags medier eller hva. Har ikke slike erfaringer.

Sosiale medier. Som FB, osv. Offentlige forumer. 

En setter igang,og flere henger seg på. Ser det svaert ofte på sosiale medier som Facebook eller i chatteforum. En kommer med negativ kritikk eller personangrep og flere kaster seg inn. Angriper en enten for noe som ikke har noe med saken å gjoere, eller kaller en nedlatende ting. Og så har man flere som bare henger seg på. Og i stedet for å diskutere sak, så diskuterer de person. Og gaar til angrep direkte på personen. Skjer ikke så mye her, men det skjer mange steder ellers. Synes bare det er trasig hvordan voksne kan vaere så dumme. 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, Mari Y skrev:

Sosiale medier. Som FB, osv. Offentlige forumer. 

En setter igang,og flere henger seg på. Ser det svaert ofte på sosiale medier som Facebook eller i chatteforum. En kommer med negativ kritikk eller personangrep og flere kaster seg inn. Angriper en enten for noe som ikke har noe med saken å gjoere, eller kaller en nedlatende ting. Og så har man flere som bare henger seg på. Og i stedet for å diskutere sak, så diskuterer de person. Og gaar til angrep direkte på personen. Skjer ikke så mye her, men det skjer mange steder ellers. Synes bare det er trasig hvordan voksne kan vaere så dumme. 

Det ligger i menneskenaturen å være flokkdyr, rotte seg sammen og ta de svake eller de som er annerledes. Sånn er det bare. Det beste er å ikke ha noe med andre mennesker å gjøre.

Anonymkode: 855e8...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ligger i menneskenaturen å være flokkdyr, rotte seg sammen og ta de svake eller de som er annerledes. Sånn er det bare. Det beste er å ikke ha noe med andre mennesker å gjøre.

Nei. Det er ikke deilig å ha noen å hate. Det er ødeleggende. Sårede mennesker sårer. Folk som føler seg underlegen trykker andre ned. Folk som er sinte og triste lar det lett gå utover noen som ikke fortjener det. Folk som forakter svakhet hakker på de svake osv. Det er fantastisk å ha med andre mennesker å gjøre når man opplever aksept og forståelse. Når man opplever likeverdighet og at man har betydning for den andre. Jeg ser ikke på mennesker som flokkdyr. Men ufattelige verdifulle skapninger som har behov for å være en del av fellesskapet. Mobbing gjør meg trist. Resignasjon og tanker om at vi mennesket bare er slik gjør meg rasende. 

Anonymkode: 2d413...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er ikke deilig å ha noen å hate. Det er ødeleggende. Sårede mennesker sårer. 

Forstod du ikke at den teksten var ironisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

. Det er fantastisk å ha med andre mennesker å gjøre når man opplever aksept og forståelse. Når man opplever likeverdighet og at man har betydning for den andre. Jeg ser ikke på mennesker som flokkdyr. Men ufattelige verdifulle skapninger som har behov for å være en del av fellesskapet. Mobbing gjør meg trist. Resignasjon og tanker om at vi mennesket bare er slik gjør meg rasende. 

Mennesket er et primitivt dyr. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Signert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, den er ironisk, men jeg tror den setter fingeren på litt av det vi snakker om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennesket er et primitivt dyr. Sånn er det bare.

Trist at du tenker slik. Du tar faktisk helt feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo , det kunne den være. Men da måtte jeg jo kjenne deg for å vite det . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo , det kunne den være. Men da måtte jeg jo kjenne deg for å vite det . ;)

Skjønner ikke hvorfor du måtte der. Teksten er det den er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

H'n har egentlig helt rett. Vi er ikke så forskjellige fra dyrene, egentlig. Vi er sosiale flokkdyr, og man har behov for å foele seg som en del av et fellesskap. Og det er her flokkmentaliteten er saa sterk. De foeler at det gir dem et slags fellesskap aa ha noen aa rakke ned på, tror jeg. At de er en del av gjengen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor du måtte der. Teksten er det den er det.

Ok. Beklager at jeg ikke forstod hva din hensikt var. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vi ser på menneskehetens historie syntes jeg det stemmer godt godt. Limet som holder vår sivilisasjonen sammen er veldig svakt. Skulle det rakne får vi se menneskehetens sanne natur. Og den er ganske primitiv og dyrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Mari Y skrev:

H'n har egentlig helt rett. Vi er ikke så forskjellige fra dyrene, egentlig. Vi er sosiale flokkdyr, og man har behov for å foele seg som en del av et fellesskap. Og det er her flokkmentaliteten er saa sterk. De foeler at det gir dem et slags fellesskap aa ha noen aa rakke ned på, tror jeg. At de er en del av gjengen 

Nå er jeg av de få som ikke ser på mennesker som dyr. ;). Men det er en annen diskusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg av de få som ikke ser på mennesker som dyr. ;). Men det er en annen diskusjon. 

Mennesker er dyr. Og jeg tror det er veldig relevant for diskusjonen. Fordi sladder eller mobbing er noe man ofte gjoer i fellesskap. Så det kan hende det er noe de gjør for å foele at de er en del av gjengen. Eller fordi man ikke vil staa utenfor selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Mari Y skrev:

Mennesker er dyr. Og jeg tror det er veldig relevant for diskusjonen. Fordi sladder eller mobbing er noe man ofte gjoer i fellesskap. Så det kan hende det er noe de gjør for å foele at de er en del av gjengen. Eller fordi man ikke vil staa utenfor selv. 

At mennesker er dyr er en teori på lik linje med andre teorier. Ikke alle tror på den teorien. Dessuten forstår jeg ikke hvordan det er relevant fordi dyr verken sladdrer eller mobber. For dyrene er det instinkter og overlevesesdriften som styrer. Vi mennesker er mer reflekterte og komplisert enn som så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At mennesker er dyr er en teori på lik linje med andre teorier. Ikke alle tror på den teorien. Dessuten forstår jeg ikke hvordan det er relevant fordi dyr verken sladdrer eller mobber. For dyrene er det instinkter og overlevesesdriften som styrer. Vi mennesker er mer reflekterte og komplisert enn som så. 

Jo, dyr kan også mobbe, sies det. F eks var det en artikkel fra forskning. no om at skjaerer ofte plager hverandre. 

Jeg tror også man kan si at mobbing gjerne er et overlevelses-instinkt, da det ofte handler om å mobbe eller bli mobbet. 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...