Gå til innhold

Utbetalt for mye sykepenger?


Gjest sweety

Anbefalte innlegg

Hei Irene!

Jeg har fått et lite hyggelig brev fra trygdekontoret i dag. Det står at jeg i perioden 190599 til og med 080699 har fått utbetalt for mye sykepenger. (Jeg fødte 060699, og var sykemeldt noen måneder før dette tidspunkt) Beløpet er kr 13845 brutto. Det står at det vurderes at jeg må betale tilbake hele dette beløpet. Begrunnelsen er at jeg visstnok i følge trygdekontoret i denne perioden skal ha fått utbetalt full lønn fra min arbeidsgiver, samtidig som trygdekontoret utbealte meg sykepenger istedetfor til min arbeisgiver som er en glipp fra deres side.

Nå har deg seg slik at jeg overhode IKKE kan skjønne at dette stemmer. Jeg kan ikke huske å ha mottatt noen utbetalingsblankett fra trygdekontoret. Fikk jo bare vanlig lønn fra min arbeisgiver hele denne perioden. Jeg har jo ingen sporbarhet heller, ettersom jeg (hvis dette faktisk er tilfelle) fikk utbetalt pengene over post.

Det står i brevet at jeg har 14 dager på meg til å komme med en skriftelig uttallelse.

Det er her jeg trenger din hjelp - pleace!!!!

Jeg aner ikke hvordan jeg skal formulere meg for å virke troverdig overfor trygdekontoret. Jeg mener jo helt klart at de tar feil, men hvordan kan dette bevises????

Håper du svarer meg!!

På forhånd tuuuusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...