myrsnipen Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Min mann har i ca 2 uker vært plaget av svie i penis ved vannlating og ved utløsning. Penis er dessuten øm ved berøring. Hodet er an anelse rødere enn vanlig. Han har ikke utflod. Problemet er at han har legeskrekk og at han har fått kvinnelig fastlege. Noe han finner pinlig i denne situasjonen. Jeg har bestilt time til han og forsøker å berolige best mulig. Men jeg har jo ingen erfaring med denne type undersøkelser. Er det noen som kan fortelle meg litt om hva undersøkelsen går ut på og hvordan den gjøres? Må han regne med å kle av seg alt nedentil? Foregår undersøkelsen liggende på benken? Det må vel tas prøve av urinrøret i tillegg til urinprøven han skal ta med. Hvordan utføres dette på en liten og slapp en? Må han hjelpe til selv på noen måte? Hva med forhuden, den må vel trekkes tilbake, hvem gjør dette, han eller legen? Vil legen foreta ytterligere undersøkelser av penis med tanke på ømheten og hva med området rundt? Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44098-legeskrekk-og-unders%C3%B8kelde/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruthy Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Det sier seg jo selv at han er nødt for å kle av seg da.... Han må jo fortelle legene hva som er problemet. Det er vel også ganske naturlig at legen vil ta på tissen og sjekke problemet. Ved urinprøve kan de sikkert se mye, og vet ikke hvilken andre prøver som evnt. må taes. men ærlig talt..... Vi jenter liker ikke å ta en gynokologisk undersøkelse. Vi må tross alt ligge på en benk, med bena sprikende og hele kjønnet blottlagt. Mens gutta fanken ikke tør å dra ned buksa for en lege engang ?? Du får hilse han å si at du må regne med at dette er bortimot dagligdags for legen, og tror nok ikke de reagerer det minste på å se en tissemann ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44098-legeskrekk-og-unders%C3%B8kelde/#findComment-166388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.