Gå til innhold

Skal vanlig god sang og musikk, bli borte fra den norske kulturen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Slik jeg opplever det er sang- og musikkutøvere totalt hjelpeløse hvis det ryker en sikring i strømnettet ved fremføring av musikk eller sang. Om det er små eller svære musikkband må det være miksebord så store som kirkeorgel. Og høyttalere så digre som gammeldagse appelsinkasser. Og et lydnivå som kan sprenge treskaller og pappskaller i filler. Norge har virkelig mye god sang og musikk. De beste musikerne tenker jeg må være Arve Tellefsen, Ole Edvard Antonsen og Ingrid Bjørnov. Sangere har vi også. Jeg nevner Sissel Kyrkjebø, Kirsti Sparbo, Åse Kleveland og Mari Boine.

Det finnes sikkert gode opptak av Åse Wentzel og Bjøro Håland, Åse Thoresen sammen med broren Børt Erik. Ja det er virkelig mye bra å velge i blant gode norske enterteinere som kan norsk. Vi må ikke glemme Wenche Myhre, Kari Svendsen og Gitarkameratene.

Anonymkode: c14f5...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mitt inntrykk er att det er da noe for alle. Det du listet klarer jeg å styre meg for, men vise versa sikkert :)

Anonymkode: d2bb1...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...