Gå til innhold

Hva innebærer "naturlig seleksjon"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har vi det? Ønsker vi det? Tenker her på debatten om sorteringssamfunnet? Kjør debatt..

Anonymkode: 53d50...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Vi har det jo. Altså ett sorteringssamfunn. Ikke pga politikerne vil det, men fordi de uønskede ikke får reprodusert seg. En av fire menn i Norge blir ikke fedre. Sorteringsamfunn, slik det er i evolusjonen. Ikke noe å gjøre med, helt naturlig.

Det er vel også litt politisk villet sorteringssamfunn IOM att det er vel færre som fødes med feil og mangler, det kommer sikkert til å bli enda færre, etter som fostermedisin kan sortere "bedre". Osv.

Men det vellykkede samfunnet er snart i oppløsning, det fødes for få barn, fordi folk er mer opptatt av å "realisere seg selv" enn å få barn så snart blir det mange færre til å opprettholde velferden. Da er det mange i andre kulturer som kommer og de føder mange barn. Så evolusjon virker på forskjellige måter....

Hilsen barnløs

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

sorteringssamfunn har vel mest med dette at man abortere bort barn man ikke ønsker å føde frem. I Norge er det mest fordi man ikke ønsker funksjonhemmede barn eller barn med downs syndrom. I andre kulturer er det også vanlig å abortere bort jentebarn fordi man heller vil ha sønner. Trist at det har blitt slik. Det er nesten litt dobbeltmoralsk. Man taler den svakes sak og snakker om et menneskes verdi men i mors mage har de ingen verdi eller beskyttelse. Dessuten forventes det nesten i noen tilfeller at foreldre velger abort. Noe kan til og med mene at man ikke skal belaste samfunnet med de store kostnadene et slikt barn kan bli. Dette har jeg personlig fått høre som mor til  et utviklingshemmet  barn. 

Anonymkode: 3d82f...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man ønsker kanskje å fremelske en helt egen spesiell kanskje fryktløs sort?? Det har kanskje vært en politikk som hele tiden har gjelt selv om det kanskje har vært sagt noe annet i det offentlige rom?? Luringene ønsker å reprodusere seg sjøl?? Å lykkes såå braa.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men når alt bygger på løgn og bedrag kan det umulig gå bra på lenger sikt det sier seg selv.Bare latterlig det hele spør du meg😊

Hva slags forskning er det egentlig vi har. Jeg har støttet ting og tang før i tida men ingen har penger til alt. God tur videre sier bare jeg  bare i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dem som styrer oss eller bidrar inn i et sånt samfunn er bare til å grøsse av etter mitt syn. Reelle valg er hva vi trenger spesielt 8 mars for alle oss som har Dagen i dag. Gratulerer med dagen forresten!!! Man må stå opp om morran.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Føler meg ikke så lite sinna og at all forskning ikke har fortjent ei krone men det er heldigvis torsdag og " lille-fredag" så  vi kan bare trekke dyna over hodet.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

sorteringssamfunn har vel mest med dette at man abortere bort barn man ikke ønsker å føde frem. I Norge er det mest fordi man ikke ønsker funksjonhemmede barn eller barn med downs syndrom. I andre kulturer er det også vanlig å abortere bort jentebarn fordi man heller vil ha sønner. Trist at det har blitt slik. Det er nesten litt dobbeltmoralsk. Man taler den svakes sak og snakker om et menneskes verdi men i mors mage har de ingen verdi eller beskyttelse. Dessuten forventes det nesten i noen tilfeller at foreldre velger abort. Noe kan til og med mene at man ikke skal belaste samfunnet med de store kostnadene et slikt barn kan bli. Dette har jeg personlig fått høre som mor til  et utviklingshemmet  barn. 

Anonymkode: 3d82f...ade

Men det er vel ikke "naturlig" seleksjon.

Anonymkode: 45dd2...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...