Gå til innhold

må trekke pusten dypt

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret

Hei.

Jeg er en jente på 17 år. I den siste tiden har jeg måtte trekke pusten dypt, som et slags dypt sukk. I begynnelsen tenkte jeg ikke noe videre over det, men i det siste har det kommet oftere. Jeg har ikke smerter i brystet, og det lager heller ingen lyd når jeg trekker pusten. Jeg har heller ikke merket noe spesielt ubehag i forbindelse med fysisk aktivitet, så det virker ikke som astma. Men noen ganger kan det virke litt tett i luftveiene. Jeg merker det spesielt om kvelden før jeg skal sove.

Har dere noen idé om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44108-m%C3%A5-trekke-pusten-dypt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Som du beskriver det, høres det ut som "lufthunger", noe som er helt vanlig for de fleste. Man har behov for å trekke inn et riktig magedrag, og så sukke tungt ut. Hvis du derimot føler at du har en slags kvelningsfornemmelse og derfor må søke å trekke inn mye luft, kan jeg ikke forklare det for deg. Da må du oppsøke lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...