Gå til innhold

Hvorfor trenger vi strengere våpenregler?

AnonymBruker

Har vi for lite tryghhet for for mye frihet i Norge idag?  

3 stemmer

1. 1. Har vi for lite tryghhet for for mye frihet i Norge idag?

• Ja vi trenger mer trygghet og mindre frihet
      0
    • Nei vi trenger mer frihet mindre trygghet
      1
    • Nei jeg aner ikke jeg, men bra spørsmål du stiller der må jeg si
      2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva har skjedd med samfunnet, som gjør at vi plutselig må beslaglegge folkets våpen`? Altså hvorfor gikk det fint før, men ikke nå lenger, ifølge myndighetene? Våpnene er de samme, menneskenes gener er de samme, hva er nytt som gjør at vi trenger dette, hva har skjedd med menneskene ?

Virker som folkets friheter skrenkes inn steg for steg, det går aldri motsatt vei? Hvor ender en til slutt da? Noe kommunist greier?

Bare lurer ?

Ja vil du ha absolutt trygghet, må alle friheter skrenkes inn, spørsmålet blir vel hvor du vil legge lista, hvor mye frihet vil du ofre for trygghet ? 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Kve22e/900-nordmenn-rammes-faar-tre-aar-paa-aa-bli-kvitt-disse-vaapnene

Anonymkode: d655a...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har skjedd med samfunnet, som gjør at vi plutselig må beslaglegge folkets våpen`? Altså hvorfor gikk det fint før, men ikke nå lenger, ifølge myndighetene? Våpnene er de samme, menneskenes gener er de samme, hva er nytt som gjør at vi trenger dette, hva har skjedd med menneskene ?

Virker som folkets friheter skrenkes inn steg for steg, det går aldri motsatt vei? Hvor ender en til slutt da? Noe kommunist greier?

Bare lurer ?

Ja vil du ha absolutt trygghet, må alle friheter skrenkes inn, spørsmålet blir vel hvor du vil legge lista, hvor mye frihet vil du ofre for trygghet ? 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Kve22e/900-nordmenn-rammes-faar-tre-aar-paa-aa-bli-kvitt-disse-vaapnene

Anonymkode: d655a...947

Kan jeg ikke få både mer trygget og mer frihet?

Nå det er sagt tror jeg ikke dette har betydning for noen ting.

Det er litt vanskelig å forstå hvordan politikerne tenker her.

"For havner de i feil hender, kan det skje hendelser som på Utøya, "

De som ønsker denne type våpen klarer lett å få tak i det uansett. Bare se i Sverige hvor det flommer over av våpen fra tidligere Yugoslavia. Og å trekke frem Utøya virker litt søkt, det var et ekstremt engangstilfelle.

Men men, bare noe jeg tenkte på.

Anonymkode: f57a0...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Egentlig så er det ganske lett for sinnsfriske å få kjøpe våpen. Bare å bli med i en skytterklubb. 

Det er dog ganske drøyt at man må ha våpenskap for å eie en .22 mm luftrifle/pistol. Det er sykt strengt. På 80tallet kunne man gå inn i en våpenbutikk å kjøpe hagle uten lisens. Med den voldelige utvikligen i samfunnet er det kanskje like greit att det ikke er lov lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg syntes en innskjerping er greit nok siden dette er en type våpen som er utviklet for krig og ikke jakt eller konkurranse. Det er ikke naturlig at vanlige folk skal få kjøpe dem. Det blir det samme som med håndgranater og kanoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålsstillingen er feil. Det blir ikke tryggere om vi strammer inn våpenloven slik det er gjort.

PS/Worry P: Ikke .22mm men cal.22LR eller 5,5 mm :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fordi enkelte av oss føler det fremdeles er veldig langt mellom solskinnshistoriene kanskje????

For mange skår i gleden????

Anonymkode: 7bbc1...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...