Gå til innhold

burde vært glad, men er det ikke


katya

Anbefalte innlegg

jeg har hatt den dagen. i dag tok helsesøster med seg meg og pappen min til legen for en undersøkelse. han ville legge meg inn, men var ikke sikker så han sendte meg til ullevål sykehus. der tok jeg to blodprøver for å se om jeg skulle bli lagt inn. etterpå pratet legen med meg.

2 timer etter at jeg var kommet hjem, ringte legen og sa at jeg ikke trengte å bli innlagt forleøpig. jeg burde jo blitt glad, men i stedet tenkte jeg: å nei, jeg er for feit til å bli lagt inn, jeg veier for mye, jeg må få det av! det var det jeg tenkte, og jeg tenker det fremdeles. en av grunnene til at jeg ikke trengte å bli lagt inn var fordi jeg har drukket noe appelsinjuice. det har jeg i dag oxo. men NÅ i dette øyeblikk slutter jeg med det. alt skremmer meg!!!

burde vært glad over å slippe innleggelse, men er det ikke. hvorfor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Katya!

Vet hva du mener. På en måte er man glad for ikke å bli lagdt inn, for da kan man fortsette og bli litt tynnere, samtidig føles det som et slag i tryne når man får beskjed om at man ikke behøver en innleggelse. Man får liksom bekreftet det man går rundt å er redd for....Er jeg tynn nok, eller er jeg kraftig? Men som du skrev, det er ikke nødvendig..enda. Det vil si at de ser at du er syk. Nå er det lenge siden jag var i den fasen du er i, men jeg husker jo litt. Egentlig er det synd at de ikke legger folk inn tidsnok. Det blir lengre og lengre vei for pasienten tilbake til et normalt liv, desto lengre innleggelsen lar vente på seg. Men uansett, jeg forstår godt hva du mener, lykke til. Du høres ut som ei snill jente. Ta vare på deg selv.

Klem tussie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde være glad.

Det betyr at du er ute av fare grense.

Det er ikke noe gøy å bli lagt inn... og etterpå alle

syns at du har blitt mye bedre, det blir mye enklere

å få tilbakefall hvis man får væskeansamling feks

(som jeg fikk).

Du burde være glad å slutte med tull, det er ikke

noe morsomt å få slang i nesa.

Kjerpe deg å prøve å spise litt, for du blir kronisk som jeg, veier 40kg og syns jeg er FET!

hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

KJære katya

Akkurat dette med innleggelse er vanskelig både for deg og for de rundt som ønsker å hjelpe. Noen i din situasjon opplever innleggelse som nederlag, mens andre opplever det å ikke bli lagt inn som et nederlag eller en bekreftelse på at en ikke er syk nok. Jeg synes det er viktig at du forstår at det at du ikke ble lagt inn denne gangen ikke betyr at du ikke ar "dårlig nok", men a5t det sikkert er foretatt en totalvurdering av din situasjon og at det akkurat nå ikke var medisinsk uforsvarlig ikke å legge deg inn i dag. Håper du nå har regelmessige avtaler med helsesøster i alle fall sli at en støtter eller veileder deg i denne vanskelige situasjonen du nå er oppe i. Håper du finner litt "reserve-energi" til det arbeidet som står foran deg og de rundt deg for en lettere hverdag!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen, forsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Katya!

Vet hva du mener. På en måte er man glad for ikke å bli lagdt inn, for da kan man fortsette og bli litt tynnere, samtidig føles det som et slag i tryne når man får beskjed om at man ikke behøver en innleggelse. Man får liksom bekreftet det man går rundt å er redd for....Er jeg tynn nok, eller er jeg kraftig? Men som du skrev, det er ikke nødvendig..enda. Det vil si at de ser at du er syk. Nå er det lenge siden jag var i den fasen du er i, men jeg husker jo litt. Egentlig er det synd at de ikke legger folk inn tidsnok. Det blir lengre og lengre vei for pasienten tilbake til et normalt liv, desto lengre innleggelsen lar vente på seg. Men uansett, jeg forstår godt hva du mener, lykke til. Du høres ut som ei snill jente. Ta vare på deg selv.

Klem tussie

takk for fin respons! jeg føler enda at siden jeg ikke ble lagt inn var det som om de hintet, gå mer ned i vekt, spis mindre. (men jeg spiser ikke da), drikk mindre.........

hater det! vet at det ikke er behagelig med en slange i nesen, men alikevel..

uansett takk alle sammen. dere er gode!!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vannliljen

jeg skjønner hva du mener..! men d _må_ jo være ganske alvorlig da, siden de vurderte å legge deg inn? hvordan var dine blodprøver? jeg skal ta d snart jeg også, gruer meg litt.. hvordan tok foreldrene dine d at du har sf da? var d helsesøstera som fortalte d el har de visst d en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vannliljen

jeg støtter deg gjennom alt, vil gjerne hjelpe deg!! jeg må bare si at jeg skjønner deg så godt , når det gjelder alt lizzom.. d med at du tok d som at du var feit fordi du ikke ble lagt inn f.eks. Da jeg var til lege for en stund siden sa hun at jeg ikke var _sykelig_ tynn. da tenkte jeg med een gang at hun syntes jeg var _feit_ ikke sant... sånn tenker jeg fremdeles!!! at hun synes jeg er feit.. så du må forstå at du ikke er alene:)

Maange klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner hva du mener..! men d _må_ jo være ganske alvorlig da, siden de vurderte å legge deg inn? hvordan var dine blodprøver? jeg skal ta d snart jeg også, gruer meg litt.. hvordan tok foreldrene dine d at du har sf da? var d helsesøstera som fortalte d el har de visst d en stund?

det var ikke fælt å ta blodprøve. det var det som var lettest! så ikke gru deg til det!! legen lyttet oxo på meg for å sjekke lungene mine. heller ikke farlig. det som jeg syntes var verst var når de tvang meg på vekten og da de spurte meg om avføringsmiddelet jeg har tatt og sånn. men de var snille. sa at de ikke skulle plage meg med spørsmål som ikke var medisinske. de var koselige!!

foreldrene mine hadde mistanke til meg lenge, men de var ikke sikker. når helsesøster ringte ble de så klart lei seg, men de sa de skulle støtte meg 100%. men da jeg kom hjem, sa de ingenting!! jeg ble sjokka, hadde jo ventet den følelses samtalen, men nei!!

så, kjære vannliljen, gå og ta blodprøver!! mine viste at jeg hadde litt for lavt blodsukker, men de trengte ikke å innlegge meg (er så innmari lei for det!)

men du tjener masse på å ta blodprøver og det gkør ikke vondt. jeg skal støtte deg!!

masse gooode klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

det var ikke fælt å ta blodprøve. det var det som var lettest! så ikke gru deg til det!! legen lyttet oxo på meg for å sjekke lungene mine. heller ikke farlig. det som jeg syntes var verst var når de tvang meg på vekten og da de spurte meg om avføringsmiddelet jeg har tatt og sånn. men de var snille. sa at de ikke skulle plage meg med spørsmål som ikke var medisinske. de var koselige!!

foreldrene mine hadde mistanke til meg lenge, men de var ikke sikker. når helsesøster ringte ble de så klart lei seg, men de sa de skulle støtte meg 100%. men da jeg kom hjem, sa de ingenting!! jeg ble sjokka, hadde jo ventet den følelses samtalen, men nei!!

så, kjære vannliljen, gå og ta blodprøver!! mine viste at jeg hadde litt for lavt blodsukker, men de trengte ikke å innlegge meg (er så innmari lei for det!)

men du tjener masse på å ta blodprøver og det gkør ikke vondt. jeg skal støtte deg!!

masse gooode klemmer fra

Kjære Vannliljen

Flott og støttende innlegg. Håper det går fremover med deg!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jorunn Sunsgot-Borgen, forsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...