Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at hvis en ikke har effekt av en type AD så har man ikke nytte av andre AD heller? Jeg forsøkte cipralex 10 mg, men hadde så sterke bivirkninger i form av avflating og energiløshet at om den hadde effekt så merket ikke jeg det. Forsøkte og remeron og det med veldig god effekt. Fikk den egentlig mest mot søvn, men den hjalp på mer enn søvn. Depresjonen forsvant og jeg hadde det mye bedre enn før jeg begynte på den. Men måtte dessverre slutte med den pga mye vektøkning. Det sies jeg har blandet pf og etter jeg fikk den diagnosen har jeg ikke fått hjelp som fungerer for meg og fastlegen mener ingen AD hjelper meg, men hadde jo veldig god effekt av remeron. Selv om søvnen min nå er god så har jeg fremdeles depresjoner og angst jeg ikke får hjelp med så jeg kan ikke påstå at remeronen hjalp bare fordi jeg sov godt med den. Til og med familie og venner merket forskjell da jeg brukte remeron. Fikk hjelp sist som resulterte i at jeg fikk gjenopplevelse av traumene mine og jeg blir ikke utredet ang det. Synes det er rart det menes AD ikke hjelper meg når remeron hjalp så godt. Er ikke remeron AD? Eneste hjelp jeg har nå som fungerer er brukerstyrt innleggelse. DPS poliklinikk og fastlege har jeg gitt opp av flere grunner. Nå bruker jeg fastlegen til somatiske problemer inntil videre. 

motorPrøysen
Skrevet
1 hour ago, aa-k-j said:

Er det slik at hvis en ikke har effekt av en type AD så har man ikke nytte av andre AD heller?

Nei, det stemmer ikke. Og som du selv sier har du hatt effekt av Remeron, som også er AD. Kanskje mener fastlegen din at AD ikke er indikert for diagnosen blandet PF, i motsetning til depresjon. Men en depresjon kan være en tilleggsdiagnose til en personlighetsforstyrrelse og/eller antidepressiva kan hjelpe mot symptomer som kommer av en personlighetsforstyrrelse. Jeg syns derfor ditt ønske om å forsøke ut AD bør respekteres.

Du har rett til en fornyet vurdering hos en annen fastlege. Det får du ved å ta direkte kontakt med en annen lege/legekontor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...