Gå til innhold

Har du en hobby?


Gjest

Anbefalte innlegg

På 10.3.2018 den 8.50, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg har en «brainstorming» så kommer dette opp på listen for min del : gitar, hage, håndarbeid, male, musikk, fotografering, lese , skrive dikt, pusse opp møbler. Nå sitter jeg mest apatisk pga medisiner og psyke og venter på lysten til å gjøre noe. Bør nok bare begynne med noe. Savner kanskje aller mest å bare være med venner og snakke med folk. Er nok det jeg liker best.

Anonymkode: 08674...aa7

Jeg skal videreformidle et råd som ble gitt meg i forhold til hobbyer: Hvorfor lister du opp en rekke ensomme aktiviteter når det du egentlig behøver er sosial kontakt. Hva om du brainstormer med dét som utgangspunkt?

Endret av Caprioli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I min lange ferd mot natt -- hvor jeg har kjørt meg selv i grøfta ved å leve et liv jeg nå ser jeg mistrivdes sterkt i -- har jeg på mange måter mistet meg selv. Det innebærer blant annet at de tingene jeg opprinnelig trivdes med, sluttet jeg på et eller annet tidspunkt å gjøre.

Merker nå at noen av de tingene er det helt greit for meg å ha kastet på båten, mens andre, som skigåing, er jeg glad for å ha plukket opp igjen. Ballspill synes jeg også gir meg mye, med sin kombinasjon av aktivitet, moro og sosialt samvære.

Det fine med å ha noen aktiviteter jeg liker er at det gjør at jeg kan være litt målrettet og knytte (tettere) kontakt med andre som liker det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Caprioli skrev:

Jeg skal videreformidle et råd som ble gitt meg i forhold til hobbyer: Hvorfor lister du opp en rekke ensomme aktiviteter når det du egentlig behøver er sosial kontakt. Hva om du brainstormer med dét som utgangspunkt?

 

8 minutter siden, Caprioli skrev:

I min lange ferd mot natt -- hvor jeg har kjørt meg selv i grøfta ved å leve et liv jeg nå ser jeg mistrivdes sterkt i -- har jeg på mange måter mistet meg selv. Det innebærer blant annet at de tingene jeg opprinnelig trivdes med, sluttet jeg på et eller annet tidspunkt å gjøre.

Merker nå at noen av de tingene er det helt greit for meg å ha kastet på båten, mens andre, som skigåing, er jeg glad for å ha plukket opp igjen. Ballspill synes jeg også gir meg mye, med sin kombinasjon av aktivitet, moro og sosialt samvære.

Det fine med å ha noen aktiviteter jeg liker er at det gjør at jeg kan være litt målrettet og knytte (tettere) kontakt med andre som liker det samme.

Tusen takk for godt råd.😊. 

Anonymkode: 08674...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte visst å svare på spørsmålet i innlegget. Hobbyene gjør noe positivt for psyken. Noen ganger er det negativt fordi de gir meg en følelse av å ikke strekke til, selv om jeg vet at de er bortskjemte og har det bra. Jeg er veldig streng med meg selv, og føler aldri jeg gjør noe bra nok. Men så legger hobbyen seg inntil meg i sofaen, og det er godt for psyken. Eller de tøyser og tuller og får meg til å le. Og noen ganger er de så irriterende at jeg egentlig blir drit forbanna og truer med omplassering :ph34r: De andre hobbyene er vel forsåvidt også bra for psyken, for de får meg til å fokusere litt på det jeg driver med, og ikke alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

1. Langrenn og slalom og denne vinteren har vært perfekt. På våren. Turer i marka nesten hver helg. 

2. Trening på treningsstudio. Det blir kanskje feil å kalle dette hobby fordi det er ikke lystbetont. 

3. Ta bilder, se på bilder og redigere dem. Dessverre har det blitt for lite tid til denne hobbien nå og jeg savner det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

1. Langrenn og slalom og denne vinteren har vært perfekt. På våren. Turer i marka nesten hver helg. 

2. Trening på treningsstudio. Det blir kanskje feil å kalle dette hobby fordi det er ikke lystbetont. 

3. Ta bilder, se på bilder og redigere dem. Dessverre har det blitt for lite tid til denne hobbien nå og jeg savner det. 

 

Nr 1 og 3 er bra for psyken. 

Nr 2. Gjør ikke spesielt bra for psyken . Pleier å gru meg, men det er godt for psyken etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei ikke ennå. Jeg må gjøre ferdig behandling mot spisevegring og etpar andre store helseting I tillegg til å få flyttet vasket ned søkt søknader i øst og vest og også en politianmeldelse og en vond øyeinfeksjon og visninger og for liten tid til motorisk trening.

I tillegg skal jeg i voldtektsgruppe og mishandletgruppe etc; så det står nok EN GOD DEL høyere på planen min.

For tror ikke hobbier er helt det samme med mye traumer...

 

Anonymkode: 5226f...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noe trivelig som en ser frem til er like viktig (kanskje viktigere) for de som har det vondt, inkl de som har opplevd traumer, som fpr alle andre.

Anonymkode: 191f7...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei ikke ennå. Jeg må gjøre ferdig behandling mot spisevegring og etpar andre store helseting I tillegg til å få flyttet vasket ned søkt søknader i øst og vest og også en politianmeldelse og en vond øyeinfeksjon og visninger og for liten tid til motorisk trening.

I tillegg skal jeg i voldtektsgruppe og mishandletgruppe etc; så det står nok EN GOD DEL høyere på planen min.

For tror ikke hobbier er helt det samme med mye traumer...

 

Anonymkode: 5226f...0d9

Har mange traumer i ryggsekken selv.. og jeg sliter mye med ting,  men jeg synes det er godt å ha en hobby å rette fokus og tanker mot - det gjør mye positivt med meg. Og så treffer jeg folk som liker det samme. Men det er meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...