Nicklusheletida Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Er det noe som virkelig opptar meg for tiden og som jeg irriterer meg grønn over, så er det dette her. Vi lever i et av verdens beste land, men en stor del av befolkningen er syke og svake eller " syke og svake " Noen er virkelig syke selvsagt og det er ikke de som irriterer meg, men en stor del er bare "slitne" , "overarbeidet" , vondt her og vondt der. Det rimer ikke at Norges befolkning skal være så mye sykere og svakere enn i andre land. Vi er bortskjemt og det er så forbasket egostisk og lite omtenksomt overfor de som blir igjen. Alle kan ikke bli sykemeldt og de som blir igjen blir bare enda mer slitne og samtidig må vi sitte å se på facebook at de er på sydentur attpåtil, for det har de fått lov til av legen. Blir kvalm av det. Er så lei av å høre ord som "møtt veggen " osv uten tanke på at det faktisk er noen som må ta over og får dobbelt opp og ikke bare i en periode men året rundt fordi sykemeldingene tar aldri slutt, men fortsetter i en evig runddans. Ikke kan man ansette nye folk heller fordi de syke tar opp stillinger som andre kunne fått. Noe må gjøres med det systemet vi har i dag. https://www.nettavisen.no/meninger/friskemeninger/olympisk-mester-i-sykefravr/3423423196.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 20 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Er det noe som virkelig opptar meg for tiden og som jeg irriterer meg grønn over, så er det dette her. Vi lever i et av verdens beste land, men en stor del av befolkningen er syke og svake eller " syke og svake " Noen er virkelig syke selvsagt og det er ikke de som irriterer meg, men en stor del er bare "slitne" , "overarbeidet" , vondt her og vondt der. Det rimer ikke at Norges befolkning skal være så mye sykere og svakere enn i andre land. Vi er bortskjemt og det er så forbasket egostisk og lite omtenksomt overfor de som blir igjen. Alle kan ikke bli sykemeldt og de som blir igjen blir bare enda mer slitne og samtidig må vi sitte å se på facebook at de er på sydentur attpåtil, for det har de fått lov til av legen. Blir kvalm av det. Er så lei av å høre ord som "møtt veggen " osv uten tanke på at det faktisk er noen som må ta over og får dobbelt opp og ikke bare i en periode men året rundt fordi sykemeldingene tar aldri slutt, men fortsetter i en evig runddans. Ikke kan man ansette nye folk heller fordi de syke tar opp stillinger som andre kunne fått. Noe må gjøres med det systemet vi har i dag. https://www.nettavisen.no/meninger/friskemeninger/olympisk-mester-i-sykefravr/3423423196.html Det kan sikkert stemme. Er vi olympisk mester i uføretrygd også? Er det for lett å "få" trygd? Anonymkode: de527...f7e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Det er jo temmelig provoserende det du skriver også... leger sykmelder vel ikke uten grunn, så da må du heller rette frustrasjonen mot leger som sykmelder. Med dagens prsss og stress synes jeg ikke det er rart at folk møter veggen. En sydentur kan faktisk være god medisin, men da burde personen brukt ferien sin på det, og ikke la arbeidsgiver eller skattebetalerne finansiere den i form av sykepenger. Anonymkode: e61c3...876 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 9. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kan sikkert stemme. Er vi olympisk mester i uføretrygd også? Er det for lett å "få" trygd? Anonymkode: de527...f7e Ja, den der måtte jo komme. Hva er årsaken til at vi er så mye sykere i Norge ? Det må jo være en grunn til det. Stilles det for få krav ? Har vi det for bra ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 9. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo temmelig provoserende det du skriver også... leger sykmelder vel ikke uten grunn, så da må du heller rette frustrasjonen mot leger som sykmelder. Med dagens prsss og stress synes jeg ikke det er rart at folk møter veggen. En sydentur kan faktisk være god medisin, men da burde personen brukt ferien sin på det, og ikke la arbeidsgiver eller skattebetalerne finansiere den i form av sykepenger. Anonymkode: e61c3...876 Dagens stress og press kommer jo av at folk ikke møter på jobb. Hvis folk møtte jobb, ville det blitt mindre press på hver enkelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 (endret) Alle land har mange med liten eller ingen arbeidsevne, men alle teller dem ikke med i sykefraværsstatistikken. De blir bare holdt utenfor arbeidslivet og må i mange tilfeller klare seg selv. I Norge har vi et mål om at alle skal være med i arbeidslivet. Det skal i prinsippet være plass til alle. Erfaring viser at dette er best for samfunnet. Folk som regnes med, og som har en jobb å gå til selv om de i perioder bare klarer 20% eller er langtidssykemeldt i noen faser, har det bedre. Folk som har det bra, og opplever å ha verdi, blir ikke kriminelle. Jeg foretrekker vår modell, selv om man i det små kan irritere seg over hun på andre siden av kontorlandskapet som stadig er borte fra jobb. For i den store sammenhengen, er det bedre for meg at hun får være på jobb det lille hun kan, enn at hun skal holdes utenfor for å få pen statistikk. Endret 9. mars 2018 av Kalevaala 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 11 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Ja, den der måtte jo komme. Men det henger jo sammen. Anonymkode: de527...f7e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 9 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Dagens stress og press kommer jo av at folk ikke møter på jobb. Hvis folk møtte jobb, ville det blitt mindre press på hver enkelt. Da ville arbeidsgiver kanskje kuttet i arbeidsstokken, siden de kan klare seg med færre, mener jeg. Anonymkode: de527...f7e 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 9. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2018 1 minutt siden, Kalevaala skrev: Alle land har mange med liten eller ingen arbeidsevne, men teller dem ikke med i sykefraværsstatistikken. De blir bare holdt utenfor arbeidslivet og må i mange tilfeller klare seg selv. I Norge har vi et mål om at alle skal være med i arbeidslivet. Det skal i prinsippet være plass til alle. Erfaring viser at dette er best for samfunnet. Folk som regnes med, og som har en jobb å gå til selv om de i perioder bare klarer 20% eller er langtidssykemeldt i noen faser, har det bedre. Folk som har det bra, og opplever å ha verdi, blir ikke kriminelle. Jeg foretrekker vår modell, selv om man i det små kan irritere seg over hun på andre siden av kontorlandskapet som stadig er borte fra jobb. For i den store sammenhengen, er det bedre for meg at hun får være på jobb det lille hun kan, enn at hun skal holdes utenfor for å få pen statistikk. Det høres flott og fint ut i teorien og det er lett å være enig når man bare hører om det og ikke blir utsatt selv. I praksis blir noe helt annet fordi hun på den andre siden av kontorlandskapet blir ikke erstattet. Hun tar opp plassen for noen som mer enn gjerne ønsker seg jobb. Dette føles helt ok for en stund, men over en lenger periode er det helt uholdbart. I hvertfall når det blir flere på både samme siden og andre siden av kontorlandskapet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 4 minutter siden, Kalevaala skrev: Alle land har mange med liten eller ingen arbeidsevne, men alle teller dem ikke med i sykefraværsstatistikken. De blir bare holdt utenfor arbeidslivet og må i mange tilfeller klare seg selv. I Norge har vi et mål om at alle skal være med i arbeidslivet. Det skal i prinsippet være plass til alle. Erfaring viser at dette er best for samfunnet. Folk som regnes med, og som har en jobb å gå til selv om de i perioder bare klarer 20% eller er langtidssykemeldt i noen faser, har det bedre. Folk som har det bra, og opplever å ha verdi, blir ikke kriminelle. Jeg foretrekker vår modell, selv om man i det små kan irritere seg over hun på andre siden av kontorlandskapet som stadig er borte fra jobb. For i den store sammenhengen, er det bedre for meg at hun får være på jobb det lille hun kan, enn at hun skal holdes utenfor for å få pen statistikk. Liker. Jeg har en syk mann som det søkes 70 % ufør for. Nav og leger har foreslått det og 30 % jobb. Han har en godt tilrettelagt jobb han stortrives i. Han blomster, og det gjør godt for forholdet vårt også. Det er gull verdt, ikke mange arbeidsgivere er villlge til det. Dessverre innebærer dette at han må gå sammen med noen, dvs de må være 2 på jobb hvor det hadde holdt med 1. Nav skulle gå inn med lønnstilskudd til bedriften, og nå har de ombestemt seg. Alternativet blir dessverre 100 % uføretrygd om ikke andre bedrifter tar han inn med ordinær lønn. Det er rett og slett ikke plass til han fordi han ikke er i stand til å være en ordinær arbeidstaker. Anonymkode: e61c3...876 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 9. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da ville arbeidsgiver kanskje kuttet i arbeidsstokken, siden de kan klare seg med færre, mener jeg. Anonymkode: de527...f7e Og hva tror du er grunnen til at de klarer seg med færre ? Jo, det er fordi de som er igjen tenker : Jeg kan ikke være syk selv om jeg er helt på felgen for da blir Eva og Kari alene på jobb og jeg vet de er helt utslitt de også og jeg vet at de drukner i arbeid. Det er derfor det går. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 3 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Og hva tror du er grunnen til at de klarer seg med færre ? Fordi de mest effektive og friskeste og sterkeste er igjen? Skal vi ha et inkluderende arbeidsliv blir sykefraværet høyt. Anonymkode: de527...f7e 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 29 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Er det noe som virkelig opptar meg for tiden og som jeg irriterer meg grønn over, så er det dette her. Vi lever i et av verdens beste land, men en stor del av befolkningen er syke og svake eller " syke og svake " Noen er virkelig syke selvsagt og det er ikke de som irriterer meg, men en stor del er bare "slitne" , "overarbeidet" , vondt her og vondt der. Det rimer ikke at Norges befolkning skal være så mye sykere og svakere enn i andre land. Vi er bortskjemt og det er så forbasket egostisk og lite omtenksomt overfor de som blir igjen. Alle kan ikke bli sykemeldt og de som blir igjen blir bare enda mer slitne og samtidig må vi sitte å se på facebook at de er på sydentur attpåtil, for det har de fått lov til av legen. Blir kvalm av det. Er så lei av å høre ord som "møtt veggen " osv uten tanke på at det faktisk er noen som må ta over og får dobbelt opp og ikke bare i en periode men året rundt fordi sykemeldingene tar aldri slutt, men fortsetter i en evig runddans. Ikke kan man ansette nye folk heller fordi de syke tar opp stillinger som andre kunne fått. Noe må gjøres med det systemet vi har i dag. https://www.nettavisen.no/meninger/friskemeninger/olympisk-mester-i-sykefravr/3423423196.html Farlig holdning du har her. Jeg har tenkt som deg , at siden jeg selv klarte å ta meg sammen så burde de andre også klare det. Du ser alt ut fra din egen situasjon. Du gjør narr av at mennesker møter veggen. Jeg i min selvgodhet møtte faktisk veggen. For meg føltes det som om livet var over og jeg klarer enda ikke å leve normalt. Men må likevel tåle å bli mistenkeliggjort. Tenk at at man forakter mennesker man ikke vet noe om. En av grunnene til at det gikk galt var altfor mye ansvar og arbeid på altfor få folk. Kanskje man helder i Norge skulle ansette flere folk i stedet for å gi syke mennesker skylden for at de andre har det travelt. Du er akkurat nå blindet at frustrasjon og eget stress. Anonymkode: f1150...ac2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 10. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Farlig holdning du har her. Jeg har tenkt som deg , at siden jeg selv klarte å ta meg sammen så burde de andre også klare det. Du ser alt ut fra din egen situasjon. Du gjør narr av at mennesker møter veggen. Jeg i min selvgodhet møtte faktisk veggen. For meg føltes det som om livet var over og jeg klarer enda ikke å leve normalt. Men må likevel tåle å bli mistenkeliggjort. Tenk at at man forakter mennesker man ikke vet noe om. En av grunnene til at det gikk galt var altfor mye ansvar og arbeid på altfor få folk. Kanskje man helder i Norge skulle ansette flere folk i stedet for å gi syke mennesker skylden for at de andre har det travelt. Du er akkurat nå blindet at frustrasjon og eget stress. Anonymkode: f1150...ac2 Det er jo nettopp det jeg sier. Alt for mye ansvar og arbeid på få folk. Hvorfor er det så mange av dem ? Hva er det som skjer her i landet når selv du som klarte å ta deg sammen ender opp på denne måten til slutt ? Det blir jo evig vond cirkel. Ja, jeg er sikkert blindet av frustrasjon. Ups, pms kanskje ? Jeg klarer å irritere meg over ting som står over her at vi skal måtte ta ansvaret for at samlivet til folk skal fungere. " Han blomster og det gjør godt for forholdet vårt " Hva med forholdet til de som blir sittende igjen med alt for mye ? Nei, nå skal jeg legge meg og håpe på at det blir en bedre dag i morgen. Tror det er litt ekstremt hos oss. Var ikke vant til dette i min tidligere jobb. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 12 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Det er jo nettopp det jeg sier. Alt for mye ansvar og arbeid på få folk. Hvorfor er det så mange av dem ? Hva er det som skjer her i landet når selv du som klarte å ta deg sammen ender opp på denne måten til slutt ? Det blir jo evig vond cirkel. Ja, jeg er sikkert blindet av frustrasjon. Ups, pms kanskje ? Jeg klarer å irritere meg over ting som står over her at vi skal måtte ta ansvaret for at samlivet til folk skal fungere. " Han blomster og det gjør godt for forholdet vårt " Hva med forholdet til de som blir sittende igjen med alt for mye ? Nei, nå skal jeg legge meg og håpe på at det blir en bedre dag i morgen. Tror det er litt ekstremt hos oss. Var ikke vant til dette i min tidligere jobb. Jeg tenker dere må sette foten ned overfor ledelsen og kreve at de ansetter flere. Anonymkode: de527...f7e 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 1 time siden, Nicklusheletida skrev: Er det noe som virkelig opptar meg for tiden og som jeg irriterer meg grønn over, så er det dette her. Vi lever i et av verdens beste land, men en stor del av befolkningen er syke og svake eller " syke og svake " Noen er virkelig syke selvsagt og det er ikke de som irriterer meg, men en stor del er bare "slitne" , "overarbeidet" , vondt her og vondt der. Det rimer ikke at Norges befolkning skal være så mye sykere og svakere enn i andre land. Vi er bortskjemt og det er så forbasket egostisk og lite omtenksomt overfor de som blir igjen. Alle kan ikke bli sykemeldt og de som blir igjen blir bare enda mer slitne og samtidig må vi sitte å se på facebook at de er på sydentur attpåtil, for det har de fått lov til av legen. Blir kvalm av det. Er så lei av å høre ord som "møtt veggen " osv uten tanke på at det faktisk er noen som må ta over og får dobbelt opp og ikke bare i en periode men året rundt fordi sykemeldingene tar aldri slutt, men fortsetter i en evig runddans. Ikke kan man ansette nye folk heller fordi de syke tar opp stillinger som andre kunne fått. Noe må gjøres med det systemet vi har i dag. https://www.nettavisen.no/meninger/friskemeninger/olympisk-mester-i-sykefravr/3423423196.html Mulig det er større krav til prestasjoner når du tjener 30 dollar timen enn 6 dollar timen, kanskje du må jobbe 5 ganger mer effektivt ? Eller vokser pengene på trær i Norge? At andre må ta over og at sjefen ikke hyrer inn vikarer slik at arbeidspresset blir for stort, bør du rette mot andre enn de som blir syke, det er sjefen sitt ansvar å sørge for forsvarlig bemanning? Nå har kanskje ikke sjefen råd til vikarer pga høye lønninger og høyt skattetrykk, men det er heller ikke de syke sin feil, da bør du klage på for høye lønninger og/eller for høyt skattetrykk Ok ? Anonymkode: c3d8a...49f 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Vi må absolutt alle svare for oss i et rettssystem i våre dager og ligger forholdene tilbake i tid må alle de impliserte behandles i helsevesenet og gjennom analyse bringes til å få frem sannheten. Anonymkode: 25b2f...964 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 «Jeg klarer å irritere meg over ting som står over her at vi skal måtte ta ansvaret for at samlivet til folk skal fungere. " Han blomster og det gjør godt for forholdet vår» kjære vene.... Anonymkode: e61c3...876 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 7 timer siden, Nicklusheletida skrev: Det er jo nettopp det jeg sier. Alt for mye ansvar og arbeid på få folk. Hvorfor er det så mange av dem ? Hva er det som skjer her i landet når selv du som klarte å ta deg sammen ender opp på denne måten til slutt ? Det blir jo evig vond cirkel. Ja, jeg er sikkert blindet av frustrasjon. Ups, pms kanskje ? Jeg klarer å irritere meg over ting som står over her at vi skal måtte ta ansvaret for at samlivet til folk skal fungere. " Han blomster og det gjør godt for forholdet vårt " Hva med forholdet til de som blir sittende igjen med alt for mye ? Nei, nå skal jeg legge meg og håpe på at det blir en bedre dag i morgen. Tror det er litt ekstremt hos oss. Var ikke vant til dette i min tidligere jobb. Du er grei😊. Helt forståelig reaksjon. Håper du får bedre dager på jobb og pass på deg selv. Anonymkode: f1150...ac2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicklusheletida Skrevet 10. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker dere må sette foten ned overfor ledelsen og kreve at de ansetter flere. Anonymkode: de527...f7e Det er nok ansatte folk egentlig, men av 8 stk på mitt team er 5 sykmeldt og delvis sykmeldt og 3 som er friske. Vi får ikke flere ansatte, men vi må ha inn vikarer for det blir ikke bedre fremover. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.