Gå til innhold

Chania Kreta

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal til Chania noen dager i begynnelsen av april.  Vil gjerne høre erfaringer og anbefalinger om gode fiskerestauranter og koselige pøbber ved havet.  Har ikke tenkt å gå på museum, men er det noen gallerier, kirker og moskeer som er verdt å se?

Jeg spiser veldig lite kjøtt, men vil gjerne høre om det er noen lokale retter som jeg bør få med meg.  Hva med vin?

Har aldri vært på Kreta før.  Noen som vet om temperatur på denne tiden?  Håper at det ikke er kaldt.

Anonymkode: 2a6c7...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om temperatur på denne tiden? 

http://www.ferieguiden.no/no/destinations/europa/hellas/chania/climate.asp

Jeg har vært i en by på samme side av Kreta som Chania, i en påskeferie.  Det året hadde våren kommet ganske sent, og hotellet åpnet da vi kom.  De første dagene syntes de som ikke hadde varme i leiligheten, at det var litt kaldt.  Det var kjølig morgen og kveld, men vi merket at det ble varmere for hver dag.  Midt på dagen var det sommerlig og deilig. 

Vi var bare på spasertur i havnen i selve Chania, men du finner masse tips på nett:

http://kreta-dream.com/severdigheter-kreta/chania/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiste nydelig fisk på en restaurant like ved stranda. Det finnes også en egen «cretan salad», og så kan du spise moussaka. Gresk vin er ikke noe særlig. Den er vannet ut, så du kan drikke mye mer uten å kjenne det noe særlig. April er nok ikke så varmt. Anbefaler gamlebyen. Det er det koselig. 

Anonymkode: 3a729...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2018 den 21.39, AnonymBruker skrev:

Jeg skal til Chania noen dager i begynnelsen av april.  Vil gjerne høre erfaringer og anbefalinger om gode fiskerestauranter og koselige pøbber ved havet.  Har ikke tenkt å gå på museum, men er det noen gallerier, kirker og moskeer som er verdt å se?

Jeg spiser veldig lite kjøtt, men vil gjerne høre om det er noen lokale retter som jeg bør få med meg.  Hva med vin?

Har aldri vært på Kreta før.  Noen som vet om temperatur på denne tiden?  Håper at det ikke er kaldt.

De har ofte veldig gode salater på Kreta. Temperaturen er vanskelig å si noe om. Fikk en del regn og typ «cardigan på kvelden» i Chania midt i mai for to år siden, men som regel er det vel ok temperatur i april. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke forvent bikinitemperaturer i alle fall. Snittet er ifølge tui.no 20 grader på dagen, 12 på natten og 16 i vannet, muligens litt kaldere tidligst i mnd. Så ta med genser og langbukser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min favoritt restaurant ligger i den gamle bydelen helt nede ved sjøen og heter Tamam (Adr: Zampeliou 49), bitte lite sted med fantastisk god mat .. dvs de HADDE god mat. Etter ca 20 år med samme meny ser jeg de etterhvert omsider byttet ut endel men om den er halvparten så god som menyen de hadde er det mer enn godt nok. For andre spisesteder så søk deg til bakgatene - det er der de beste ligger.

"Husets rødvin" er generelt sett relativt stusselig men husets hvitvin derimot kan være riktig så nydelig.

Anonymkode: 4aacd...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...