AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Har gentype ssri ikke funker på meg. Psykiater sa at endorax eller effexor var eneste alternativer. Stemmer det? Da tok hun i betraktning at jeg ikke kan ha bivirkning med vektøkning. Noen som har erfaring med endorax? Sliter myye med angst og uro. Deprimert og "flat" og alt er grått veldig ofte/mye. Anonymkode: 3be1d...186 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Edronax. Lite virksom. Mye bivirkninger. Brukes derfor nesten ikke. Anonymkode: f75ea...a60 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Edronax. Lite virksom. Mye bivirkninger. Brukes derfor nesten ikke. Anonymkode: f75ea...a60 Ok.. vet du om det finnes noen ad som har vist seg å fungere på de som ikke har virkning av ssri? Anonymkode: 3be1d...186 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Er dere flere som skriver om dette her? Det ble nettopp (i løpet av det siste dager) gitt et langt svar på dette). Anonymkode: f75ea...a60 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Anonymkode: f75ea...a60 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Her blir jeg faktisk forbanna på legen din! »Tåler ikke SSRI, men trenger serotonin, nei vet du hva, da skriver vi ut noe som påvirker en helt annen nevrotransmitter» Det er så klønete at jeg ikke har ord. Edronax fungerer BARE hvis du har klare symptomer på å mangle noradrenalin. Mot det meste annet blir man bare verre. Bruk f.eks Aurorix, så skal du se du blir bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Jeg henger meg på ISW. Hvorfor ikke høre om Aurorix kan brukes? Eller Wellbutrin? Skjønner ikke helt det med Efexor, for det er jo et preparat som også virker på serotonin i tillegg til noradrenalin. Hva med eldre typer antidepressiver (trisykliske, som f.eks. Sarotex). Det skal sies at jeg ikke vet så mye om hvordan sistnevnte kan funke på vekta. Går jo an å be om en second opinion hos en annen psykiater kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 16 timer siden, issomethingwrong skrev: Her blir jeg faktisk forbanna på legen din! »Tåler ikke SSRI, men trenger serotonin, nei vet du hva, da skriver vi ut noe som påvirker en helt annen nevrotransmitter» Det er så klønete at jeg ikke har ord. Edronax fungerer BARE hvis du har klare symptomer på å mangle noradrenalin. Mot det meste annet blir man bare verre. Bruk f.eks Aurorix, så skal du se du blir bedre. Det var jammen bra jeg skrev inn her..tror jeg får ringe i dag å høre ang aurorix. Vet ikke helt hva det innebærer ang den gentypen.. Anonymkode: 3be1d...186 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 16 timer siden, issomethingwrong skrev: Her blir jeg faktisk forbanna på legen din! »Tåler ikke SSRI, men trenger serotonin, nei vet du hva, da skriver vi ut noe som påvirker en helt annen nevrotransmitter» Det er så klønete at jeg ikke har ord. Edronax fungerer BARE hvis du har klare symptomer på å mangle noradrenalin. Mot det meste annet blir man bare verre. Bruk f.eks Aurorix, så skal du se du blir bedre. Du burde ta legeutdanning, du vile blitt en utmerket lege 😀👍 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var jammen bra jeg skrev inn her..tror jeg får ringe i dag å høre ang aurorix. Vet ikke helt hva det innebærer ang den gentypen.. Anonymkode: 3be1d...186 Betyr det at hjerna mi har problemer med å ta opp serotonin? Anonymkode: 3be1d...186 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 17 timer siden, issomethingwrong skrev: Her blir jeg faktisk forbanna på legen din! »Tåler ikke SSRI, men trenger serotonin, nei vet du hva, da skriver vi ut noe som påvirker en helt annen nevrotransmitter» Det er så klønete at jeg ikke har ord. Edronax fungerer BARE hvis du har klare symptomer på å mangle noradrenalin. Mot det meste annet blir man bare verre. Bruk f.eks Aurorix, så skal du se du blir bedre. Det står i prøvesvaret: "ssri panel; påviste genotyper innebærer økt risiko for mangelfull effekt og bivirkninger av zoloft og andre ssri". Genotypen s/s (kort/kort) tilsier nedsatt uttrykk av serotonintransportøren. Bruk av legemidler som hemmer reopptak av serotonin er derfor lite rasjonelt". Kan noen forklare dette til meg litt mer forståelig så vil det bety mye😊 Anonymkode: 3be1d...186 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står i prøvesvaret: "ssri panel; påviste genotyper innebærer økt risiko for mangelfull effekt og bivirkninger av zoloft og andre ssri". Genotypen s/s (kort/kort) tilsier nedsatt uttrykk av serotonintransportøren. Bruk av legemidler som hemmer reopptak av serotonin er derfor lite rasjonelt". Kan noen forklare dette til meg litt mer forståelig så vil det bety mye😊 Anonymkode: 3be1d...186 Legen som rekvirerte prøvene foreslo cymbalta. Kan den være fin ved dette? Anonymkode: 3be1d...186 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 10 timer siden, FjellOgDalar skrev: Jeg henger meg på ISW. Hvorfor ikke høre om Aurorix kan brukes? Eller Wellbutrin? Skjønner ikke helt det med Efexor, for det er jo et preparat som også virker på serotonin i tillegg til noradrenalin. Hva med eldre typer antidepressiver (trisykliske, som f.eks. Sarotex). Det skal sies at jeg ikke vet så mye om hvordan sistnevnte kan funke på vekta. Går jo an å be om en second opinion hos en annen psykiater kanskje? Legen som rekvirerte blodprøvene foreslo cymbalta men det avviste psykiateren...hun sa at det var fordi den også går på serotonin..så jeg er bare forvirra nå. Anonymkode: 3be1d...186 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 13 minutes ago, AnonymBruker said: Legen som rekvirerte blodprøvene foreslo cymbalta men det avviste psykiateren...hun sa at det var fordi den også går på serotonin..så jeg er bare forvirra nå. Anonymkode: 3be1d...186 Kanskje fordi den virker som et SSRI + SNRI? Enig med FjellOgDalar, bortsett fra at jeg ikke ville benyttet Wellbutrin ved samtidig angstproblematikk. Aurorix ville vært det første jeg forsøkte. Anonymkode: c47b0...774 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 (endret) Poenget er ikke at du ikke får hjelp av serotonerge legemidler, men at du må bruke et serotonergt legemiddel som ikke påvirker reopptaket av serotonin. Du kan bruke Aurorix (som påvirker nedbrytningen, men ikke reopptaket av serotonin). Du kan bruke (selektive) serotoninagonister (f.eks Buspiron og Brintellix - sistnevnte har også effekt som et SSRI men ikke utelukkende dette). Du kan bruke Tolvon eller Remeron, som også har en viss serotonerg effekt (men obs! vektkontroll) Endret 15. mars 2018 av issomethingwrong 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilie Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 1 time siden, MxxM skrev: Du burde ta legeutdanning, du vile blitt en utmerket lege 😀👍 Det ville han på alle plan👏 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 5 timer siden, cilie skrev: Det ville han på alle plan👏 Betviles ikke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.