Gå til innhold

Noen psyke som jobber i helsevesenet her?

Gjest franklyscarlet

Anbefalte innlegg

Gjest franklyscarlet

Jeg ønsker meg en jobb i helsevesenet. Ikke så interessert i eldreomsorg (i alle fall ikke alene) eller å jobbe med funksjonshemmede. Ønsker å jobbe med alle slags mennesker. Siden jeg har BP1 bør ikke jobben være alt for stressende, derfor er jeg usikker på om sykepleie er tingen. Liker ideen om at pasienter "kommer og går", heller enn å stelle noen over tid. Tenker litt på radiografi, optometri og audiograf (som dessverre kun er på NTNU). Noen som har innspill eller forslag til interessante, meningsfylte yrker innen helsevesenet som har relativt lavt stressnivå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Utfordringen er at med BP1 bør en ikke ha nattevakter og helst ikke dagvakt etter senvakt pga døgnrytmen og søvn. Nyutdannede sykepleiere har vansker med å få slike jobber - dessverre.

Anonymkode: df7f4...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber som renholder på sykehus med bare dagvakter (7-15).  Jobben er forutsigbar og stabil, og det trenger jeg. 

Anonymkode: cbf59...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har jobbet i helsevesenet i mange år, men anbefaler det ikke når man har slike utfordringer. Grunnen til det er at det er som regel turnusjobb, noe som ikke er bra ved BP. Dessuten er det stort krav til effektivitet og omstilling, men dersom du føler at du kan møte disse utfordringene med BP så er det bare å stå på.

Anonymkode: e4ef4...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet i helsevesenet i mange år, men anbefaler det ikke når man har slike utfordringer. Grunnen til det er at det er som regel turnusjobb, noe som ikke er bra ved BP. Dessuten er det stort krav til effektivitet og omstilling, men dersom du føler at du kan møte disse utfordringene med BP så er det bare å stå på.

Det er vel ikke slik turnus i alle jobber i helsevesenet? Feks radiograf og audiograf, som jeg nevnte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, franklyscarlet skrev:

Det er vel ikke slik turnus i alle jobber i helsevesenet? Feks radiograf og audiograf, som jeg nevnte?

Jeg tok utgangspunkt i en nyutdannet sykepleierstilling, der må du regne med alt det jeg nevnte. Radiografer og audiografer vet jeg ærlig talt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, franklyscarlet skrev:

Jeg ønsker meg en jobb i helsevesenet. Ikke så interessert i eldreomsorg (i alle fall ikke alene) eller å jobbe med funksjonshemmede. Ønsker å jobbe med alle slags mennesker. Siden jeg har BP1 bør ikke jobben være alt for stressende, derfor er jeg usikker på om sykepleie er tingen. Liker ideen om at pasienter "kommer og går", heller enn å stelle noen over tid. Tenker litt på radiografi, optometri og audiograf (som dessverre kun er på NTNU). Noen som har innspill eller forslag til interessante, meningsfylte yrker innen helsevesenet som har relativt lavt stressnivå?

Ville styrt langt bort fra sykepleiefaglig utd. om jeg var deg. Audi/radiograf, tja.- men hvor mange jobber ser du med denne utdannelsen? 

Optometri kan kanskje være noe, jobbe i en brilleforretning eller noe slikt. 

Anonymkode: 1c41e...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Omsorgsbolig? Eller noe innen rehabilitering, som f.eks et dagsentertilbud? Har man helseutfordringer som krever spesiell tilrettelegging, må da det gå an. Jeg har jobbet på sykehjem, og fikk da i samarbeid med arb.giver, NAV, og aktører i hjelpeapparatet. Jeg har epilepsi, så nevrologen min var svært klar på hva som var bra for meg om arbeidsavklaringen skulle ha noe for seg. Bipolar hadde jeg jo og, men udiagnostisert. Den ville nok slått ut skikkelig om jeg jobbet turnus.

Audiografer jobber jo ikke sjelden i samarbeid med ØNH spesialister, og da vil man gjerne ha en stabil arbeidstid. Radiografer er jeg usikkr på, men på sykehus må de jo ha noen som kan operere røntgenmaskineriet døgnet rundt. Men det finnes private røntgeninstitutter, som er tilgjengelige på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...