Gjest elina777 Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Hjernen min kjennes ut som et skjørt glass som knuses når som helst Ofte må jeg forlate aktiviteten jeg gjør med venner og gå hjem og sove men jeg vil gjerne ha praksisplass i butikk og det er mulig via fontenehuset men hvordan skal jeg klare det når hjernen min har blitt altfor skjør og sensitiv etter alle psykosene? går det hvis man starter veeeeldig forsiktig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 8 minutter siden, elina777 skrev: Hjernen min kjennes ut som et skjørt glass som knuses når som helst Ofte må jeg forlate aktiviteten jeg gjør med venner og gå hjem og sove men jeg vil gjerne ha praksisplass i butikk og det er mulig via fontenehuset men hvordan skal jeg klare det når hjernen min har blitt altfor skjør og sensitiv etter alle psykosene? går det hvis man starter veeeeldig forsiktig? Hør med behandler og NAV om det finnes noen IPS-prosjekter du kan være med på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Jeg synes så synd på deg, ts. Du har vært plaget med dette så lenge nå. Får du god hjelp? Anonymkode: 1f7e5...2c5 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes så synd på deg, ts. Du har vært plaget med dette så lenge nå. Får du god hjelp? Anonymkode: 1f7e5...2c5 Nei, det er ingen som skjønner hva som er galt og jeg får beskjed om å ta Paracet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Ikke synes synd på meg, jeg er velsignet med veldig mye bra i livet mitt. Sliter bare med en veldig skjør hjerne nå etter psykotiske symptomer. Men ellers er ting veldig Bra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Nå har jeg kjøpt en pakke Paracet så får vi se da!?! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei1 Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 46 minutter siden, elina777 skrev: Nå har jeg kjøpt en pakke Paracet så får vi se da!?! Skal ikke medisinene du tar hjelpe mot skjør hjerne? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 (endret) 1 time siden, tjohei1 skrev: Skal ikke medisinene du tar hjelpe mot skjør hjerne? Det står ikke nevnt i felleskatalogen at det hjelper mot det men de trappet jo ned abilify kraftig ved siste psykosenære episode da de absolutt skulle ha meg på depot Endret 14. mars 2018 av elina777 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 IPS eller Fontenehuset er gode steder å starte. Noen steder samarbeider de to instansne. I alle fall i min kommune. Inntrykket jeg sitter med er at de kan skaffe en helt skreddersydd jobb for deg. F.eks. prøve å jobbe noen få timer et pra dager i uka, så kanskje kjenner du at det gjør deg godt å jobbe litt - om det gir trivsel, menstrngsfølelse osv. tenker jeg at det må være bra for hjernen dn med litt stimulering. Jeg blir i alle all sprø va å gå for mye inne, selv om jeg og fort blir sliten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Selv Om man har uføretrygd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 (endret) Man kan tjene noe oppå trygda, men jeg husker ikke hvordan dette funker etter at regelverket ble snudd på hodet. Tjener du mer enn det regelverket sier du kan i tillegg til trygd, vil de trkke i trygda så det hele utlignes. Men jeg er ganske sikker på at det skal mer til enn noen timer arbeid i uka før det går utover trygda. Dette er slikt NAV kan veilede om. Endret 15. mars 2018 av FjellOgDalar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Men vil man få hjelp til å komme ut i praksis eller er man gitt opp? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 34 minutter siden, elina777 skrev: Men vil man få hjelp til å komme ut i praksis eller er man gitt opp? Ville ikke forvente hjelp fra NAV. De har ikke ressurser til å hjelpe uføre ut i jobb. https://www.moss-avis.no/nyheter/nyheter/nav-prioriterer-ikke-a-fa-ufore-i-jobb/s/2-2.2643-1.5724971 Anonymkode: 4ae23...033 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville ikke forvente hjelp fra NAV. De har ikke ressurser til å hjelpe uføre ut i jobb. https://www.moss-avis.no/nyheter/nyheter/nav-prioriterer-ikke-a-fa-ufore-i-jobb/s/2-2.2643-1.5724971 Anonymkode: 4ae23...033 Og man får ikke omgjort uføretrygd til AAP:( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 1 time siden, elina777 skrev: Og man får ikke omgjort uføretrygd til AAP:( Det ville jeg ikke gjort!!! Anonymkode: 4ae23...033 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuulli Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 8 timer siden, elina777 skrev: Og man får ikke omgjort uføretrygd til AAP:( Det vil ikke lønne seg. Hvis du har en skjør hjerne er det nok begrenset hvor mye du får jobbet, du kan tjene en del i tillegg til trygd. Og hvis du går over grensen så mister du ikke trygden, blir bare trukket noe. Men det skal fortsatt lønne seg å jobbe. Du kan også jobbe uten lønn, med trygd, hvis det er det sosiale/aktivitet i hverdagen du trenger. Da kan du avtale f.eks at du jobber 2 timer hver dag (hvis det passer deg). Dette kan gå gjennom kontaktnett eller Fontenehuset etc Da kan du være en ressurs i tillegg til de vanlige ansatte, en som gjør hverdagen lettere for andre, men så gjør det ikke noe om du blir syk/dårlig/må være hjemme. Hvis du jobber i en vanlig jobb er det lett å få dårlig samvittighet hvis man ikke klarer jobben... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.