Gå til innhold

Tampong og bading


aneliss

Anbefalte innlegg

Jeg har et skikkelig idiotisk spm, som passer til fjortiser, men har faktisk ingen erfaring. er det trygt å bade med tampong når man han mens? Noen som har erfaring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ja, du kan bade, men det er lurt å bytte tampong når du kommer opp av badet. Vennlig hilsen Mette

PS ikke noe dumt spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, aneliss skrev:

Jeg har et skikkelig idiotisk spm, som passer til fjortiser, men har faktisk ingen erfaring. er det trygt å bade med tampong når man han mens? Noen som har erfaring? 

Min erfaring er at man ikke bør bade så lenge av gangen og at man med fordel kan smøre inn tråd-enden av tampongen med vaselin først, ellers suger den vann via tråden. Har jeg i alle fall opplevd. Om om du blør svært mye noen dager (sånn at du må skifte tampong etter 1-2 timer til vanlig) er det kanskje like greit ikke å bade akkurat da, selv med tampong.

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette takk for svar 🌷

Lillemus jeg vurdere å dra på spa og det blir ca 4.dag av syklus så ikke så mye blødning. Litt dumt å ikke få bade litt der, og vil ikke ta hormoner for å utsette mens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er jo en del spørsmål som man ikke har utredet 'vitenskapelig', men hvor man bare må bruke 'sunn fornuft'.  

Kjenner du forresten 'menskoppen', den må kunne brukes i den situasjon også.

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Det er jo en del spørsmål som man ikke har utredet 'vitenskapelig', men hvor man bare må bruke 'sunn fornuft'. Jeg tror ikke at tråden på moderne spiraler kan suge væske. Det var tilfelle med tråden i en gammel spiral som ikke lenger produseres.  Kjenner du forresten 'menskoppen', den må kunne brukes i den situasjon også.

Vennlig hilsen Mette

 

Spiral? Tampong. :) Vel - det er min erfaring og det er ikke mer enn et par siden jeg utforsket dette ganske grundig da jeg skulle på kjærestetur til Syden og fikk mensen i løpet av turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Beklager, jeg oppfattet at det var tråd på en spiral og ikke på en tampong! Det er ikke lett med de lange tråder!

Takk Lillemus, jeg fjerner mitt svar.

Hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...