Gå til innhold

Tror jeg har stagnert.

stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Men det er vel en god ting siden jeg ikke tar medisiner? Jo tar jo 75 mg seroquel om kvelden da. Men det ser ikke ut som jeg blir dårligere, dette er det lengste jeg har klart meg uten medisiner. Bortsett fra en periode når jeg var helt frisk. Er det da schizoaffektiv jeg har? Er klar over ting selv, at jeg ikke tenker som flertallet. Det er jo greit at vi ikke er enige,jeg kan leve med det. Lå mye på sofaen når jeg tok medisiner også, så ingen forskjell der. Jeg har lyst å prøve å være litt mer aktiv når våren kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Men ble dårlig i går kveld da, luftrører føltes veldig trangt og fikk vondter i hele kroppen. Trodde at jeg skulle dø,det var det livet tenkte jeg...nå dør jeg. Men er i bedre form i dag, det føltes som om noen gjorde dette mot meg. Altså de piner meg, ble redd. Men tok vival og seroquel, det hjalp litt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Men ble dårlig i går kveld da, luftrører føltes veldig trangt og fikk vondter i hele kroppen. Trodde at jeg skulle dø,det var det livet tenkte jeg...nå dør jeg. Men er i bedre form i dag, det føltes som om noen gjorde dette mot meg. Altså de piner meg, ble redd. 

Akkurat den uttalelsen viser jo at du ikke er frisk i det hele tatt...

Anonymkode: 89760...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat den uttalelsen viser jo at du ikke er frisk i det hele tatt...

Kanskje, men blir jeg friskere av medisiner? Neppe! Men det er utrolig slitsomt med alle energiene for tiden, blir jo påvirket av planetene og månen også. + energier til folk, det går meg skikkelig på nervene. Det slår seg ut i utmattelse og migrene og vondt i kroppen det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Kanskje, men blir jeg friskere av medisiner? Neppe! Men det er utrolig slitsomt med alle energiene for tiden, blir jo påvirket av planetene og månen også. + energier til folk, det går meg skikkelig på nervene. Det slår seg ut i utmattelse og migrene og vondt i kroppen det også. 

Du har hatt en tøff oppvekst. Har manglende tillit til de som skal hjelpe deg og generell mistro til psykiatrien. Du har et funksjonsnivå du ikke trives med. Og en del annet. Ikke rart at livet kjennes tungt. Om du klarer å gripe fatt i de reelle problemene i stedet for å legge årsaken i energier og vrangforestillinger kan ting bli bedre.

Vet det er vanskelig (umulig) å argumentere mot vrangforestillinger, men du er såpass oppegående på tross av dem, at jeg tenker det er forsøket verdt. 

Anonymkode: ffe09...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har hatt en tøff oppvekst. Har manglende tillit til de som skal hjelpe deg og generell mistro til psykiatrien. Du har et funksjonsnivå du ikke trives med. Og en del annet. Ikke rart at livet kjennes tungt. Om du klarer å gripe fatt i de reelle problemene i stedet for å legge årsaken i energier og vrangforestillinger kan ting bli bedre.

Vet det er vanskelig (umulig) å argumentere mot vrangforestillinger, men du er såpass oppegående på tross av dem, at jeg tenker det er forsøket verdt. 

Men på hvilke annen måte skal jeg ta tak i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Men på hvilke annen måte skal jeg ta tak i dette?

Ved å ha fokus på det du har mulighet til å endre. Altså ikke energier, planeter etc. 

Mosjon, kosthold og lystbetonte aktiviteter for eksempel. Og kanskje be sykepleieren om å gi deg gode motargumenter ifht din mistillit til psykiatrien. Tror det ville gjort deg godt om du hadde sluppet noe av den ubegrunnede uroen og paranoide forestillingene, som utvilsomt må være svært energitappende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ved å ha fokus på det du har mulighet til å endre. Altså ikke energier, planeter etc. 

Mosjon, kosthold og lystbetonte aktiviteter for eksempel. Og kanskje be sykepleieren om å gi deg gode motargumenter ifht din mistillit til psykiatrien. Tror det ville gjort deg godt om du hadde sluppet noe av den ubegrunnede uroen og paranoide forestillingene, som utvilsomt må være svært energitappende. 

Alt er svært energitappende ja,det er det jeg tenker om ting og det kan bli skremmende. Men jeg prøver å gjøre lystbetonte ting, som f.eks å ha barnebarnet mitt. Men etterpå blir jeg så sliten. Kosthold har jeg fullt kustuss på nå, og går jo ned i vekt. Noen ganger tenker jeg "Greit jeg vil ha medisiner som bedøver følelser og tanker", men er redd for å legge på meg igjen da. Sykepleieren kommer alltid med andre måter å se ting på enn jeg gjør, samtidig sier han det er greit at jeg har min tro. At medisiner ikke tar det vekk, men det gjør det...noen medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎03‎.‎2018 den 17.01, stjernestøv skrev:

Mener du at du har mistet moteMen det er vel en god ting siden jeg ikke tar medisiner? Jo tar jo 75 mg seroquel om kvelden da. Men det ser ikke ut som jeg blir dårligere, dette er det lengste jeg har klart meg uten medisiner. Bortsett fra en periode når jeg var helt frisk. Er det da schizoaffektiv jeg har? Er klar over ting selv, at jeg ikke tenker som flertallet. Det er jo greit at vi ikke er enige,jeg kan leve med det. Lå mye på sofaen når jeg tok medisiner også, så ingen forskjell der. Jeg har lyst å prøve å være litt mer aktiv når våren kommer. 

Mener du at du har mistet motet, eller pågangsmotet ? Syns jeg minnes at du hadde akseptert t din situasjon, altså slik du virker, og anerkjent dine sterke og svake sider , og tilpasset deg dem, men kanskje jeg husker noe feil nå ?  I hvert fall er det lettere å gripe tak i det som kan forbedre livet sitt da.

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 timer siden, FGT skrev:

Mener du at du har mistet motet, eller pågangsmotet ? Syns jeg minnes at du hadde akseptert t din situasjon, altså slik du virker, og anerkjent dine sterke og svake sider , og tilpasset deg dem, men kanskje jeg husker noe feil nå ?  I hvert fall er det lettere å gripe tak i det som kan forbedre livet sitt da.

Jo kanskje jeg har akseptert alt,men noen ganger ønsker jeg å være annerledes enn det jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Jo kanskje jeg har akseptert alt,men noen ganger ønsker jeg å være annerledes enn det jeg er. 

Mener du å virke annerledes, mer som NT menneske ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 minutter siden, FGT skrev:

NT menneske, hva er det? Robotfolk? Som alle andre er? Nei har ikke noe ønske om det, vil bare slippe å være dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, FGT skrev:

Hun har ikke autisme/aspergers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

NT menneske, hva er det? 

Nevrotypisk menneske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nevrotypisk menneske. 

Ok. Aner ikke hva det er i grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, stjernestøv skrev:

NT menneske, hva er det? Robotfolk? Som alle andre er? Nei har ikke noe ønske om det, vil bare slippe å være dårlig. 

Egentlig så er det bare en betegnelse på den såkalte normale hjerne, ikke nødvendigvis riktige hjerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, FGT skrev:

Egentlig så er det bare en betegnelse på den såkalte normale hjerne, ikke nødvendigvis riktige hjerne. 

Ok. Jeg har ikke normal hjerne. Var på kjøretur med samboer, så meg rundt og etterpå ble jeg uvel og sliten. For mange inntrykk/energier. Kan godt kalle det inntrykk,hjernen spinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Jeg har ikke normal hjerne. Var på kjøretur med samboer, så meg rundt og etterpå ble jeg uvel og sliten. For mange inntrykk/energier. Kan godt kalle det inntrykk,hjernen spinner. 

Ja kona har ADD og den spinner, blir for mange inntrykk for henne. Kanskje medisiner kan gjøre nytte her, Ritalin eller noe ? Ikke hele tiden, men i visse situasjoner der en ser dagens gjøremål/ oppgave som svært utfordrende .

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...