Gå til innhold

Listhaug bråket: Slik kan Knut Arild Hareiede redde æren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Om noen må gå fra jobben eller for en tid mister taburetten er det også godt å tenke på at deres portrett vil henge på Stortinget og i historien for alltid. Veldig fortjent uansett resultat. En slags menneskelighet oppi det hele. Men stadig like spennende.

Anonymkode: 18bf4...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror bare man skal ta det helt kuli jeg. Det går sikkert bra til slutt.

Anonymkode: 18bf4...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror bare man skal ta det helt kuli jeg. Det går sikkert bra til slutt.

Anonymkode: 18bf4...713

Vi får se. Akkurat nå ser det ut som om noe må skje med Listhaug for at de skal bli sittende.

18 timer siden, påskelilje skrev:

Det er da slett ikke første gangen Listhaug spissformulerer seg. Hun har jo hatt en helt bevisst agenda med å bruke sosiale medier på en slik måte at det blir en vanvittig polarisering og svart/hvitt-tenking - over lang tid.

Men jeg vil helst at regjeringen fortsetter. Uten Listhaug.

Jeg synes det er mer rimelig at krf stiller krav til Erna om at Listhaug skal flyttes. De er tross alt med i regjeringen og er mye snillere enn Listhaug.

Digresjon: Er ikke "snill"  i grunnen riktig ord? Tror Hareide er den typen kristen som prøver å være kjempesnill som Jesus. Litt for lett å gjøre narr, men det er tross alt den beste versjonen av kristendom. Jeg synes det er rarere med kristne som er nådeløse som Listhaug.

Uansett: Det hadde vært mer ryddig om krf  truet med å trekke seg ut av regjeringen.  

Det er verre at politiske motstamdere som Rødt og AP bruker mistillitsforslag pga saklig uenighet eller retorikk som de ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
6 minutter siden, Gargamel skrev:

Vi får se. Akkurat nå ser det ut som om noe må skje med Listhaug for at de skal bli sittende.

Jeg synes det er mer rimelig at krf stiller krav til Erna om at Listhaug skal flyttes. De er tross alt med i regjeringen og er mye snillere enn Listhaug.

Digresjon: Er ikke "snill"  i grunnen riktig ord? Tror Hareide er den typen kristen som prøver å være kjempesnill som Jesus. Litt for lett å gjøre narr, men det er tross alt den beste versjonen av kristendom. Jeg synes det er rarere med kristne som er nådeløse som Listhaug.

Uansett: Det hadde vært mer ryddig om krf  truet med å trekke seg ut av regjeringen.  

Det er verre at politiske motstamdere som Rødt og AP bruker mistillitsforslag pga saklig uenighet eller retorikk som de ikke liker.

Listhaug går av som justisminister, og det ser ut til at regjeringen da blir sittende.

Vet ikke om "snill" er et ord jeg vil bruke om dyktige politikere - eller for den slags skyld om Jesus. Rettferdig, vidsynt (er det et ord?) og raus på samme tid, passer bedre, synes jeg.

Jeg kan heller ikke forstå den delen av kristen-Norge som forsvarer nådeløsheten og nidkjærheten som Listhaug representerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innlagtonline

Nei vel, vi får kjøre på som sverige da, så får vi se hvor vi ender opp, jeg har mine mistanker men folkets ledere og folket er visst uenig med meg, så da får vi håpe jeg tar feil og folket rett, vi får se hva som skjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Hun er eitrende sinna og langer ut mot alle:

https://www.nettavisen.no/na24/listhaug---har-omgjort-norsk-politikk-til-en-barnehage/3423427205.html

https://www.dagbladet.no/nyheter/sylvi-listhaug---jeg-vil-fortsette-kampen-pa-stortinget/69630673

https://www.dagbladet.no/nyheter/listhaug-store-er-ikke-egnet-til-a-vaere-norsk-statsminister/69630840

Hun burde kanskje spart litt på kruttet nå hvis hun vil fremstå som den eneste voksne. Frem til nå har hun vært flink til å provosere de andre til å gå over streken,

1 time siden, Gargamel skrev:

Vi får se. Akkurat nå ser det ut som om noe må skje med Listhaug for at de skal bli sittende.

Jeg synes det er mer rimelig at krf stiller krav til Erna om at Listhaug skal flyttes. De er tross alt med i regjeringen og er mye snillere enn Listhaug.

Rettelse - krf støtter regjeringen, men er ikke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det var nå det rette av Listhaug å gjøre, det viser at hun er mer moden enn Støre. Han ville bare bli statsminister, jeg vil jeg vil men får det ikke til...stakkars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg tror "folk flest" bare grøsser jeg. Ellers er jeg gått gjennom siste ukes uttalelser og vil selv prøve endring.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg kan heller ikke forstå den delen av kristen-Norge som forsvarer nådeløsheten og nidkjærheten som Listhaug representerer.

Verden er hard og jævlig, og Listhaug er en realist. Tross alt bedre enn å la godhetstyrraniet sakte men sikkert ødelegge landet.

Ønsker du at vi skal endre opp som Sverige, som diskutert i Trygdekontoret forrige uke

eller Storbritannia, her representert med Blackburn?

 

Endret av gråstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Verden er ikke som i gamle dager hvor løven på Stortinget bare ville trukket et gjesp kanskje. Det er ikke mye morro for noen tror jeg. Selv om ingenting har med meg å gjøre for særlig politisk bevisst har aldri jeg vært så føler jeg bare tristhet og veldig alvor og håper det ikke blir slik videre men at alt blir bra for alle. Det er bare å håpe at ingen har sagt og gjort noe galt.

Ikke engang noen bryllupsgjester som rangler rundt å ikke vil gå hjem er å se. Bare trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg har fulgt mye med jeg også og hørt og lest mye av analysene om hva som er passert spesielt på Facebook. Tenker bare at det eneste verden er full av er kriger, fanger og treller. Mange prøver jo nå å løse seg fra mye nettbruk etter som jeg nå forstår. For oss som er arbeidsledige innebærer det kanskje godt å ha litt å pusle med for mange og representerer noe som ikke er så lett å miste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...