Gå til innhold

Er sex mer ukomplisert for menn ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har forstått noe i det siste. For min mann er sex veldig ukomplisert. Bare en kroppslig nytelse liksom. Som at når du klør så må du  selvfølgelig klø deg. Så når han har lyst på sex så ser han ingen grunn til hvorfor jeg ikke bare kan tilfredsstille han. Helst med en gang. For meg er det involvert så mange både gode og vanskelige følelser at det hele blir litt for komplisert noen ganger. Jeg går i terapi for å bearbeide incest. Så sex er ofte knyttet til sinne, skam og en ubeskrivelig følelsesmessig smerte. Samtidig forstår jeg at min mann bare vil meg vel og ikke kan forstå dette. Jeg lar han stort sett få viljen sin. Det er ikke rett at han skal lide for mine problemer ?.

Anonymkode: a1c46...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forstått noe i det siste. For min mann er sex veldig ukomplisert. Bare en kroppslig nytelse liksom. Som at når du klør så må du  selvfølgelig klø deg. Så når han har lyst på sex så ser han ingen grunn til hvorfor jeg ikke bare kan tilfredsstille han. Helst med en gang. For meg er det involvert så mange både gode og vanskelige følelser at det hele blir litt for komplisert noen ganger. Jeg går i terapi for å bearbeide incest. Så sex er ofte knyttet til sinne, skam og en ubeskrivelig følelsesmessig smerte. Samtidig forstår jeg at min mann bare vil meg vel og ikke kan forstå dette. Jeg lar han stort sett få viljen sin. Det er ikke rett at han skal lide for mine problemer ?.

Anonymkode: a1c46...2b5

Jeg synes du fratar menn en god del IQ når du skriver dette, menn er ikke vandrende neandertalere kun dreven av lyst. Synes heller ikke spesielt om at du bare "gjør som han sier", skjønner ikke helt at du tenker det kan hjelpe deg til å bli bedre.

Anonymkode: 3c4a5...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du fratar menn en god del IQ når du skriver dette, menn er ikke vandrende neandertalere kun dreven av lyst. Synes heller ikke spesielt om at du bare "gjør som han sier", skjønner ikke helt at du tenker det kan hjelpe deg til å bli bedre.

Anonymkode: 3c4a5...f90

Får bare enda mer dårlig samvittighet av dette svaret. Var PÅ INGEN MÅTE et angrep på menn. Bare et ærlig spørsmål. Prøver å forstå min mann. 

Anonymkode: a1c46...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får bare enda mer dårlig samvittighet av dette svaret. Var PÅ INGEN MÅTE et angrep på menn. Bare et ærlig spørsmål. Prøver å forstå min mann. 

Anonymkode: a1c46...2b5

forsøk å ta ham med i terapien og ha en fellessamtale med din behandler. eller at han får mulighet til en enesamtale med din behandler alene. det kan virke som om det er noen misforståelser mellom dere og slike tiltak kan kanskje hjelpe i en slik situasjon.

Anonymkode: 3c4a5...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

forsøk å ta ham med i terapien og ha en fellessamtale med din behandler. eller at han får mulighet til en enesamtale med din behandler alene. det kan virke som om det er noen misforståelser mellom dere og slike tiltak kan kanskje hjelpe i en slik situasjon.

Anonymkode: 3c4a5...f90

Støtter denne 👍 

Anonymkode: 6f92c...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forstått noe i det siste. For min mann er sex veldig ukomplisert. Bare en kroppslig nytelse liksom. Som at når du klør så må du  selvfølgelig klø deg. Så når han har lyst på sex så ser han ingen grunn til hvorfor jeg ikke bare kan tilfredsstille han. Helst med en gang. For meg er det involvert så mange både gode og vanskelige følelser at det hele blir litt for komplisert noen ganger. Jeg går i terapi for å bearbeide incest. Så sex er ofte knyttet til sinne, skam og en ubeskrivelig følelsesmessig smerte. Samtidig forstår jeg at min mann bare vil meg vel og ikke kan forstå dette. Jeg lar han stort sett få viljen sin. Det er ikke rett at han skal lide for mine problemer ?.

Anonymkode: a1c46...2b5

Det er litt både og tror jeg. Jeg tror menns lyst er mindre avhengig av om forholdet er bra eller dårlig f.eks.

Avvisning kan være vondt, men ikke først og fremst fordi "kløen" ikke blir tilfredsstilt. Det er mer det at det slår litt beina under forestillingen om at man har et bra forhold hvor begge vil ha hverandre. MERK: da snakker jeg om å bli avvist hele tiden. Ingen kan forvente å bli tilfredsstilt av partneren med en gang når som helst.

Altså burde ikke avvisning være et så stort problem hvis han forstår at det ikke har med ham eller forholdet å gjøre. Det er jo ingen av dere som har skyld i fortiden din. Jeg tror det er viktig å formidle at du ønsker et bra sexliv til slutt, selv om det ikke er så enkelt for deg nå. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelt som det meste annet: Sex er så komplisert eller ukomplisert som vil selv lar det få lov til å være.

Så er det noen (alt for mange) som ikke har fått lov til å vokse opp slik alle burde få vokse opp. Om en har blitt utsatt for seksuelle overgrep i barndommen, blir sex dessverre komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, kupton skrev:

Generelt som det meste annet: Sex er så komplisert eller ukomplisert som vil selv lar det få lov til å være.

Så er det noen (alt for mange) som ikke har fått lov til å vokse opp slik alle burde få vokse opp. Om en har blitt utsatt for seksuelle overgrep i barndommen, blir sex dessverre komplisert.

På hvilken måte blir det komplisert? 

Anonymkode: 6ee4b...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan skrives mye om hva normal sex er, men jeg vil bare skrive kort noen stikkord her: Nærhet, fellesskap, kos, nytelse, glede, ekstase.

Når noen blir misbrukt seksuelt, blir det som skal være fint noe stygt. Det blir vondt, psykisk og fysisk, ekkelt, fælt, skittent, skamfullt, noe som forbindes med noe av det verste en kan oppleve. Med den erfaringen med seg, skal en da forsøke å starte et positivt, frivillig sexliv til en person en er glad i. For meg er det klart at vonde minner da trigges, og at det skal mye arbeid, tålmodighet, kos og kjærlighet til for at en skal klare å overvinne de dårlige minnene og erstatte dem med glede og nytelse. På den måten mener jeg det er komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gargamel
4 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg får inntrykk av at menn ser litt annerledes på sex enn mange kvinner gjør. 

Ja, det tror jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
11 timer siden, Gargamel skrev:

Ja, det tror jeg også. 

Det er sant. De ser gjerne enklere på det mens kvinner ofte knytter følelser i selve sexen. Mens mannen kan se på det som en treningsøkt på et treningssenter. Nå sier jeg ikke at alle tenker sånn men jeg tror det kan være sånn at en del gjør  

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎03‎.‎2018 den 8.09, AnonymBruker skrev:

Jeg har forstått noe i det siste. For min mann er sex veldig ukomplisert. Bare en kroppslig nytelse liksom. Som at når du klør så må du  selvfølgelig klø deg. Så når han har lyst på sex så ser han ingen grunn til hvorfor jeg ikke bare kan tilfredsstille han. Helst med en gang. For meg er det involvert så mange både gode og vanskelige følelser at det hele blir litt for komplisert noen ganger. Jeg går i terapi for å bearbeide incest. Så sex er ofte knyttet til sinne, skam og en ubeskrivelig følelsesmessig smerte. Samtidig forstår jeg at min mann bare vil meg vel og ikke kan forstå dette. Jeg lar han stort sett få viljen sin. Det er ikke rett at han skal lide for mine problemer ?.

Det som slår meg er ikke ditt spm om menns eventuelle ukompliserte forhold til sex og at det , mulig, er et behov som må tilfrestilles lik et myggestikk på en måte, det som slår meg er hans fraværende forståelse for at du har vært utsatt for incest og at dette påvirker din oppleven av sex!  Ut i fra det jeg leser virker han ekstremt egoistisk og uten empati for din situasjon.

Uavhengig av om sex er ukomplisert for han eller ikke så er det ikke det for deg- og dersom din partner ikke kan forstå det, være seg kvinne eller mann, så hadde jeg stilt spørsmål til hvor hans emptai befnner seg. Ingen som ikke har opplevd incest vet hvordan det er eller kan forstå det- det handler ikke om å forstå- det handler om å vite at den man elsker har vært utsatt for noe som ikke er "bare-bare" og som påvirker noe som er ment å foregå mellom to mennesker som elsker hverandre og er i et sunt forhold!  HAN burde gå i terapi for å forstå dette- DU skal ikke måtte ta hensyn til HAN!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...