Gå til innhold

Hvor lenge har du gått på arbeidsavklaringspenger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har gått på det i snart 14 år. Jeg synes det er rart at nav ikke har rådet meg til å søke om uføretrygd. Nå blir vedtaket kun fornyet hver 3 måned etter godtkjent aktivitetsplan. Innen januar 2020 skal jeg være avklart. Jeg synes det er utrygt å leve slik. Har man rett på arbeidsavklaringspenger mens man søker om uføretrygd? 

Anonymkode: b14f8...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått på det i snart 14 år. Jeg synes det er rart at nav ikke har rådet meg til å søke om uføretrygd. Nå blir vedtaket kun fornyet hver 3 måned etter godtkjent aktivitetsplan. Innen januar 2020 skal jeg være avklart. Jeg synes det er utrygt å leve slik. Har man rett på arbeidsavklaringspenger mens man søker om uføretrygd? 

14 år var veldig lenge. Hva har du gjort i disse 14 årene? 

Anonymkode: 3b4a5...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du har rett på AAP mens uføresøknad behandles.  

Anonymkode: e0f5f...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

3 år her hadde nok ikke orket 14 år med det nei da hadde jeg nok tatt kvelden jeg er ganske deprimert men det blir vel ikke mulig lenger fremover uansett og bra er det på en måte men dårlig også fordi de kommer vel til å sende folk på sosialen sitedenfor da og det er jo ikke så kult det heller. 

Anonymkode: 3ffdd...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

14 år var veldig lenge. Hva har du gjort i disse 14 årene? 

Amokurs, karriereveiledningskurs, praksisplasser, vikarjobb og motløse perioder hvor jeg ikke har greid å være aktiv arbeidssøker, men har gått i behandling. Mye forskjellig behandling er prøvd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

3 år her hadde nok ikke orket 14 år med det nei da hadde jeg nok tatt kvelden jeg er ganske deprimert men det blir vel ikke mulig lenger fremover uansett og bra er det på en måte men dårlig også fordi de kommer vel til å sende folk på sosialen sitedenfor da og det er jo ikke så kult det heller. 

Anonymkode: 3ffdd...5ec

Det er vel det verste som kan skje. Da var det bedre før. Jeg liker å ha et aktivitetstilbud. Når det er slutt på tiltak er det veldig lett å bli passiv for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Amokurs, karriereveiledningskurs, praksisplasser, vikarjobb og motløse perioder hvor jeg ikke har greid å være aktiv arbeidssøker, men har gått i behandling. Mye forskjellig behandling er prøvd. 

Kanskje du er for ung til å få uføre.

Veldig strengt hvis du er under 40-45 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du er for ung til å få uføre.

Veldig strengt hvis du er under 40-45 år.

Jeg er 45 år. Har Asperger syndrom diagnose. Sliter blant annet med det sosiale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 45 år. Har Asperger syndrom diagnose. Sliter blant annet med det sosiale. 

Da er det veldig rart nav ikke lar deg søke uføre etter 14 år i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, gråstein skrev:

Da er det veldig rart nav ikke lar deg søke uføre etter 14 år i systemet.

Jeg har hatt nye saksbehandlere hele tiden. Kanskje det er noe av grunnen? Tidligere ble jeg spurt om jeg ville søke gradert ufør, men gikk ikke for det da. Senere virker det som det har blitt strengere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...