Gå til innhold

Har du fått kontroll over overspisingen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kanskje du kan hjelpe meg?

Jeg KLARER IKKE å få kontroll over spisingen. Sliter mye med angst og nedstemthet, og mat gir meg litt godfølelse. Samtidig ønsker jeg å gå ned rundt ti kilo, og sliter så veldig med å kontrollere kaloriinntaket. Jeg trener mye. Kan ikke trene mer, egentlig, fordi da går det over i usunn mengde. Hovedmåltidene mine er sunne og gode, men jeg sliter med å spise store mengder. Selv om maten er sunn, så blir jo kaloriinntaket for høyt hvis man spiser for mye. Og verst av alt: småspising mellom måltidene. Godteri. Holder jeg meg unna godis frem til kvelden, så er jeg desperat på kvelden. Kan bli så desperat at jeg går 5 km til butikken for å kjøpe godteri hvis jeg ikke har det i hus.

Jaja. Ønsker å tenke mindre på mat. Jeg tenker på mat hele tiden! Har du klart å få kontroll over slike ting? Har du noen gode tips? Takk :) 

Anonymkode: 06485...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Underbar skrev:

For meg har Fontex blitt redningen. 

For meg fungerte ikke Fontex i det hele tatt :(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg KLARER IKKE å få kontroll over spisingen. Sliter mye med angst og nedstemthet, og mat gir meg litt godfølelse. Samtidig ønsker jeg å gå ned rundt ti kilo, og sliter så veldig med å kontrollere kaloriinntaket. Jeg trener mye. Kan ikke trene mer, egentlig, fordi da går det over i usunn mengde. Hovedmåltidene mine er sunne og gode, men jeg sliter med å spise store mengder. Selv om maten er sunn, så blir jo kaloriinntaket for høyt hvis man spiser for mye. Og verst av alt: småspising mellom måltidene. Godteri. Holder jeg meg unna godis frem til kvelden, så er jeg desperat på kvelden. Kan bli så desperat at jeg går 5 km til butikken for å kjøpe godteri hvis jeg ikke har det i hus.

Jaja. Ønsker å tenke mindre på mat. Jeg tenker på mat hele tiden! Har du klart å få kontroll over slike ting? Har du noen gode tips? Takk :) 

Den dagen helsa begynner å skrante får du deg et sjokk. Jeg har selv slitt med det samme. Fikk etter hvert helseproblemer i form av fedme, reflux, spiserørsbrokk og spiserørssykdom. Jeg har gjort noen endringer som å slutte å drikke pepsi max/mye light brus da det gir syreskader på spiserøret og reflux. Nå kjøper jeg en sjelden gang en liten solo light hvis jeg vil ha brus. Unngå også kullsyrevann da drt utvider magesekken. Unngå å spise om kvelden da det gir reflux når men legger seg. Har greid å unngå å kjøpe de store sjokoladeplatene, men kjøper heller mindre mengde. Det har ikke gitt utslag på vekta ennå, men hold øye på vekta samtidig som man strammer inn på kostholdet er veien å gå.

Drikk vann eller spis grønnsaker/frukt før måltid så blir du fortere mett på den sunne måten. Jeg skal begynne å spise ananas som erstatning for sjokolade og marsipan. 

Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått kontroll. Løsningen ble å aldri spise mellom måltidene samtidig som jeg spiser 4 måltider hver dag. Har ikke sprukket en eneste gang på 16 måneder. 

Anonymkode: eb78a...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...