Gå til innhold

Helene sjekker inn på Modum Bad


XbellaX

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har sett den. Kan ikke si den gir så mye inntrykk av hva det vil si å leve med en angstlidelse. Ikke hva det vil si å være innlagt heller. 

Anonymkode: 095a0...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk positivt overrasket, den var bedre på å normalisere (og forklare) enn jeg hadde forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På morgenmøte skulle de skrive opp tre ting de skulle utfordre seg på ift angsten . Virket som eksponering var en viktig del av behandlingen ?Gjør det du frykter - agenda .

Syns det så ut som balsam for sjelen å være på et slikt vakkert sted og jobbe med det vanskelige . Det kjennes imidlertid nesten naturstridig å oppsøke det angst provoserende . Kanskje blir det lettere med litt støtte og at en kan snakke rundt de konkrete

" øvelsene".

Mulig jeg idylliserer men fikk et inntrykk av at det var en helhetlig tilnærming til pasientene. Å bli bedre kunne og handle om å være sammen med andre, gjøre noe du ikke våger ellers ; som å sitte i kantine eller trene / gå tur med andre , være deltaker i større grupper .

For meg hadde det vært en sjans til å venne meg litt til mennesker igjen , utfordre isolasjon og stagnasjon . Tror ikke jeg tørr å foreslå et opphold der for lege . Vil føle meg kravstor og redd jeg ikke er syk nok. Eller er det nok at sosial angst har plaget meg mye og nå har gjort jeg står i fare for å bli ufør ..? 

Anonymkode: 36d5d...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Synes programmet var bra. Savnet imidlertid noe informasjon om panikkangst, som kommer helt plutselig, uten at det er noe spesielt som trigger det eller som en er redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Programserien har ikke som mål å forklare alt knyttet til de ulike fenomenene som tas opp, men enkelt og greit vise hvordan det er på innsiden i ulike institusjoner. Mye av formålet er å gjennom dette ufarliggjøre institusjonene, samt å vise hvem de er, de som bor der. Det være seg innsatte i fengsel eller pasienter på Modum.

Har sett alle episodene og synes de lykkes bra med dette. I noen få av episodene har de et lite snev av kritisk journalistikk, og dette klér ikke formatet. Bortsett fra dette synes jeg det har vært lærerikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg hvem det er som løper rundt i skogen der, med kjempestore kort :D

Syns episoden var bra jeg. Den viser at det er helt normale folk som har angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutes ago, Trine said:

Nå vet jeg hvem det er som løper rundt i skogen der, med kjempestore kort :D

Syns episoden var bra jeg. Den viser at det er helt normale folk som har angst.

Løper rundt med kjempestore kort = normalt? 

Supersize Mastercards? Spillekort? 

Anonymkode: d7e97...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løper rundt med kjempestore kort = normalt? 

Supersize Mastercards? Spillekort? 

Anonymkode: d7e97...91c

Vet ikke om det er normalt, men når jeg har gått tur i skogen ved Modum bad har jeg sett de løpe med sånne store kort som var i den episoden XbellaX linket til. Det er akkurat som en altfor stor kortstokk, også løper de med et og et kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutes ago, Trine said:

Vet ikke om det er normalt, men når jeg har gått tur i skogen ved Modum bad har jeg sett de løpe med sånne store kort som var i den episoden XbellaX linket til. Det er akkurat som en altfor stor kortstokk, også løper de med et og et kort.

Ikke normalt her i traktene iallefall. :lol: Aldri møtt på folk med store kort i skog eller mark. Men det er nok normalt der. En del av behandlingsopplegget. Takk. Får se hva greia er med de kortene. ;)

Anonymkode: d7e97...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Trine skrev:

Nå vet jeg hvem det er som løper rundt i skogen der, med kjempestore kort :D

Syns episoden var bra jeg. Den viser at det er helt normale folk som har angst.

haha! spør om du kan bli med neste gang, jeg vil vite hva i alle dager det der er for noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutes ago, AnonymBruker said:

Kort-tidsbehandling?

Anonymkode: 249c6...af4

:lol:

Anonymkode: d7e97...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har vært der selv?, hatt selv søkt flere ganger, men er nærmest umulig å få plass. Ikke kan du bruke noen form for medisiner heller.

Anonymkode: b9e4b...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke normalt her i traktene iallefall. :lol: Aldri møtt på folk med store kort i skog eller mark. Men det er nok normalt der. En del av behandlingsopplegget. Takk. Får se hva greia er med de kortene. ;)

Anonymkode: d7e97...91c

Når man går i skogen rundt Modum bad, kan alt skje :ph34r::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, XbellaX skrev:

haha! spør om du kan bli med neste gang, jeg vil vite hva i alle dager det der er for noe

Oj, det tror jeg ikke jeg tør. Dessuten har kråkebolla en tendens til å prate i kjeften på meg, dersom noen begynner å prate med meg når vi er på tur. Så jeg prøver å passere i stillhet :lol: Men det kan hende nysgjerrigheten tar overhånd engang. Tenkte ikke noe videre over det, men nå begynte jeg jo å lure på hva det går ut på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 27.3.2018 den 21.03, AnonymBruker skrev:

Noen som har vært der selv?, hatt selv søkt flere ganger, men er nærmest umulig å få plass. Ikke kan du bruke noen form for medisiner heller.

Anonymkode: b9e4b...700

kan man ikke bruke antidepressiva heller?

Anonymkode: af356...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...